سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳۵
۷۷

آقای رئیس جمهور! بگویید دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند

+ تصاویر
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 340748
مرحمت به یک باره بغضش ترکید و سرش را پایی انداخت و با کلماتی بریده بریده گفت: « آقا جان ! حضرت قاسم(ع) ۱۳ ساله بود که امام حسین(ع) به او اجازه داد برود در میدان و بجنگد، من هم ۱۳ سالم است ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم . هر چه التماسش میکنم،می‌گوید ۱۳ ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر رفتن ۱۳ ساله ها به جنگ بد است، پس این همه روضه حضرت قاسم(ع) را چرا می خوانند؟»
آقای رئیس جمهور! بگویید دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند
جهان نيوز - محمدعلی صمدی: در یکی از روزهای سال ۱۳۶۲ ، زمانی آیت الله خامنه ای ، رییس جمهور وقت ، برای شرکت در مراسمی از ساختمان ریاست جمهوری ، واقع در خیابان پاستور خارج می شد ، در مسیر حرکتش تا خودرو ، متوجه سر و صدایی شد که از همان نزدیکی شنیده می شد.

صدا از طرف محافظ ها بود که چند تای شان دور کسی حلقه زده بودند و چیز هایی می گفتند. صدای جیغ مانندی هم دائم فریاد می زد : «آقای رییس جمهور! آقای خامنه ای! من باید شما را ببینم» . رییس جمهور از پاسداری که نزدیکش بود پرسید: «چی شده ؟ کیه این بنده خدا؟»

پاسدار گفت: «نمی دانم حاج آقا! موندم چطور تا این جا تونسته بیاد جلو.ٰ» پاسدار که ظاهرا مسئول تیم محافظان بود ، وقتی دید رییس جمهور خودش به سمت سر و صدا به راه افتاد ، سریع جلوی ایشان رفت و گفت: « حاج آقا شما وایسید ، من می رم ببینم چه خبره» بعد هم با اشاره به دو همراهش ، آن ها را نزدیک رییس جمهور مستقر کرد و خودش رفت طرف شلوغی. کمتر از یک دقیقه طول کشید تا برگشت و گفت: «حاج آقا ! یه بچه اس. می گه از اردبیل کوبیده اومده این جا و با شما کار واجب داره . بچه ها می گن با عز و التماس خودشو رسونده تا این جا. گفته فقط می خوام قیافه آقای خامنه ای رو ببینم ، حالا می گه می خوام باهاش حرف هم بزنم».

رییس جمهور گفت: « بذار بیاد حرفش رو بزنه. وقت هست».

لحظاتی پسرکی ۱۲-۱۳ ساله از میان حلقه محافظان بیرون آمد و همراه با سرتیم محافظان ، خودش را به رییس جمهور رساند. صورت سرخ و سرما زده اش ، خیس اشک بود . هنوز در میانه راه بود که رییس جمهور دست چپش را دراز کرد و با صدای بلند گفت: «سلام بابا جان! خوش آمدی» پسر با صدایی که از بغض و هیجان می لرزید ، به لهجه ی غلیظ آذری گفت: « سلام آقا جان! حالتان خوب است؟» رییس جمهور دست سرد و خشکه زده ی پسرک را در دست گرفت و گفت :« سلام پسرم! حالت چطوره؟» پسر به جای جواب تنها سر تکان داد. رییس جمهور از مکث طولانی پسرک فهمید زبانش قفل شده. سرتیم محافظان گفت :« اینم آقای خامنه ای! بگو دیگر حرفت را » ناگهان رییس جمهور با زبان آذری سلیسی گفت: « شما اسمت چیه پسرم؟» پسر که با شنیدن گویش مادری اش انگار جان گرفته بود ، با هیجان و به ترکی گفت:« آقاجان! من مرحمت هستم. از اردبیل تنها اومدم تهران که شما را ببینم.»

آقای خامنه ای دست مرحمت را رها کرد و دست رو ی شانه او گذاشت و گفت:‌« افتخار دادی پسرم. صفا آوردی . چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچه ی کجای اردبیل هستی؟» مرحمت که حالا کمی لبانش رنگ تبسم گرفته بود گفت: « انگوت کندی آقا جان! » رییس جمهور پرسید: « از چای گرمی؟» مرحمت انگار هم ولایتی پیدا کرده باشد تندی گفت: « بله آقاجان! من پسر حضرتقلی هستم» .آقای خامنه ای گفت: « خدا پدر و مادرت رو برات حفظ کنه.»

مرحمت گفت: « آقا جان! من از ادربیل آمدم تا این جا که یک خواهشی از شما بکنم.» رییس جمهور عبایش را که از شانه راستش سر خوره بود درست کرد و گفت: « بگو پسرم. چه خواهشی؟»

-آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند!

-چرا پسرم؟

مرحمت به یک باره بغضش ترکید و سرش را پایی انداخت و با کلماتی بریده بریده گفت: « آقا جان ! حضرت قاسم(ع) ۱۳ ساله بود که امام حسین(ع) به او اجازه داد برود در میدان و بجنگد، من هم ۱۳ سالم است ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم . هر چه التماسش میکنم،می‌گوید ۱۳ ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر رفتن ۱۳ ساله ها به جنگ بد است، پس این همه روضه حضرت قاسم(ع) را چرا می خوانند؟»

حالا دیگر شانه های مرحمت آشکارا می لرزید. رییس جمهور دلش لرزید. دستش را دوباره روی شانه مرحمت گذاشت و گفت:« پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری؟ درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است» مرحمت هیچی نگفت. فقط گریه کرد و حالا هق هق ضعیفی هم از گلویش به گوش می رسید.

رییس جمهور مرحمت را جلو کشید و در آغوش گرفت و رو به سرتیم محافظانش کرد و گفت :« آقای...! یک زحمتی بکش با آقای ... تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ما است. هر کاری دارد راه بیاندازید. هر کجا هم خودش خواست ببریدش.بعد هم یک ترتیبی هم بدهید برایش ماشین بگیرند تا برگردد اردبیل. نتیجه را هم به من بگویید»

آقای خامنه ای خم شد ، صورت خیس از اشک مرحمت را بوسید و گفت : « ما را دعا کن پسرم. درس و مدرسه را هم فراموش نکن. سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان» و...

کمتر از سه روز بعد ، فرمانده سپاه اردبیل ، مرحمت را خوشحال و خندان دید که با حکمی پیشش آمد. حکم لازم الاجرا بود. می توانست باز هم مرحمت را سر بدواند ولی مطمئن بود که می رود و این بار از خود امام خمینی حکم می آورد. گفت اسمش را نوشتند و مرحمت بالا زاده رفت در لیست بسیجیان لشکر ۳۱ عاشورا.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000340/nf00340748-1.jpg

مرحمت به تاریخ هفدهم خرداد ۱۳۴۹ در یک کیلومتری تازه کند «انگوت» در روستای «چای گرمی»، متولد شد. امام که به ایران برگشت ، مرحمت کلاس دوم دبستان بود. ۱۳ ساله که شد ، دیگر طاقت نیاورد و رفت ثبت نام کرد برای اعزام به جبهه. با هزار اصرار و پادرمیانی کردن این آشنا و آن هم ولایتی ، توانست تا خود اردبیل برود ، اما آن جا فرمانده سپاه جلوی اعزامش را گرفت. مرحمت هر چه گریه و زاری کرد فایده ای نداشت. به فرمانده سپاه از طرف آشناهای مرحمت هم سفارش شده بود که یک جوری برش گردانید سر درس و مشقش. فرمانده سپاه آخرش گفت : «ببین بچه جان! برای من مسئولیت دارد. من اجازه ندارم ۱۳ ساله ها را بفرستم جبهه. دست من نیست.» مرحمت گفت : «پس دست کی است؟» فرمانده گفت: «اگر از بالا اجازه بدهند من حرفی ندارم» همه این ها ترفندی بود که مرحمت دنبال ماجرا را نگیرد. یک بچه ۱۳ ساله روستایی که فارسی هم درست نمی توانست صحبت کند ، دستش به کجا می رسید؟ مجبور بود بی خیال شود. اما فقط سه روز بعد مرحمت با دستوری از بالا برگشت .
مرحمت بالازاده تنها یک سال بعد ، در عملیات بدر ، به تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ با فاصله بسیار کمی از شهادت مرادش ، مهدی باکری ، بال در بال ملائک گشود و میهمان سفره ی حضرت قاسم (علیه السلام) گردید.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000340/nf00340748-2.jpg

از مرحمت بالازاده ، وصیت نامه ای بر جای مانده است که متن کامل آن را در زیر می خوانید. وصیت نامه ای که نشان می دهد روحش نمی توانست در کالبد ۱۳ ساله اش آرام بگیرد:

وصیت نامه مرحمت بالازاده جمعی لشکر عاشورا ،گردان علی اکبر

به نام خداوند بخشنده مهربان

از اینجا وصیت نامه ام را شروع می‌کنم. با سلام بیکران به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و با سلام بیکران به رهبر مستضعفان، ابراهیم زمان، خمینی بت شکن و با سلام بی کران به مردم ایثارگر و شهید پرور ایران، که همچون امام حسین(ع) و لیلا، پسرشان را به دین اسلام قربانی می‌دهند.

آری ای ملت غیور شهید پرور ایران! درود بر شما! درود برشما که همیشه در مقابل کفر ایستاده اید و می‌ایستید تا آخرین قطره خونتان.

درود برشما ای ملت ایران! ای مشعل داران امام حسین ! تا آخرین قطره خونتان از این انقلاب و از رهبر این انقلاب خوب محافظت کنید تا که این انقلاب اسلامی را به نحو احسن به منجی عالم بشریت تحویل بدهید.

و ای پدر و مادر عزیزم ! اگر این پسرتان در راه اسلام به شهادت برسد، افتخار کنید که شما هم از خانواده شهدا برشمرده می‌شوید.

ای پدر و مادر عزیزم! از شما تقاضایی دارم . اگر من شهید بشوم گریه نکنید. اگر گریه بکنید به شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران گریه بکنید تا چشم منافقان کور بشود و بفهمند که ما برای چه می‌جنگیم. حالا معلوم است که راه تنها یک راه است که آن راه هم راه اسلام و قرآن است. و آخر وصیت می‌کنم راه شهیدان را ادامه بدهید و اسلحه شان را نگذارید در زمین بماند.

و مادرم و پدرم چنانچه من می‌دانم لیاقت شهادت را ندارم ولی اگر خداوند بخواهد که شهید بشوم مرا حلال کنید و من هم شهادت را جز سعادت نمی دانم. یعنی هر کس که شهید می‌شود خوش به حالش که با شهدا همنشین می‌شود. و از تمام همسایه‌ها و از هم روستایی هایمان می‌خواهم که اگر از من سخن بدی شنیده اید و کارهای بدی دیده اید حلال بکنید. و برادرانم اسحله ام را نگذارند در جا بماند و خواهرانم با حجاب با دشمنان جنگ کنند. خدایا تو را قسم می‌دهم که اگر گناهانم را نبخشی از این دنیا به آن دنیا نبر.

خدایا خدایا تو را قسم می‌دهم به من توفیق سربازی امام زمان(عج) و نائب برحق او خمینی بت شکن را قرار دهی. تا در راه آنها اگر هزاران جان داشته باشم قربانی بدهم.

کربلا کربلا یا فتح یا شهادت
جنگ جنگ تا پیروزی
منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جانباز 70 درصد
ایران اسلامی ما بیمه همین مردان بزرگ است . همه ما سر سفره ای هستیم که امنیتش ، عظمتش ، سربلندیش و .... را شهدا برایمان پهن کرده اند . خدایا بر ما ببخش اگر میزبان خوبی نبودیم . شهداء شرمنده ایم
صیانت
Iran, Islamic Republic of
پدرم از این شهید بزرگوار تعریف میکرد که وقتی از جبهه برمیگشت می اومد تو مسجد جامع شهرستان گرمی برا مردم وقایع جنگ رو تعریف میکرد، جالب اینجاست میگه اینقدر قدش کوچیک بود پشت تریبون زیر پاش چیزی میذاشتن که قدش به میکروفن برسه، خدا رحمتش کنه،
خدا کنه که شرمنده این شهدا نشیم
چقدر حقير و پست است آن کسی که منفی داده!!
Iran, Islamic Republic of
به مثبتها نگاه كن برادر. خدا اراده كرده است دينش را در جهان فراگير كند و اين امر حتمي است حتي اگر كافران كراهت داشته باشند.
روز قيامت كساني كه كر و كورند، بينا و شنوا مي‌شوند و حقايق را خواهند ديد.
دعا كنيد شرمنده شهدا نشويم . بد جوري دلبسته به دنيا شديم و غافل..
محسن
روحش شاد حالا مسئولین ما برای پست گرفتن حاضرند هر کاری بکنند ولی اگر پیدا کردید یک نفر از مسئولین را که یک پسر با غیرت وشجاع مثل این شهید داشته این دنیا بی ارزش است باید درراه خدا هر کاری که میتوانید برای این ملت انجام دهید درود بر تمامی شهدای اسلام خوش به حال خانواده این عزیز
عاشق شهید مرحمت
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا.
عریضه ایی به شهید مرحمت : داد مارا از این خواص بی بصیرت بستان.
شهید عزیز همان کسی که واسطه ی رفتن بسوی شهادت شد برای شما آخرین امید ماست اورا دعا کن و با دعا برای ما ، مارا یاری کن.و وصیتت خطابه ی عمار را می ماند.
التماس دعا کربلایی مرحمت
انسانها وقتیکه خودشان را در پیشگاه وجدانشان محاکمه میکنند بعضی مواقع خیلی سخت میشود یعنی اولا به حق محکوم میشوید و جایی برای گول زدن وجدان وجود ندارد چندسال پیش هم این گزارش را خوانده بودم و خودم را درمقابل این روح بزرگ خیلی بدبخت احساس کردم ایکاش بشود هر از گاهی به چشم دنیاییان بیاید تا کوچکی مان بخوبی حداقل در پیشگاه وجدانمان برایمان روشن شود بسیار تاثیر گذار بود و هست و امیدوارم همین سیزده ساله یعنی قاسم زمانه مان ما را به شاگردی و نوکری بپذیرد خوشا به حال پدر و مادر این بچه که یگ گل به پیشگاه رسول الله و ائمه و امام حسین سیدالشهداء تقدیم کرده اند و آنهم چه گلی
احمد
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما شهیدان راه حق...
خوش به حالت ای شهید گرامی . احسنت به شما که با همت و غیرت هم اغا را دیدیو هم فیض شهادت نصیبت شد جان حضرت زهرا(س) دعا کن همه جوانان عاقبت بخیر گردند و فیض بزرگ شهادت نصیب من گردد.
مهدی
درود
بی غیرتان ایرانی بخوانند .
کلی اشک ریختیم....
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
ما كجا و اونها كجا.........خدا رحمتت كنه مرحمت جان كه اشك رو بر چشمان سنگ شده من جاري كردي
حسین
Iran, Islamic Republic of
شهدا بخدا شرمنده ایم
فکر میکردم با این سنم خیلی فهم دارم. برای خودم متاسفم
خوش به سعادتشان از سفره ای که خدا براشون پهن کرد بهترین ها بهشون رسید.
و لیاقت داشتند.
من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم-تومیروی بسلامت سلام مابرسانی...
مجید
جنگ جنگ تا پیروزی
نواب
