شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

تعبیرجالب دهقان از اختصاص یارانه به پرآمدها

پرداخت یارانه به افراد ثروتمند مانند ریختن پول به روی دریا است
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 386061
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: افراد ثروتمند نیازی به ۴۵ هزار تومان یارانه ندارند و توزیع این پول در بین انسان های ثروتمند مانند پخش کردن این پول از روی آسمان به روی دریا است.
تعبیرجالب دهقان از اختصاص یارانه به پرآمدها
به گزارش جهان، محمد دهقان در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: قانونی که باید در شناسایی دهک های پردرآمد اجرا شود این است که دولت باید دهک های درآمدی ثروتمند را شناسایی و این ها را از دریافت یارانه محروم نماید و دولت آقای روحانی که با تاکید بر قانون گرایی بر سر کار آمد، باید این قانون را اجرایی کند.

وی ادامه داد: افراد ثروتمند نیازی به ۴۵ هزار تومان یارانه ندارند و توزیع این پول در بین انسان های ثروتمند مانند پخش کردن این پول از روی آسمان به روی دریا است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور این کار منطقی نیست و ما در سال گذشته با همکاری دولت بودجه سال ۹۳ قانون تصویب کردیم و دولت از متنی که در کمیسیون تلفیق و در مجلس تصویب شد حمایت کرد و اگر امروز معتقدند که موفق به شناسایی این عده نشدند نیاز به اراده محکم تری دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: شناسایی افرادی که دارای حقوق های میلیونی هستند، ماشین های بالایی ۲۰۰ میلیونی سوار می شوند، خانه های مجلل میلیاردی دارند کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده و کمک گرفتن از اداره ثبت اسناد می توان این عده را شناخت و از دریافت یارانه محروم کرد.

دهقان گفت: هیچ کسی تابحال نگفته است که در زندگی مردم سرک کشیده شود، اما معتقدیم که شناسایی افراد ثروتمند در کشور کار پنهان و سختی نیست برای مثال در پرداخت مالیات، آیا مگر اخذ آن براساس محاسبه املاک و دارایی ها نیست؟ پس چرا در یارانه ها این کار صورت نمی گیرد و اسم آن را سرک کشیدن در زندگی مردم می گذارند؟

وی اظهار کرد: دو میلیون نفر که در خارج از کشور هستند، یارانه دریافت می کنند و همچنین این همه انسان هتلدار، پورشه سوار و ثروتمند ۴۵ هزار تومان دریافت می کنند که بسیار غیر منطقی است.

پرداخته یارانه یکسان به همه توسط دولت قبل غیرقانونی بود

دهقان ادامه داد: تیم اقتصادی دولت آقای روحانی با مجلس هم راستا شد، اما تیم سیاسی مجلس با نگاه سیاسی برخی از دوستان غلبه پیدا کرد و گفت که اگر کسی را از دریافت یارانه حذف کند به نفع دولت نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در اولین قانونی که در زمان آقای احمدی نژاد تصویب شده بود قرار بر این بود تا یارانه بر اساس درآمد هر شخص به آن پرداخت شود و کاری هم رئیس جمهور قبلی انجام داد و به همه یارانه یکسان پرداخت کرد قانونی نبود.

وی اظهار کرد: در دولت آقای روحانی با تیم اقتصادی هماهنگی و قانونی را وضع کردیم که در آن دولت موظف شد تا یارانه افراد غیر نیازمند را شناسایی کرده و آنها را از دریافت آن محروم کند و کسانی که در ارائه دارایی واقعی خود حقیقت را نگویند سه برابر جریمه شوند، امروز از دولتمردان تقاضا داریم تا این قانون را اجرا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *