شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۳۴

خزانه خالی است اما همایش‌های میلیاردی براه است! +جدول

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 323729
در شرایطی که رئیس‌جمهور اظهار داشته که دولت را با خزانه خالی دریافت کرده و سایر دولتمردان از میراث بدهی ده‌ها هزار میلیاردی دولت دهم سخن می‌گویند، هزینه کردن میلیاردها تومان برای برگزاری همایش‌های مکرر از سوی دستگاه‌های دولتی، عجیب به نظر می‌رسد.
خزانه خالی است اما همایش‌های میلیاردی براه است! +جدول
به گزارش جهان، در سه ماهی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، همایش‌ها، جشنواره‌ها و کنفرانس‌های متعددی از سوی دستگاه‌های دولتی برگزار شده است.

تعدادی از این همایش‌ها از نوع سلسله همایش‌های سالانه بوده است؛ همچون همایش بانکداری اسلامی که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شود و امسال هم مطابق روال سال‌های قبل برگزار شد.

بنابراین شاید نتوان به برگزاری این همایش‌ها در دولت جدید چندان ایراد گرفت، اما در عمر سه‌ماهه دولت یازدهم شاهد برگزاری همایش‌های جدیدی بوده‌ایم که ظاهر آنها نشان می‌دهد هزینه کمی هم نداشته‌اند.

به عنوان مثال، برگزاری همایش صندوق توسعه ملی در جزیره کیش و با حضور چند تن از اعضای دولت، مطمئنا هزینه‌ای صدها میلیونی به بیت‌المال تحمیل کرده است؛ در حالی که می‌شد این همایش را با هزینه کمتر در تهران برگزار کرد.

هزینه این همایش‌ها در حالی به دستگاه‌های دولتی تحمیل شده که دولت یازدهم از تحویل خزانه خالی از سوی دولت دهم خبر می‌دهد.

نکته جالب آن که دولت یازدهم در مصوبه‌ای در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۲، سقف هزینه‌های پرداختی دستگاه‌های دولتی برای برگزاری سمینارها و کنگره‌های بین‌المللی را ۶ برابر افزایش داد و از ۲۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان رساند.

به طور قطع می‌توان گفت که روح چنین مصوبه‌ای در تضاد کامل با صرفه‌جویی در شرایط مورد ادعای دولت یازدهم یعنی کسری بودجه شدید و تحویل خزانه خالی از دولت دهم است.

وقتی مصوبه دولت برای افزایش ۶ برابری سقف هزینه‌های پرداختی دستگاه‌های دولتی برای برگزاری همایش‌ها را در کنار برگزاری ده‌ها همایش دولتی در سه ماه اخیر می‌گذاریم، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که رفتار دولت در این حوزه، کاملا بر خلاف اظهاراتی است که از خزانه خالی خبر می‌دهد.

مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز ریخت وپاش دولت اصلاحات (اعتدال) شروع شد
در اینکه صرفه جویی در این شرایط لازم است شکی نیست ولی شاید شما تفاوت 150 میلیون را با 1000 میلیارد تومان نمیدونید !
چون 100 میلیون تومان به بودجه ی همایش ها اضافه شده پس خزانه پره ؟؟ عجب استدلالی !

بنظر بنده جز همایش تبیین مفهوم اعتال، بقیه تقریبا ضروری هستند، همایش های علمی یا همایش های فضای کسب و کار که باید باشند تا شاید اندک گشایشی در وضعیت کشور ایجاد شود.
رسول
جناب شما مثل اینکه متوجه قضیه نیستی .
این دولت فقط داره سیاه نمایی میکنه !!
برو به امارهایی که این دولت میده توجه کن .
اقای وزیر یه چیز میگه ، رئیس جمهور چیزه دیگه ، رئیس دفتر و معاون اول و رئیس بانک مرکزی هم حرف خودشون رو می زنن .
در ضمن خیلی از این همایشهای جنبه نمایش دارن و بس .
چه پولایی که صرف این موارد بیخود حیف و میل میشه .
از این دست همایشها انقدر برگزار شده و هیچی از توش در نیومده حالا به نظر شما این همایش میتونه رتبه فضای کسب و کار ایران رو از قعر جدول به صدر بیاره ؟
عملکرد دولت در همین چند ماه اول کارش مشخص کرد که چقدر تلاش میکنه فضای کسب و کار رو بهبود ببخشه !!!
از بیکار کردن 300 کارگر و لغو طرح های استخدامی و .... کاملا نشون میده که دولت واقعا تلاش داره تا مشکلات بیکاری رو حل کنه !!!! بهبود فضای کسب و کار که جای خود داره .
میثم
فقط برای همایش مفید هالیودیسم و افق رسانه طالب زاده که خیلی مفید بود و آثار فرهنگی جهانی داشت پول نداشتند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
14 آبان همایش تونل
حسینی
Iran, Islamic Republic of
ای آقا اینها مربوط به گوشه ای از خزانه میشود که خالی نیست !!بقیه گوشه ها لابد خالیه دیگه شما چرا اینقدر ایراد میگیریدبابا!!!شما مثل اینکه دوست دارید بجای مشکی نمایی یکجور دیگه نمایی کنید ها اصلا هم حواس تون نیشتش!!
France
از دولت جدید یاد گرفتن
در برگزاري همايش ها معمولاً هيچگونه بودجه دولتي لجاظ نخواهد شد و معمولاً اسپانسرهايي بعنوان حامي مالي هزينه ها را متقبل مي شوند كه اكثر اوقات اين اسپانسر ها از ارگان ها و شركت هاي خصوصي هستند
باشه، تو گفتی و ما هم باور کردیم!
با سلام
بفرمایید این شرکت های خصوصی!!!!! (البته به قول شما) این وسط چه نفعی می برند؟!!!
از اون حرف ها زدی ها!
ما در دانشکده ی خودمون کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک رو برگزار کردیم، به جز چند شرکت خصوصی که با توزیع کیف و دفترچه با آرم خودشون به منظور تبلیغ، بقیه اسپانسر ها (که هزینه های واقعی کنفرانس را تامین کردند) دولتی بودند.
چرا مردم رو گول می زنید؟
مگه همین چند روز پیش سازمان بین المللی پول اعلام نکرد بدهی دولت نهم و دهم در هشت سال گذشته کاهش هم داشته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده خدا احمدی نژاد از همون هفته اولی که رییس جمهور شد با اونهمه فشار داخلی و خارجی سفر استانی میرفت شخصا تا به مشکلات رسیدگی کنه اینا خزانه خالی رو واسه من و شما میگن
بدهی داخلیش کاهش یافته ؟
مثلا بدهیش به بانک مرکزی ؟
میشه خبرشو بذاری ما هم بخونیم فیض ببریم ؟
ﺣﺴﻴﻦ
South Africa
اﻳﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﺭا ﻛﻨﺴﻞ ﻛﻨﻨﺪ و ﭘﻮﻟﺶ ﺭا ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺎ ﺩﻭﻟﺖ اﺯ ﺑﻲ ﭘﻮﻟﻲ ﮔﺮﻳﻪ ﻧﻜﻨﺪ و ﻭﺯﻳﺮﺵ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻧﮕﻮﻳﺪ ﺩﻳﺪﻡ ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ اﺯ ﺑﻲ ﭘﻮﻟﻲ ﺩﻭﻟﺖ ﮔﺮﻳﻪ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ
با سلام
رفقا یکمی بیشتر که نگاه کنیم و دقت کنیم کارهای این دولت خیلی خنده دار شده
بعضی مسئولین مث پت و مت عمل می کنند!!!
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ، سلام
شما نمی دانید که در فکر وزرایی مثل آقایان طیب نیا، زنگنه،ظریف برای هدایت کردن کشور به سمت آبادانی و رفاه عمومی چه می گذره. صحبت کردن خیلی راحته.!!!!!!!!
ح
Iran, Islamic Republic of
اولا از جهان نيوز ميخواهم اين خبر را به جد پيگيري كند و تشكر ميكنم ازتون

دوما بررسي كنيد خروجي اين سميناهارها چي بوده !!

سوما
آقايي كه ميگي اين سمينارها اسپانسر داره

عزيزم بعدا دولا پنا از دولت پس ميگيرن

از جيب من وتو
علوی
با شنیدن این خبر اولین چیزی که به ذهن تبادر می کند این ضرب المثل است که : «دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را » البته شعار دولت قبلی عدالت محوری بود و آن شد که همه می دانند و شعار دولت جدید راستگوئی است و تا حال چنین است. سالی که نکوست از بهارش پیداست . امیدوارم آقای روحانی در رفتار و تصمیمان کارگزاران خود تدبیر و تجدید نظر کنند تا مغایر با شخصیت والای رئیس جمهور عزیز نباشد .
حامد
Iran, Islamic Republic of
من خودم ديروز توي همايش بهبود فضاي كسب و كار بودم بسيار عالي بود اما توجه كنيد كه اين همايش در دولت قبل بنا شده بود و يكبار از شهريورماه به ديروز منتقل شده بود
فراخوان مقاله، نگارش مقاله، ارسال و داوري مقالات كار دو ماه يا سه ماه نيست كه آن را به گردن دولت جديد بيندازيم
به گفته رهبري نقد بايد منصفانه باشد نه مغرضانه
اینا که هر مصوبه ای را خواستند لغو کردند خوب این یکی را هم لغو می کردند و می گفتند از فرط بی پولی!
Iran, Islamic Republic of
تاره امروز آقای نوبخت گفته اند یارائه ارزاق را دو برابر کردیم!!! جل الخالق که با خزانه خالی افزایش یارانه هم داریم دولت راستگویان
United States
اعتدال اعتدال داره مردم را بيچاره ميكنه.
امیر عباس
اسم بچه ضعیف را می گذاشتند قوچعلی و یا کور را نور علی می گذاشتند و امیدوار بودند به مدد امام علی (ع) بچه شفا بگیرد شما هم دعا کنید این دولت عملا راستگو ومدبر باشد و یاس تبدیل به امید گردد
سلام
یک اتفاق بدی که در اینهملیش ها یا جشنواره ها می افتد اینست که مجری برگزاری همایش با گرفتن مبالغی به شرکت کنندگان تندیس های بی هویت می دهد و فرد می تواند چند دقیقه روی سن با حضور یک مسول مملکتی چندین عکس هم بگیرید و فردا به عنوان یکی از موفقیت هایش در رزومه اش بیاورد
لطفا جهان به این موضوع بپردازد مثلا موسسه عصر گفتگو مجری برگزاری انواع همایش ها و جشنواره ها در مرکز همایش های بین الملی صدا و سیما
نمی دانم همه جا به همین شکل عمل شده است یا خیر؟ اما شخصاً در همایش امکان سنجی شناسایی گروههای درآمدی مشمول یارانه حضور داشتم. این همایش در سالن وزارت تعاون, کار ورفاه اجتماعی و با کمترین ریخت و پاش !! صورت گرفت. مطلقاً قابل مقایسه با همایش های دولت قبلی نبود هم به لحاظ مدعوین هم شرکت کنندگان. خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
Iran, Islamic Republic of
اکثر برنا مه ریزی این همایش ها مربوط به دولت قبل است.چیزه دیگری برای تخریب پیدا کنید
صفر سوخته سرائی اصل
United States
از اون حرفا زدیاااااااااااااااا!
بابا اینا مسکن مهر با اون عظمت و خوبی رو دارن کنسل می کنن حالا نمی تونن یه همایش رو کنسل کنن؟آخی دولت حرف گوش کن
مجید مجد
United States
شیتیل این همایشای میلیاردی رو دولت بلدم بلدم از کجا تأمین می کنه؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خجالت چیز خوبیه که شما نمیکشید ....
Iran, Islamic Republic of
که چی؟
حرف بجایی است! این همه همایش در این وضع بی پولی برای چی؟
United States
احتمالا بزودی همایش بزرگ و بین المللی سیاه نمایی وخالی بودن خزانه نیز یرگزار میشود !!
علی
خوشحالم که تازه از خواب اصحاب کهف بیدار شده اید