پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
وزیر بهداشت مطرح کرد:

پیش‎بینی بودجه ۱۵ میلیاردی حوزه بهداشت

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 332258
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ما برای سال آینده پیش‌بینی بودجه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه سلامت داریم، گفت: با احتساب بودجه‌ بیمه‌ها و سایر موارد درمانی این بودجه به حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های درمانی سلامت شیراز، اظهار کرد: کار خیران فارس در کشور منحصر به فرد است و تا کنون خیران بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای ساخت مراکز درمانی هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های کشور در جلب مشارکت خیران است، افزود: باید کارها را به مردم و خیران واگذار کنیم چرا که اعتبارات دولتی محدود بوده و در این زمینه با مشکل روبه‌رو هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان وسیع و پرهزینه است، بیان کرد: بودجه دولتی جوابگوی این هزینه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات، وزارت بهداشت نتوانسته است در برخی امور تعهدات خود را عملی کرده و محقق کند، گفت: وضعیت بوده امسال وزارت بهداشت راضی کننده نیست و مقدار بسیاری از این بودجه عملی نشده و مشکلاتی نیز به‌وجود آمده و امیدواریم در سال آینده توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت شود.

هاشمی با بیان اینکه ما برای سال آینده پیش‌بینی بودجه ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه سلامت داریم، خاطرنشان کرد: با احتساب بودجه‌ بیمه‌ها و سایر موارد درمانی این بودجه به حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان کسری از سال ۹۱ به سال ۹۲ منتقل شده و امسال نیز با کسری ۳۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: قرار بود مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت اختصاص یابد که محقق نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این وزارت‌خانه مبلغ ۷۹۰ میلیارد تومان مطالبه از بیمه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده بدون تردید یک ضرورت بوده که ادامه پیدا می‌کند، عنوان کرد: برخورداری از نظام سلامت کارآمد نیازمند سیستم ارجاع است اما این طرح باید با تغییراتی دنبال شده و نواقص آن برطرف شود.

هاشمی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۲ اعتباری افزون بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این مهم پیش‌بینی شده است، بیان کرد: هنوز زیرساخت‌های پزشک خانواده در کشور مهیا نشده و باید در این راستا آسیب‌شناسی شده و نواقص برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدار دکتر ایمانیه و تعدادی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وی، اظهار کرد: در این جلسه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی شد و اصلاحاتی نیز باید در بخش‌های مدیریتی این دانشگاه صورت می‌گرفت که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ما از مدیران توانمند و پرتلاش حمایت می‌کنیم، گفت: دکتر ایمانیه شخصی شایسته بوده و نگاه ما نیز فراجناحی است و به قطع از افراد شایسته در مدیریت‌ها استفاده می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *