شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

محرومیت برای دارندگان کارت معافیت

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 410399
طبق مصوبه مجلس دارندگان کارت معافیت خرید خدمت مشمولان با بیش از هشت سال غیبت، از نامزدی نمایندگی مجلس، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی سیاسی و اداری محروم شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ پرداختند.

وکلای ملت پیش از این دولت را مجاز کرده بودند تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.

نمایندگان مجلس امروز مصوب کردند که تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف ۲۷هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۵ -۵۳۰۰۰۰ به‌صورت مساوی به ردیف‌های ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.

طبق این مصوبه مقرر شد دارندگان کارت معافیت موضوع این بند از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی (سیاسی و اداری) دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری محروم می‌باشند.

به گزارش تسنیم، طبق مصوبه مجلس میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به‌شرح جدول ذیل می‌باشد:

مدرک تحصیلی پایه ریالی جریمه مشمولین غایب
زیر دیپلم ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دیپلم ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق‌دیپلم ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لیسانس ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق‌لیسانس ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای غیرپزشکی ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای پزشکی ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

بهارستان‌نشینان مقرر کردند به‌‌ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ده‌ درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس مصوب کردند برای مشمولان متأهل پنج درصد (۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند پنج درصد (۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دین و اخلاق در کنار تنبیه همیشه تشویق هم قرار می گیرد. بسیاری موارد تشویق بیشتر مورد توجه است و موثرتر است.
مثلا اگر برای جوانانی که خدمت سربازی را گذرانده اند، در استخدام های دولتی، پرداخت میزان حقوق در ادارات و سازمانها، ورود به دانشگاهها برای تحصیلات عالیه، کسب پست های مدیریتی، واگذاری امتیازات و مجوزها، پرداخت وام و .... امتیازاتی در نظر گرفته شود و در زمان انجام دوران سربازی حقوق واقعی به سربازان پرداخت شود، آنوقت خیلی ها با میل و رقبت به خدمت سربازی می روند.
رضا
فقط سه روز مانده تا پایان ثبت نام!!!
فقط 180/0000 نفر ثبت نام کرده اند !!!
یعنی از دو میلیون و دویست هزار مشمول!!!
همچنان دو میلیون نفر ترجیح می دهند با تمام سختی ها محرومیت را تحمل کنند!!!!
محرومیت از رانندگی ُ ثبت احوال ُ شغل ُ گذر نامه ُ تحصیل و .... !!!
چرا ؟؟؟؟؟


جواب واضح است .........
نداری و فقر


اگر همه موافق اقساطی شدن خدمت سربازی هستن تا دیر نشده
کامنت بذارن که قسطی بشه .

تا می توانید برای این کامنت و کامنتهایی که خواستار قسطی شدن می باشند
مثبت بزنید مثبت بزنید مثبت بزنید
اعلام همبستگی کنید

بابا نداریم شاید قسطی کنن تا یک میلیون نفر هم ثبت نام می کنند

من شنیدم یک بانک خصوصی هم در خواستش رو به دولت داده که من پول هر فرد مشمول را به اداره نظام وظیفه یکجا می دهم بعدش اقساطی از فرد مشمول می گیرم .
amir
بابا نداریم شاید قسطی کنن تا یک میلیون نفر هم ثبت نام می کنند