Iran, Islamic Republic of
جنگ جنگ تا پیروزی غلط است همانطورکه حضرت امام فرمودند بگویید جنگ جنگ تا رفع کل فتنه از عالم
شادی روح مرحمت بالازاده و همه شهدای راه اسلام و قرآن و انقلاب صلوات
خدا حفظ کنه آقای خامنه ای رو
میثم
متن واقعا تاثیرگذاری بود . و این سوال را دوباره در ذهنم ایجاد کرد که ما میراثدار چه کسانی هستیم و چقدر مسوولیتمان زیاد است ؟!! با تشکر فراوان از مطلب خوبی که ارائه کردید
حسین
الله اکبر و لله الحمد؛ هیچ دنیا زده ی در هر کسوتی، بدون حجةٌ علیه نیست!
این وصیت نامه ها را باید کسانی که مدعی هستند که شهدا رفتند تا ما راحت زندگی کنیم را چندین مرتبه بخوانند.
وصیت شهدا این است که راه آن ها بی رهرو نماند و سلاح شان زمین؛ یعنی اینکه ما باید رهروان جدی جنگ و جهاد و شهادت باشیم تا ریشه کنی استبداد و استکبار
United States
اشک نمی ذاره کامنت بذارم، ولی کاش ایشون دعا کنه ما هم شهید شیم و در رکاب امام زمانمون باشیم و این پرچمو با آسدعلی اقا به امام زمانمون بدیم
سید محسن
اینا گزینه های روی میز ماست
هزاران مثبت به اين نظر
خیلی آقایی سید عزیز؛
خداوند شما و آقای حامد زمانی را هم برای ما حفظ کند که اینقدر زیبا حقیقت را آشکار می کند
نوجوان
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شهیدان و بر تمام آنانیکه تا آخرین قطره خون در ره حق هر آنچه داشتند در محضر الهی عرضه کردند.
ای کاش این شهید بزرگوار زودتر از این ها به مردم معرفی میشد، انقلاب ما امثالی مثل این شهید بزرگوار با آن روح متعالیش کم ندارد و این ها هستند که مثل ستارگانی هنوز هم راه را نشان میدهند.
یا زهرا(س)
حامد
اللهم ارزقنا توفیق عبادة و جهاد و شهادة في سبیلک.امین
احسنت احسنت
عالی بود عالی
حشرنا الله معهم
خطیب
نثار روحش صلوات
رضا
آقا یا خانمی که به این نظرات رای منفی دادی و نخواستی که روح این شهیدان شاد باشد! عیبی ندارد....
رامین
روحش شاد
برای شادی ارواح تمامی شهدا صلوات
این بدبختایی که نمره منفی دادن حتی حاظر نیستن برای شهدا هم صلوات بفرستن ؟
بدبختی تا چه حد
شهید چمران: در کشاکش میدان نبرد است که مرد از نامرد تمیز داده می شود.
حمید
United States
شها شرمنده شما هستم سایت جهان لطفا از این دست مطالب را بیشتر درج کنید شایددر این وانفسای زرق و برق دنیا تلنگری بر همگان باشد
حمید
United States
شهدا شرمنده شما هستم
سایت جهان..... لطفا از این دست مطالب بیشتر منتشر کنید شاید در این وانفسای زرق وبرق دنیا تلنگری بر ما دنیا زدگان باشد
جانباز 30 درصد
من اوائل جنگ 13 ساله بودم هم سن شهید فهمیده
ولی مثل آقا رحمت نمفهمیدم که روضه حضرت قاسم
مرا به جبهه میخوانذ.... روحشان شاد مردان بی ادعا ..... که خیلی جلوتر از زمانشان حرکت میکردند
Iran, Islamic Republic of
گریه امان نمی دهد ...
Sweden
شهادت راهشان ... ره دل خواهشان ...
اشتباهي منفي دادم پاكش كنيد
رضا
اي كشتـگان عشـق بـرايــم دعـا كنيـد
يعنـي نميشود كه مـرا هم صـدا كنيـد ؟
ایـن دستهـای خستـهء خالی دخیلـتان
درد مـرا هـم بــه حُکـمِ اجابـت دوا کنیـد
فـریـاد چشمهـای مـرا هیـچ کـس نـدیـد
پـس یـک نگـاه محبت به من بیـنوا کنیـد
ای مردمان رد شده از هفت شهر عشق
رَحمــی بـه ساکنـانِ خَـمِ کوچـه ها کنید
کـوچیـده اید!مگـر صبــرتـان کجــاسـت ؟
من میرسم ز ره تو را به خدا پا به پا کنید
ایـن کوله بـار حـادثه ،این کــوره راهِ عمـر
بـاید عبـور کـرد شهیـدان بـرایـم دعا کنید


رضوان الله تعالی علیهم اجمعین
ای نی تو بخوان حدیث مهجوری ما را
آشفتگی این دل سودایی ما را
از پنجره عشق سرک می کشد این دل
آهسته بخوان قصه بی تابی ما را
ما اهل بلاییم و در این دیر سلامت
طالب نبودند ساغر شیدایی ما را
غم نامه عشاق خطر کرده ببندید
دیگر نبود تاب شکیبایی ما را
ترسم که شود اشک دمی پرده گشایم
ای زخم بدر جامه پروایی ما را
شهید زنده
سلام خداوند بر شهداي گرانقدر
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلامت باد ای شهید عزیز
mm
خوشابحال آنانکه باشهادت رفتندوبدابه حال اونایی که دارندبه این خونهاخیانت می کنند
رضا
این کدام بی خبری است که به این پیامهای سلام بر شیهدان و ... داره رای منفی میده!؟
نبرد حق و باطل تا جهان مادی باقی است بر قرار خواهد بود. و برای هر انسان در هر واقعه لحظه ای است که باید انتخاب کند حسینی است یا یزیدی!
خداوند ما را تا آخرین نفس در مسیر حق یاری کند.
سیدمحمدعلی سیادت از آبادان
United States
ببینید فرق بالا زاده ها را با آقازاده ها !!!!!!!!تفاوت ازکجا تا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آری تفاوت از زمین تا آسمان است .اینان فرشتگان خدا بودند برروی زمین که حالا ثمره مجاهدتهای بالا زاده ها را آقا زاده ها صاحب شدند .روحش شاد
brt
در جواب عزیزانی که گفته اند شهدا شرمنده ایم :
شرمنده چه ؟در هسته ای کم کاری کردید ؟
مخالفانتان را سر جایشان ننشاندید ؟
...؟
علیپور غ
برای یاران دوران خوش جنگ دلم تنگه دلم تنگه دلم تنگ......... شهدا شرمنده ایم که بعداز شما ما هیچ کار نکردیم فقط نگاه کردیم وسوختیم وساختیم و اگر هم جایی رمقی داشتیم که دفاع کردیم ویا اندک تلاشی کردیم اینقدر انگ به ما زدند که خدا خودش می داند وبس ما به چشمان خود دیدیم که چگونه بعضی هابه برکت مجاهدت شما عزیزان برای خودشان کسی شدند وبجایی رسیدند ولی قدر ندانستند علی رغم اینکه ولی امر زمان را خاردرچشم و استخوان در گلو دیدند ولی حاضر نشدند از مظلومیت او دفاع کنند و برای عزت وسربلندی این نظام کارکنند . وقتی هم کار کردند وحرف زدند و... وقتی که دقت کردیم فهمیدیم بیشتر به اهداف سیاسی خودشان و .. فکر می کردند
مقایسه کنید
1)12ساله دیروزبااین همه شهامت
2)12ساله امروز...
این تفاوت ثمره تلاش فرهنگی شبانه روزی مسئولان فرهنگی در این عرصه است. وقتی می گویند خیلی کار کردیم راست می گویند ولی اگر از ایشان بپرسی خوب چکار کردی؟
شما بهتر می دانی چه پاسخ خواهند داد.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم تو 12 ساله‌هاي امروز هم از اين نمونه‌ها هست ولي هم عرصه بروزش نيست هم گمنامند
از این شهید و تمام شهداء خجالت میکشم که نصف سن من را نداشته‌اند اما چنان معرفت و عشقی در وجودشان شعله ور بود که همه وجودشان در راه خدا فدا کردند.
محمد طاها
Sweden
قابل توجه آقای اوباما و دوروبریاشون،
گزینه های روی میز ما رو هم عنایتی داشته باشین
خداییش یدونه شیر مرد دلاوری مث شهید آقا مرحمت به هزاران بمب هسته ای و... نمی ارزه؟؟؟؟؟
دوستان ترس ایادی امریکا و استکبار از مرحمتهای ایرانه!
خدا بیامرزدت شهید بزرگوار،با خوندن این وصیت نامه خیلی مسئولیت سنگینی احساس کردم.با اون دل پاکت که الان مطهر و مزین به گلواژه شهادت هم شده تو رو خدا دعا کن شرمنده تر از این نشیم.شهیدان زنده اند و قطعا دعامون میکنند
دوستان خدا وکیلی باید به خودمون بیایم...
یاعلی
اللهم عجل لولیک الفرج
حميد
حال كردم.بعضي وقتا از خودم بدم مياد داريم به كجا ميريم....
یه استادی اهل دلی داشتیم می گفت این امتیاز انسان است که از هر نقطه که خواست برگردد می تواند برگردد. حتی نیاز نیست مثل کسی که مسیری را اشتباه کرده دنده عقب بگیرد. وقتی فهمیدی اشتباه کردی و واقعا اراده کردی برگردی خداوند تو را در نقطه اولت قرار می دهد و جبران گذشته را می کند.
ما باید محکم تر و استوار تر در مسیر حق می ایستادیم ولی خیلی هم دیر نیست.
محمود
Germany
مرحمت و من با هم برای اعزام گریستیم و بالاخررفتیم به جایی که تعلق داشتیم. مرحمت پر کشید و رفت و من ماندم و جنگی هر روزش به شکلی شد...
سخت و سخت، کوچه هایی پر از پیچ.
و من ماندم و فراموشی دیگران. حال آنکه پیرشان گفته بود که نگذارند پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم های زندگی به دست فراموشی سپرده شوند.
ما ماندیم و پیچ ها،
ما ماندیم و فراموشی،
و ما ماندیم و ...
بگذریم!
شهادت منتظر من است.
برادر عزیز تو را نمی شناسم ولی می دانم که همیشه آدما در خم کوچه ها گم اند.
و این خاصیت عشق است که هر چه پنهان تر است خالص تر است.
دنیا فانی است و ذهنش کم حافظه ولی خداوند در قرآن آنچنان عزیز درباره مجاهدانی که با جان و مال شان در راه او جهاد می کنند سخن می گوید که به حال خودم حسرت می خورم.
ان شاء الله خداوند به زودی زود توفیق جهاد و شهادت در رکاب حضرت بقیة الله الاعظم را به همه مشتاقان راهش عنایت فرماید.
مرگ در بستر برای ما شأنی ندارد.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم، شما شايد در روي زمين و بين آدمهاي مادي‌گرا و دنيابين فراموش شده باشيد ولي خدا و فرشتگان و اوليا شاهد از خودگذشتگي شما در راه دين خدا بوده‌اند و هيچگاه فراموش نميكنند. اگر امام حسين فراموش شود شما هم فراموش ميشويد،ثبت است بر جريده عالم دوام شما!
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر من......
ان شاء الله جهاد در سپاه آقا امام زمان تاجی بر سرتان باشد. زمانی رسیده است که باید کمر همت را مردانه بست و گفت یا علی
United States
خداوند با امام حسین(ع) محشورش کنه
مجید
سلام به روح پر فتوح امام خوبان خمینی کبیر که روحش شاد با فرزندان گرانقدر و مهربان ایشان و شهیدان انقلاب و شهیدان دفاع مقدس و سلام و درود بر ماذران پاک نیت شهیدان که جای هیچ حرفی که بیان کننده و توصیف این مادران خدایی باشد نیست/خدا راه شهیدان را جاوید و در قلب ما ایرانیان ماندگارکند یا حسین ع
دزفولی
یا لیتنا کنا معکم
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
به برکت همین شهدا و اندیشه هاست که تا حالا این انقلاب سر پا مانده است
عده ای مانند این عزیزان جان شیرین خود را فدای کشور و دین نمودند امیدواریم که شرمنده این عزیزان نباشیم و عده ای در رژیم منحوس پهلوی مثلا زندان کشیدند و الان نهایت سوء استفاده را چه خود و چه خانواده و چندین نسل بعد از خود استفاده را می برند. و تازه مدعی هم هستند که برای این انقلاب چون زحمت کشیدند باید استفاده کنند. دیگر نمی دانند مانند اینان بودند قبل از انقلاب زندان کشیدند ولی با یک خطای ساده لوحانه آنان امام راحل خیلی راحت اینگونه افراد را کنار گذاشتند. خداوند از اینگونه افراد نگذرد.
با سلام به امام زمان و شهدای عزیزمان
از بزرگواران خواهشمندیم در خصوص شهیدان بیشتر بنویسند وفیلم مستند تهیه کنند وجانبازانی که امانت آن روزها هستند بنویسند وقلم بزنند واقعا اثر گذار است
پروانه
Iran, Islamic Republic of
بعضيا چه روح بزرگي دارن، انگار از دنيا و همه خوشيهاي اون هيچي نميخوان! واقعا كه در برابر اين شهيد 13 ساله احساس حقارت ميكنم، خوش به سعادتش كه براي به دست آوردن آخرت اينقدر دست و پا ميزد ولي ما براي دنيا چه كارها كه نميكنيم!
ALI
شهید عزیز درجات رفیع هست رفیع تر گرداند انشالله شفاعت مارو نزد حضرت قاسم (ع) بکنید
کاشکی یه ذره از غیرت شما رو مسئولین ما میداشتند که دو دستی مملکتی که شما با خون ودل نگه داشتید تقدیم اجنبی نکن
وقتیم مردم اعتراض می کنن در جواب می شنون شما همون بی قانون ها هستید
سام
Iran, Islamic Republic of
جالبه حالا تدریس زبان همین غیور ترک رو تلاش یرای ایجاد تفرقه و تجزیه طلبی مینامند. چقدر حقیرند کسانیکه به مردم خودشون بعنوان شهروند درجه چندم نگاه میکنند
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد خداو ند او را با حضرت قاسم محشور وما را درراه هشان ثابت قدم بدارد
سعيداازساري
خوشابه سعادتش.....
امروز هم جنگ ادامه دارد اما به شكلي ديگر....
تقی پور - تبریز
ای پروردگارمهربان ای کاش غیرت و شجاعت ودلاوری ووطن دوستییم مثل رحمت جان و امثال این باشد ای خدا بخاطر شهداء بیدارمان کن
علی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقایی که مگین آمریکا با یک بمب ما رو نابود میکنه
ما از بمب آمریکا نمی ترسیم
آقای دیپلمات
رادیان
چقدر اشک ریختیم از یاد ایثارهایشان،دریغ از ذره ای اثر که راهیمان کند و شاید منشا اثر. خدا میداند که چقدر یالیتنا کنا معکم خواندیم ولی هنوز در نقطه توقف مانده ایم...!!!
من
خیلی عالی بود خدا خیرتون بده کاش میشد من هم مثل این انسان واقعی بودم باید این مطالب را بیشتر نشر داد.