جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳

برای بدحجابی، لطفا علت را برطرف کنید

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب: 391731
پیامبر هم به گواهی تاریخ در حین مقابل با مقاومت ها، این جهالت را هم هدف گرفت به صورتی که وقتی که به مکه رسید دیگر مقاومتی نبود و مکه بدون خون ریزی فتح شد.
به گزارش جهان، وبلاگ "نه دی هشتاد و هشت" نوشت:
 می گویند هر معلولی را علتی است. این  اصل در ساختار دورنی و بیرونی انسان و اجتماع  و حتی ارتباطی انسان هست هم صدق می کند.
 
در موضوعات فرهنگی وقتی یک عارضه فرهنگی به وجود می آید متاسفانه عده ای - که گاهاً دغدغه هم دارند  به جای برطرف کردن علت تمام تمرکز خود را بر معلول می گذارند. و می خواند معلول را برطرف کنند بدون توجه به علت.
 
مثلاً برای موضوع بد حجابی یا گاهاً بی حجابی  نسخه مقابل با بد حجابی صادر می کنند اینکه باید  نهی از منکر کرد اما به نظر نویسنده عده ای اینجا منکر را به جای علت، معلول گرفته اند. به بیان واضح تر به جای نهی از علت بد حجابی از معلول بد حجابی که ساختار بیرونی آن است نهی می کنند.
 
البته که این تذکرات لازم است، اما باید در یک بیماری مانند آنفلوانزا همان طور که مراقب ظاهر بیمار بود در عین حال حمله اصلی به علت بیماری انجام می گیرد.
 
باید دید علت این بد حجابی چیست؟
 
این موضوع نه اینکه تذکر لسانی و نهی از منکر را می طلبد بلکه از یک سو با روشن تر شدن فضا افراد بیشتری را به این واجب فراموش شده فرا می خواند و از سوی دیگر جلوی بعضی از انتهامات را می گیرد.
 
باید در قدم اول فهمید بی حجابی و یا بد حجابی خودش عارضه چیز دیگری است، ریشه اش را شناسایی کرد و آن را زا بین برد.
 
فرض بگیریم ما با تذکرمان بخشی از محیط را هم به ظاهر پاک کردیم-که باید بکنیم- اما و قتی علت بیماری برطرف نشده بیماری عوارض را در جای دیگر از خودش نشان می دهد و...
 
در صورتی که قالباً برطرف کردن علت بسیار ساده تر از معلول است.
 
 در عصر پیامبر معلول همان مقاومت هایی بود که در مقابل پیامبر انجام می شد اما علت چه بود؟ جهالت مردم نسبت به دین و تعصب نسبت به دین اجدادشان
 
پیامبر هم به گواهی تاریخ در حین مقابل با مقاومت ها، این جهالت را هم هدف گرفت به صورتی که وقتی که به مکه رسید دیگر مقاومتی نبود و مکه بدون خون ریزی فتح شد.
 
از سمت دیگر علیرغم صحبت های زیاد در مورد حرکت های ایجابی به جای سلبی همچنان هیچ سعی قابل بیانی برای تبلیغ حجاب و محجبه در مقابل بی حجابی نشده است کما اینکه با توجه به وضعیت امروز اکثر سینما با فیلم که به پرده سینما می آید و با فاصله کوتاهی در خانه های ما، تبلیغی است برای بد حجابی –بازیگرانی که به راحتی موهای سرشان بیرون می گذارند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خروس قندی
تبلیغ برای حجاب؟!! مهم ترین رسانه برای تبلیغ اینگونه امور رسانه ملی است و از موثرترین روش ها برای این امر بکار نگرفتن زنان بی حجاب در این رسانه است خانم بازیگر یا مجری یا کارگردان و دیگرانی که در سفر های خارجی حجاب برمیدارند و با افتخار عکس ها و فیلم ها بی حجاب و مهمانی های مختلط و غیر شرعی خود را منتشر میکنند و حضور شان جلوی دوربین با حضور شان در پشت دوربین و در جامعه تفاوت دارد و میتواند الگو ساز باشد باید از فعالیت های تلویزیونی و سینمایی حذف شوند و فرصت استفاده از مواهب جمهوری اسلامی برای معروفیت و تبلیغ خود و پس معروف و سوپر استار شدن تبلیغ بی دینی و بی حجابی و بی غیرتی نداشته باشند حرف این نیست که با ایشان برخورد امنیتی و قضایی شود بلکه حرف این است که از برخی مواهب این حکومت محروم شوند عدم ارائه سرویس در سازمان ها و نهاد های دولتی دفاتر پلیس+10 از دیگر اقدامات مفید در این عرصه میتواند باشداما از آنجا که حرف شما پرداختن به علت این مسئله تاسف بار است شاید بتوان گفت قانون گریزی ذاتی جامعه ما در تمام شئونات جامعه از جمله رانندگی و غیره و همراهی مردم با متخلف نه پلیس و در برخی موارد لجبازی با نظام و حکومت و متدینین میتواند از علت های بی حجابی باشد
United Kingdom
بنظرم مهمترین علت بد حجابی همین رفتار و قیافه های نامناسب به اصطلاح هنرمندانی است که متاسفانه در رسانه ملی از آنها بعنوان الگو تبلیغ می کنند. در برنامه ها از آنها دعوت می شود ظاهرآ در آن زمانی که در تلویزیون هستند حجاب حداقلی دارند اما در فیلمها و در فضای مجازی بدحجاب هستند خوب وقتی دختر شانزده هفده ساله ما اینها را می بینند خوب فکر می کنند حجاب یعنی همین .
البته یک علت دیگر عادت ندادن به حجاب دختر از بچگی است . من دیده ام که دختر هفت هشت ساله کاملا بی حجاب در خیابان آنهم بهمراه پدر ومادر ظاهر می شود . این دختر فکر می کنید بعد بلوغ رعایت حجاب می کندهرگز . ممکن است استثاء وجود داشته باشد . اما اکثرا عادت می کنند به بی حجابی یا بدحجابی.
حمیدرضا
باید اقدامات سلبی وایجابی در کنار هم وبه موازات یک دیگر انجام شود اگر همین صدا وسیما اراده کند یک هفته بی حجابی از بین می رود همان طور که برای مردم غزه چند روز تبلیغ شد وچقدر کمک های مردمی انجام گرفت به مدت یک ماه تمام شبکه ها حداقل روزییک ساعت برعلیه بد حجابی وآثار آن برنامه های اجتمای با بهترین مجریها بسازند وپخش کنند آنوقت آثارش را ببینید با تشکر