شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي كشور خبر داد:

انجام حدود ۱۱۷ ميليون نفر سفر نوروزي در كشور

پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 160944
رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي كشور گفت: در نوروز امسال بالغ بر ۱۱۶ ميليون و ۸۹۰ هزار نفر سفر در كشور انجام شده است.
به گزارش فارس از رشت، شهباز يزداني در حاشيه جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي گيلان در جمع خبرنگاران وضعيت سفرهاي نوروزي سال ۹۰ را با رشد ۲۵.۱ درصدي اعلام كرد و اظهار داشت: از ۲۷ اسفند ۸۹ تا پايان روز ۹ فروردين ماه جاري، ۱۱۶ ميليون و ۸۹۰ هزار نفر سفر در كشور انجام شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه بيش از ۹۳ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر سفر بود، معادل ۲۵.۱ درصد افزايش داشته است. 

وي افزود: قم، مازندران، هرمزگان و فارس داراي بيشترين حجم مسافر بودند و ضريب ماندگاري سفر در كشور نيز ۲۶.۴ درصد رشد داشته است. 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: در مدت مذكور با بيش از ۴۰ ميليون و ۴۰ هزار اقامت در كشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه بالغ بر ۳۱ ميليون و ۳۶۰ هزار نفر شب اقامت بود، شاهد رشد بيش از ۲۶.۴ درصد بوديم.
وي با بيان اينكه در اين دو بخش استان‌ها رتبه‌بندي شده‌اند، خاطرنشان كرد: در بخش اقامت، مازندران، فارس، گيلان، بوشهر و اصفهان رتبه‌هاي نخست تا پنجم را كسب كردند و گيلان توانست رتبه سوم كشوري در ميزان اقامت شب را به دست آورد. 

به گفته يزداني گيلان در بخش روند رو به رشد اقامت در كشور رتبه نخست را كسب كرده است. 

وي به دلايل افزايش سفر در نوروز ۹۰ اشاره كرد و گفت: يك ماه نسبت به عدم افزايش قيمت‌ها بسيار تاكيد شد و نظارت عالي صورت گرفت و هموطنان ما هزينه‌هاي خانوار را مديريت كردند و نشان دادند كه قانون هدفمندي يارانه‌ها اثرات منفي ندارد بلكه اثرات آن مثبت است. 

رئيس ستاد دائمي تسيهلات سفرهاي كشور، سفرهاي نوروزي امسال را هدفمند خواند و بيان داشت: به همين دليل موضوع اطلاع‌رساني به هموطنان از اهميت و اولويت ويژه‌اي در ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي برخوردار بوده است. 

وي اضافه كرد: در همين راستا شاهد رشد چشمگير اطلاع‌رساني به مسافران نوروزي نسبت به سال گذشته هستيم. 

يزداني رشد زيرساخت‌هاي گردشگري را نيز موجب افزايش سفرهاي نوروزي دانست و افزود: در زمينه اطلاع‌رساني به هموطنان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشتيم. 

وي با اشاره به ميزان نظارت بر فعاليت مراكز و واحدهاي اقامتي، رفاهي، خدماتي و ... در كشور بيان داشت: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ ناظر داشتيم كه اين رقم امسال به بيش از ۸ هزار و ۲۰۰ ناظر افزايش پيدا كرده و ۴۰ درصد در اين بخش رشد داشته‌ايم. 

رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي كشور افزود: همچنين سامانه تلفن گوياي مركز اطلاعات گردشگري كشور با عنوان ۰۹۶۶۹ راه‌اندازي و نظرات و شكايات مسافران دريافت و پيگيري شد. 

وي از كاهش ۳۴ درصدي شكايات مردم از مراكز مختلف گردشگري در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: براي انجام سفرهاي با كيفيت براي هموطنان، افزايش اخطار، تذكر و تعطيلي را داشتيم.
 
يزداني درباره توزيع بروشورهاي جاذبه‌هاي گردشگري كشور به مسافران خاطرنشان كرد: بروشورهاي معرفي جاذبه‌هاي استاني سراسر كشور از ۱۲ ميليون و ۴۶۰ هزار و ۱۶۳ مورد در نوروز ۸۹ به ۲۴ ميليون و ۶۵۹ هزار مورد در نوروز ۹۰ رسيده است. 

وي بحث نوروز را به بيش از ۳ هزار سال قبل دانست و تصريح كرد: نوروز يكي از كهن‌ترين‌ آيين‌هاي به‌جا مانده از نياكان است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *