چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

نجات ۱۱۰۰ نیجریه‌ای از چنگال بوکوحرام

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 595062
ارتش نیجریه از آزادی بیش از ۱۱۰۰ نفر از جمله زن و کودک از چنگ گروهک تروریستی «بوکوحرام» در مناطق مختلف این کشور خبر داد.
نجات ۱۱۰۰ نیجریه‌ای از چنگال بوکوحرام
به گزارش جهان نيوز، «اونیما نواشوکو» سرهنگ ارتش نیجریه اعلام کرد که نیرو‌های ارتش موفق شدند ۱۱۰۰ گروگان را از چنگ بوکوحرام نجات دهند.

واشوکو افزود که نیرو‌های ارتش همچنین ۳۵ نفر از افراد مسلح بوکوحرام را در حملات روز دوشنبه در ناحیه شمالی دریاچه چاد و منطقه «سامبیسا» واقع در ولایت بورنو به قتل رساندند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اعلام ۱۱۰۰ نفر از چنگ بوکوحرام در حالی است که هفته گذشته ربوده شدن ۱۱۰ دانش‌آموز دختر در منطقه «دابتشی» در ولایت یوبی واقع در شمال شرقی نیجریه توسط عناصر بوکوحرام اعلام شده بود.

ارتش نیجریه البته اشاره‌ای نکرد که در میان افراد آزاد شده ۱۱۰ دانش‌آموز دختر فوق‌الذکر نیز وجود دارند یا خیر.

دولت نیجریه تحت فشار‌های مردمی برای پاسخ به ربایش دانش‌آموزان دختر و اثبات سخنان خود مبنی بر شکست دادن این گروه قرار دارد.

بوکوحرام یک گروه مسلح نیجریه‌ای است که در ژانویه سال ۲۰۰۲ تشکیل شد و عمده فعالیت‌های آن در شمال شرقی این کشور متمرکز است، اما عملیات‌های آن در شهر‌های مختلف نیجریه و کشور‌های همسایه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *