شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱۱
کاروان عدالتخواهی به راه افتاد؛

پیوستن طلاب و دانشجویان به طلبه سیرجانی

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 114387
پس از اعلام راه پیمائی طلبه سیرجانی از جمکران به سوی تهران ،جمعی از طلاب و دانشجویان عدالتخواه نیز به حرکت اعتراض آمیز طلبه سیرجانی پیوستند.


به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، علیرضا جهانشاهی ( معروف به طلبه سیرجانی) به همراه جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و دانشجویان دانشگاه های تهران راهپیمایی عدالتخواهانه خود را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی از مبدا جمکران به سوی تهران از سرگرفت.
 
وی که این راهپیمایی را منقطع از حرکت سال گذشته خود نمی داند، از در حاشیه ماندن مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سیاسی شدن این مساله در فضای عمومی رسانه ای کشور انتقاد کرد. 

وی با بیان اینکه مردم به طور ملموس احساس نمی کنند که دستگاه قضایی با دانه درشت ها و آقازاده های فاسد برخورد جدی می کند اضافه کرد: مساله مبارزه با مفاسد و برخوردهای تبعیض آمیز در این زمینه مساله ای است که دغدغه شخص مقام معظم رهبری است و ایشان از تمامی طلاب و دانشجویان نیز همین مساله را متوقع است.

اعضای کاروان عدالت حرکت خود را از ساعت هشت صبح دیروز، دوشنبه از جمکران آغاز کرده و در ابتدای مسیر با حضور در گلزار شهدای قم و فاتحه خوانی بر سر مزار سرداران شهید دفاع مقدس به سوی دسته های عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) شتافتند.

حجت الاسلام جهان شاهی در ادامه حرکت خود عصر امروز را در مسجد آل البیت (ع)، واقع در عوارضی بزرگراه قم – تهران گذرانده و با تنی چند از طلاب قم پیرامون محورهای اصلی فعالیت کاروان عدالت به گفت و گو نشست.

همچنین بیانیه نخست کاروان عدالت که عصر امروز در اختیار رسانه ها قرار گرفت، بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحيم

لقد ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم الناس بالقسط و انزلنا الحديد فيه باس شديد

انقلاب اسلامي ايران همانند تمامي حكومت هاي الهي در سراسر تاريخ،‌ يكي از مهمترين اهداف برپايي نظام اسلامي در ايران را برپايي قسط قرار داده و اين هدف مقدس در جاي جاي كلمات و سخنان بنيانگذار فقيد آن،‌ حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) و مقام معظم رهبري (دام ظله) به چشم مي خورد و اي بسا كه بتوان گفت خون مقدس و پاك صدها هزار شهيد طول حيات انقلاب اسلامي كه براي حفظ و بقاي انقلاب سر بر آستان جانان نهادند،‌ به طور مستقيم يا غير مستقيم به آرمان مقدس اقامه عدل گره خورده است.

اما دراين مسير هرچند كه خدمتگزاران حقيقي انقلاب از هيچ تلاشي فروگذار نكرده اند،‌ مافياي زر و زور و تزوير به فرموده رهبر انقلاب اسلامي در گلوگاه هاي كليدي جا خوش كرده اند، از تمامي ابزارهاي رسانه اي و تبليغاتي بهره مند هستند و مهمتر از همه آنكه در طول ساليان سال، ظلم و فساد به شبكه اي در هم تنيده و خطرناك تبديل شده اند كه حتي نزديك شدن به اين شبكه و نيت افشاي اسامي آنان – چه رسد به برخورد قضايي و انتظامي با ايشان- عواقب خطرناكي در پي دارد.

مع الاسف در طول سال هاي اخير اگرچه شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی به كرات از سوي مسئولين مربوطه شنيده شده است، ‌لكن مردم در عمل شاهد اقدام جدي و موثري در اين زمينه نبوده اند و تشكيل جلسات فرمايشي و نمايشي را به هيچ وجه برآورندهي نظر مقام معظم رهبري در زمينهي مبارزه با مفاسد اقتصادي نمي دانند.

دستگاه قضايي بايد به طور شفاف به مردم گزارش دهد كه در طول 8 سال از صدور فرمان 8ماده اي مقام معظم رهبري كه حقيقتا منشور مبارزه با فساد به شمار مي رود چند نفر آقا و آقازاده و دانه درشت را به محكمهي عدالت كشانده است؟ دستگاه قضايي بايد پاسخ دهد كه چرا نسبت به اين قوه در راستاي مبارزه با مفاسد بي اعتمادی قابل توجهی وجود دارد؟ همچنين قوهي مجريه بايد به امت حزب الله پاسخ دهد كه تا چه اندازه در راستاي اصلاح مفاسد سيستمي و اداري كوشيده است؟ و تا چه اندازه در راستاي پيشگيري و جلوگيري و بازدارندگي از فساد تلاش كرده است؟ قوهي مقننه نيز مي بايست در محضر ملت به طور شفاف مشخص كند كه تا چه اندازه به تصويب قوانين عدالتخواهانه كوشيده است و تا چه ميزان مسئولين مختلف دولتي و قضايي را براي امر مبارزه با فساد به خانهي ملت كشانده است؟ رسانه ها نيزبايد پاسخ گو باشند چرا كه سهم عمده اي از سياسي شدن اين امرمهم به اصحاب رسانه مرتبط است. حال آنكه مبارزه با فساد يك پديده سياسي و جناحي نيست و نبايد دست خوش سوء استفاده اصحاب قدرت و تسويه حساب هاي حزبي قرار گيرد.

اينك كاروان عدالت خواهي طلاب و دانشجويان از قم به سمت تهران حركت كرده و در راستاي تكليف محوري همواره اين جملهي كليدي را مدنظر دارد كه " در جناح مومنان،‌ شرط پيروزي، سپيدي باور است نه سياهي لشگر"...

و اليه المصير
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دمتون گرم اجرکم عند الله
Iran, Islamic Republic of
من دیشب که از قم داشتم میومدم دیدم این عزیزانو خدا خیرشون بده که در کنار اتوبان حرکت می کردن. دانشجویان و طلاب تهرانی به استقبالشان بروند و خبرش با عکس رسانه ای بشه .یه عده بفهمن کسانی هستند که هنوز بیدارن...
Iran, Islamic Republic of
خداخیرتون بده که شما دیگه این بنده مظلوم و مخلص خدا رو تنها نگذاشتید
پس بگذارید از یک پرونده خاص قضایی دیگر بکه سالیانی است به زمین مانده و بسیاری را به خاک سیاه نشانده بگویم فردی به نام ع.غ.ش با بالاکشیدن قریب به 23میلیارد تومان تحت عنوان مضاربه و تخلفات بسیار عدیده مالی دستگیر شده و مالباختگان که اکثرا از اقشار ضعیف و طلبه هایی که برای تامین اجاره خانه پولهای اندک خود را برای مضاربه داده بودند اکنون پس از چند سال در به دری هیچ پاسخی نگرفته اند و دادگاه ویژه به اسم حقوق بشر!! بهترین شرایط رفاهی را در بازداشتگاه نظیر حمام کتابخانه و بوفه برای او فراهم و هیچ کس هم پاسخگوی قریب به 2000 مالباخته نیست با جستجویی کوتاه در اینترنت تحت همین اسم به برخی حقایق دست خواهید یافت از شما و رسانه های اصولگرا به جد درخواست رسیدگی و مطالبه حق داریم
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون
لطفا خودتان استعفا دهيد و خود را به دادگاه معرفي كنيد. باندسازي روش صحيحي نيست! كشور ما از اين دست طلاب سيرجاني بسيار دارد كه فريب ظاهرفريبي ها را ديگر نميخورند!
تكليف است كه طلاب و دانشجويان تهراني به استقبال اين عزيزان بيايند و به آن ها بپيوندند.
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله شاهد حضور خودجوش مردم تهران در استقبال از آنها خواهیم بود.
United States
جهان چی شده ساکتی؟ دیگه خبری از ر. نمیدی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله که شاهد استقبال و حمایت خودجوش مردم تهران از این عزیزان خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ما جمعي از طلبه هاي آذربايجان غربي حمايت خودمون رو از اين حركت عدالتخواهانه اعلام ميكنيم
Iran, Islamic Republic of
و هنگامى که به آنان گفته شود: «در زمين فساد نکنيد» مى‏گويند: «ما فقط اصلاح‏کننده‏ايم»!بقره 11-
وانشاءا لله كه پيام آنها را پيگيري كنند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ما همراه شما بودیم