پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

آتشی که ما نیز به آن روانه خواهیم شد

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 427962
- حالا دیگر همه چیز مملکت درست شده است و فقط لنگ چادر من مانده اید که نادرست است!؟
به گزارش جهان، سید احمد علوی در وبلاگ "تنها نوشته" نوشت:
- حجابتان مناسب نیست خواهرم!
 
- حالا دیگر همه چیز مملکت درست شده است و فقط لنگ چادر من مانده اید که نادرست است!؟
 
- مگر من گفتم که مأمور حکومتم و به حکم محکمه آمده ام که حجاب عزت بر فرق عفتتان بکشم که اگر چنان بود باز حق نداشتید چنین با من معامله کنید لیکن من از سوی خداوند، باری تعالی، مأمور شده ام که چون گناه آشکار شما را بر فرق سرتان دیدم حکم نکنم به ارتدادتان و حمل کنم این اثم را به اسم تواب و خود را به تجاهل بزنم چنانکه گویا کرده شما از سر تغافل بوده و این بیرقی که افراشتید علم دشمنی با خدا نیست بل از سر بی دقتی و بی حواسی چنین شده است! که اگر جز این بود و یقین داشتم که جز این است وقت خود را این مقدار بی ارزش و خوار نمی انگاشتم که با چنین فردی مجادله به سبک ابراهیم حنیف نمایم.
 
...
 
این گفت و گوی خیالی تحقق نیافت که به ذکر یک «حجاب» از کنار آن بانوی متغافل عبور کردم و غیرت نکردم که همه این جملات را که در ذهن مرور می کردم بر زبان جاری نمایم لیکن ثواب را در آن دیدم که با نشر این گفت و گوی خیالی یک خوش غیرت را که در سؤال و جوابی چنین، هزار پاسخ شنیده به پاسخ هزار و یکم متذکر نمایم بل دست توجیه اش در نداشتن جواب باز نماند. هرچند یقین دارم که نهی نکردن ما از بدی ها، همان مقدار ریشه در سستی نفسمان دارد که بی مبالاتی آن خواهر در پوششش. واقعیت این است که ما نمی بینیم آتشی که از فرق او زبانه می کشد تا دل برایش بسوزانیم و آبی بر آتشش باشیم و بدتر و تأسف بارتر آن که نمی بینیم زبانه های آتشی را که از بی تفاوتیمان دامن خودمان را گرفته و دیر نیست که دل هایمان را از درون و بیرون بسوزاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
Iran, Islamic Republic of
آفرین بسیار عالی