جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

از سرنوشت سرکرده بوکوحرام چه خبر؟

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 448928
منابع آگاه در حالی از به هلاکت رسیدن سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام خبر می دهند که برخی گزارش ها از زنده بودن ابوبکر شیکو حکایت دارد.
به گزارش جهنا، میزان به نقل از پایگاه النشره خبر داد، گروه تروریستی بوکوحرام امروز پنجشنبه در پیامی اعلام کرد که "ابوبکر شیکو" همچنان زنده است.
این گروه تروریستی با رد خبرهای انتشار یافته در مورد مرگ سرکرده بوکوحرام، بر بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

پیشتر برخی منابع آگاه با اشاره به تسلیم شدن ۲۰۰ نفر از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام، از مرگ "ابوبکر شیکو" خبر داد.

ماه مه گذشته(اردیبهشت - خرداد) سخنگوی داعش که بخش های از سوریه و عراق را اشغال کرده، گفت که بیعت گروه بوکوحرام را پذیرفته است، با این حال هنوز میزان همکاری میان این دو گروه مشخص نیست.

حملات بوکوحرام در شمال نیجریه به کشورهای نیجر، کامرون و چاد نیز سرایت کرده است.

نیجر دستکم یک هزار و ۱۰۰ تروریست بوکوحرام را در سال جاری بازداشت و در منطقه دیفا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

آمار منتشر شده سازمان ملل حاکی است که از بهمن ماه سال گذشته دست کم ۵۷ حمله در منطقه دیفا روی داده است. دست کم ۱۵۰ هزار آواره نیجریه ای برای محافظت از جان خود در برابر حملات بوکوحرام، در منطقه دیفای نیجر پناه گرفته اند.

قرار است یک ارتش هشت هزار و ۷۰۰ نفری متشکل از نیروهای نیجر، نیجریه، بنین، کامرون و چاد عملیات خود علیه بوکوحرام را اواخر ماه جاری آغاز کند. همچنین آمریکا وعده داده است کمکی به ارزش ۴۵ میلیون دلار در اختیار این ارتش قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *