جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعلام وصول تفحص از وزارت بهداشت

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 457414
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: هنوز به درخواست تحقیق و تفحص ۱۵ تن از نمایندگان از نحوه هزینه‌کرد بخش سلامت وزارت بهداشت و درمان رسیدگی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: قرار بود امروز آقای ابوترابی‌فرد استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند، اما این کار را انجام نداد.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: دوم اینکه شما حق نمایندگان را سلب کرده و اختیاراتشان را به وزرا می‌دهید چراکه ما ۱۵ نماینده مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و نحوه هزینه‌کرد بودجه سلامت را داشتیم که متأسفانه آقای وزیر نه تنها پس نیفتاده بلکه پیش نیز افتاده است.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس مجلس افزود: آقای لاریجانی! تحقیق و تفحص حق مسلم نمایندگان است و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد که ۱۰ درصد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده کجا هزینه شده است؟

قاضی‌پور با بیان اینکه در ۷ ماه اول سال جاری به اندازه ۳ برابر سال ۹۲ در وزارت بهداشت هزینه شده است، گفت: از این رو امروز این وزارتخانه کسری بودجه بالایی دارد و می‌خواهد با تجمیع بیمه‌ها این کسری را جبران کند. اما مگر از روی جنازه ما و کارگران رد شود چراکه ما اجازه نخواهیم داد پول کارگران حیف و میل شود.

وی در پایان سخنان خود از تعطیلی مجلس در روز «مجلس شورای اسلامی» انتقاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *