سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

پاي ثابت مناظره‌ با شبکه های خارجی کیست؟

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 88180
در هفته‌هاي گذشته در مناظره‌هاي شبکه الجزيره انگليسي و پرس‌تي‌وي، مرد ميانسالي به‌نام محمد مرندي در مقابل نماينده گروه‌هاي معترض به انتخابات يا مخالفان دولت نشست و به‌سختي از سياست‌هاي موجود دفاع کرد.

به نوشته «تهران امروز»، محمد مرندي، فرزند دکتر عليرضا مرندي، وزير سابق بهداشت است که اکنون به‌عنوان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي حضور دارد. دکتر سيدمحمد مرندي، رئيس موسسه مطالعات آمريکاي شمالي و اروپاست. او که دکتراي خويش را از دانشگاه بيرمنگام دريافت کرده، در مشهورترين مناظره، چندي پيش به مصاف فريد ذکريا، سردبير هفته‌نامه نيوزويک رفت و درباره مسائل ايران به بحث نشست.

وي همچنين در مناظره‌اي ديگر، عليرضا نوري‌زاده را به مناظره طلبيد و در تازه‌ترين مناظره از طريق ارتباط تصويري در شبکه سي‌ان‌ان، مهمان برنامه‌اي شد که کريستين امان‌پور، مجري ايراني‌تبار ميزبانش بود و در آن سوي ميز هم فاطمه حقيقت‌جو، نماينده مردم تهران در مجلس ششم نشست.

عمده بحث‌هاي صورت گرفته در اين مناظره درباره حوادث عاشورا و پيامدهاي آن از جمله راهپيمايي نهم دي‌ماه مردم تهران بود. مرندي در اين مناظره همچنين گفت که به سبب شرکت در چنين مناظره‌هايي از سوي برخي معترضان ايراني، تهديد به مرگ شده است.

فارغ از ضعف و قوت‌هاي حضور مرندي در اين مناظره، بايد اعتراف کرد که در جهان رسانه‌اي اکنون، کمتر چهره‌اي از سياستمداران يا صاحب‌نظران ايراني است که مسلط به زبان انگليسي باشد و بتواند با تبحر درباره مسائل داخلي سياست ايران به بحث بپردازد. بدين اعتبار مي‌توان حضور مرندي در چنين صحنه‌هايي را شايان توجه دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *