شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱
بازهم مجیز گویی و تملق؛

"محراب توليد" دولت دهم كيست ؟

+توضیح نویسنده و پاسخ جهان
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 142511
در حالي كه دو سال و اندي به پايان عمر دولت دهم باقي مانده است، به گفته برخی "علي اكبر محرابيان " وزير صنايع و معادن اين دولت عزم خود را براي مجاب نمودن احمدي نژاد برای معرفي نيروي مد نظر خود در انتخابات آينده رياست جمهوري به كار گرفته است.

به گزارش جهان آخرين مستند دريافتي از وزارت صنايع و معادن محرابيان نیز حاكي از برنامه تيم وي به اين منظور است. در رأس اين تيم " ع. د" معاون سابق خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا ) و مديرعامل فعلي موسسه بازنشستگي صندوق مس است كه از زير مجموعه هاي محرابيان مي باشد. 

"ع. د" در جديدترين كتاب خود به طرز تملق آمیزی به عملكرد علي اكبر محرابيان پرداخته است. وي نام اين كتاب را " محراب توليد " گذاشته است. اين كتاب به شماره شابك 9-01-6015-600-978 در 448 صفحه توسط موسسه فرهنگي –هنري پويا نقش در قطع رحلي و به تيراژ 2000 به قيمت 8700 تومان منتشر شده است . 

نكته جالب در اين كتاب اين است كه آقاي "د" به عنوان تدوينگر اين اثر، خود 700 خبر از خبرگزاري جمهوري اسلامي را عينا و بدون ذکر نام منبع استفاده كرده است كه مثلا اين اخبار نشان دهنده محراب توليد بودن محرابيان است.
 
در حاليكه عملكرد ها را با نمودار و اعداد مقايسه اي نمايش مي دهند اما "د" در اين كتاب براي ارائه عملكرد محراب توليد دولت دهم فقط به اخباري بسنده كرده است كه در ايرنا منتشر شده است. این درحالی است که انتقاد زیادی از عملکرد محرابیان در بخش صنعت کشور وجود دارد.
 
نوع چاپ و جلد گران قيمت آن نشان دهنده هزينه گزافي است كه براي انتشار اين اثر از جيب بيت المال رفته است. 

خوب است كه وزير صنايع و معادن كه داعيه مبارزه با فساد را دارند به اين چند پرسش پاسخ دهند؟
 
1- آيا اين كتاب با اجازه ایشان چاپ شده است؟ اگر با اجازه ايشان چاپ شده است، آيا اين اقدام به دور از شعار پرهيز از ريخت و پاش و تملق گويي نيست؟ اگر بدون اجازه وي چاپ شده است چه برخوردي با مسببان آن خواهند كرد؟ 

2- با توجه به اينكه اين گونه كتاب ها فروش عمومي و جايگاه علمي و مطالعاتي هم ندارند بفرمايند هزينه چاپ اين كتاب را چه كس يا كساني متقبل شده اند؟ در صورت امکان كل هزينه آن را با قرار داد منعقد شده با موسسه فرهنگي هنري پويا نقش منتشر نمايند؟ 

3- در حالي كه بخشی از صنايع كشور با مشكل ورشكستگي مواجه است، اين اقدام مي تواند در افزايش محبوبيت وزير یا دیگر دوستان حتي براي انتخابات رياست جمهوري  موثر باشد؟ 

4- آقاي محرابيان "محراب توليد " يعني چه؟ استفاده از الفاظ مقدس براي توليد و تقدس بخشي به عملكرد وزير شايسته است؟ 

در انتها ذکر این نکته ضروری است که عملکرد برخی مسئولین دولتی از تملق گویی و مجیز گویی فراتر رفته است و مناسب می باشد رییس جمهور مردمی و ساده زیست کشور حساسیت بیشتری نسبت به اطرافیان خود داشته باشند.

توضیح نویسنده کتاب:مدیریت محترم سایت خبری جهان نيوز
با سلام
با توجه به انتشار گزارش "محراب توليد" دولت دهم كيست ؟ باطلاع می رساند کتاب منتشر نشده مزبور که مجموعه اخبار و گزارشات عملکرد وزارت صنایع و معادن را در بر می گرفت ، به ابتکار شخصی اینجانب و به منظور دفاع از عملکرد وزارت صنایع و معادن ، به صورت مقدماتی آماده و پس از تهیه در 10 نسخه آزمایشی ، به رویت برخی از دست اندرکاران عرصه صنعت و از جمله جناب آقای مهندس علی اکبر محرابیان وزیر محترم صنایع و معادن و 3 نفر از معاونین و مشاورین ایشان رسید. (اسناد تعداد تیراژ این کتاب موجود است).
شایان ذکر است جناب آقای مهندس محرابیان بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع ، با انتشار این کتاب شدیدا مخالفت کرده و علیرغم آنکه به انتشار گسترده این کتاب معتقد بودم ، بنا به نظر جناب آقای مهندس محرابیان ادامه روند چاپ نهایی و توزیع کتاب را متوقف ساختم. گفتنی است که چاپ 10 نسخه مقدماتی کتاب نیز 427000 تومان هزینه در بر داشت که تماما از منابع شخصی اینجانب پرداخت گردید و جای تعجب است که چگونه یک موضوع تمام شده در مرداد 89 ، اینچنین دستاویز خبرسازی برای حمله به دولت قرار می گیرد.
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که از 10 نسخه مقدماتی این کتاب، 3 نسخه در اختیار 3 نفر از معاونین و مشاورین وزارت صنایع و 7 نسخه نیز در دفتر اینجانب قرار دارد و کاش مسئولین محترم سایت جهان بتوانند از 2000 نسخه تیراز مورد ادعای خود حداقل 3 نسخه را به رویت فعالین عرصه رسانه و یا مراجع ذیصلاح قضایی برسانند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد . در پایان باطلاع مسئولین محترم سایت جهان نيوز می رساند، اینجانب موضوع این خبرسازی و اتهامات و افترائات را از طریق مراجع قضایی دنبال خواهم کرد.
ولا حول و لا قوه الابالله العلی العظیم.عبدالرضا داوری


پاسخ جهان:

از توضیح جناب داوری تشکر می کنیم.هرچند این توضیح، توجیه خطای صورت گرفته نیست اما بنا بر ادعای جناب داوری، اینکه وزیر صنایع جلوی توزیع این کتاب را گرفته اند، مایه مباهات است.

البته مطابق شناسنامه ای که از این کتاب در کتابخانه ملی ایران وجود دارد، این کتاب به سفارش موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران تهیه شده است.یعنی موسسه ای که جناب داوری هم اکنون در راس آن قرار دارند.(مطابق سند پیوست)

حال جای این سوال وجود دارد که با کدام حجت قانونی و شرعی موسسه ای که برای بازنشستگان برپاشده است، از اعتبار خود برای تعریف و تمجید از وزیر صنایع هزینه می کند.جالب این است که در شناسنامه این کتاب آمده است که این مجموعه مروری گذرا بر عملکرد، کارنامه و رویکرد های مهندس محربیان وزیر صنایع است.

سوال این است که انتشار چنین کتابی با چنین رویکردی و تحت سفارش یک موسسه خدماتی چه توجیهی می تواند داشته باشد؟از سوئی ادعای جناب داوری درباره هزینه کتاب و آنچه بطور رسمی از این کتاب وجود دارد را چطور می توان با هم جمع کرد.

آیا این کار مجیز گوئی و خدای نکرده تملق نیست؟اساسا وزیری که هنوز در راس وزارتخانه است و کار می کند، چه نیازی به این دست تبلیغات دارد؟آنهم توسط کسی که در این وزارتخانه مسئولیت دارد؟ آیا نباید در این صورت به مخاطب و مردم حق داد که نسبت به تبلیغاتی بودن این رفتار شک کرد؟ آیا انتقاد از این موضوع، به تعبیر جنابعالی یعنی زیر سوال بردن دولت؟ اینکه وزیر محترم جلوی توزیع این کتاب را گرفتند آیا توجیهی برای این اقدام جنابعالی می شود؟

در هر صورت مواردی دیگر در خصوص این کتاب و گلایه ایرنا و برخی سوابق نیز وجود دارد، که اگر لازم شد، منتشر می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما

از اينكه در راستاي اصول گرايي تهيه كننده كتاب جعلي محراب توليد را افشا كرديد سپاسگزارم . خوب است سري هم به عمل كرد ایشان در صندوق بازنشستگي مس بزنيد.