شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

خاکی ترین عکسِ علی شمخانی

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 313016
از روز ۱۹ شهریور ماه سال جاری نیز، به عنوان «دبیر سورای عالی امنیت ملی» منصوب شد.تصویری که مشاهده می کنید، در سال های دفاع مقدس به ثبت رسیده و باید آن را خاکی ترین عکسِ «دبیرشورای عالی امنیت ملی» به شمار آورد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، «علی شمعخانی» مشهور به «شمخانی» که امروز با درجه نظامی «دریابان» شناخته می شود، به سال ۱۳۳۴، در اهواز متولد شد. او با اوج گیری انقلاب اسلامی، تحصیلات دانشگاهی خود را رها کرد و به مسیر مبارزات پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، «علی شمعخانی» اقدام به تاسیس «سپاه پاسداران اهواز» نمود و با تمرکز عملیات جنگی در جبهه ی خوزستان، به یکی از ارکانِ فرماندهی سپاه تبدیل شد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی، در سال ۱۳۶۸، با حکم مقام معظم رهبری، به نیروی دریایی ارتش حمهوری اسلامی منتقل و تا سال ۱۳۷۶، فرماندهی این نیرو را بر عهده گرفت . از آن زمان تا کنون، این سردار، در ساختار نظامی ارتش قرار گرفت.
«شمخانی» از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ وزارت دفاع را در دولت محمد خاتمی بر عهده داشت و از روز ۱۹ شهریور ماه سال جاری نیز، به عنوان «دبیر سورای عالی امنیت ملی» منصوب شد.
تصویری که مشاهده می کنید، در سال های دفاع مقدس به ثبت رسیده و باید آن را خاکی ترین عکسِ «دبیرشورای عالی امنیت ملی» به شمار آورد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
درود بر مردان خوزستان