شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

درخواست دانشجويان براي درس "مسائل حقوقي فلسطين "

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 90930
 نماينده بسيج دانشجويي خواستار گنجاندن درسي با عنوان "مسائل حقوقي فلسطين " در دروس دانشگاهي به منظور آشنايي هرچه بيشتر دانشجويان با مسائل مربوط به فلسطين شدند.

به گزارش فارس، نشست خبري تشكل‌هاي دانشجويي با عنوان جنگ 22 روزه غزه در دفتر اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با حضور نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد.
اسماعيل طهمورثي نماينده بسيج دانشجويي در اين نشست با بيان اينكه اكنون يك سال از پيروزي قهرمانان شجاع و سنگ به دست غزه در فلسطين مي‌گذرد، اظهار داشت: نگاهي به تاريخچه فلسطين نشان مي‌دهد كه پيش از اعلام استقلال بزرگترين جاني روزگار، سازمان ملل متحد طي يك اقدام جنايتكارانه اسرائيل غاصب را به رسميت شناخته و با اين كار خود تمام حقوق بين‌المللي را زير پا مي‌گذارد.
وي با بيان اينكه روح بشريت در اين نهادهاي بين‌المللي مرده است، افزود: در اين شرايط ايجاد تغيير جدي در اين سازمان‌هاي بين‌المللي به شدت احساس مي‌شود و بايد اذعان كرد كه راه نجات مردم مظلوم فلسطين هرگز از اين نهادها نمي‌گذرد.
نماينده بسيج دانشجويي با تاكيد بر اينكه برخي اسرائيل را به عنوان فرزند ناخلف غرب براي ايجاد تفرقه در قلب جهان اسلام ايجاد كرده‌اند گفت: غربي‌ها در يك منطقه استراتژيك اسرائيل را ايجاد كرده و نام سپاه شكست ناپذير را براي آن انتخاب كردند، اين در حالي است كه "بن گريون " در زمان تاسيس اسرائيل گفته بود اولين شكست نظامي اسرائيل مساوي با محو آن خواهد بود.
طهمورثي با بيان اينكه اولين شكست اين رژيم به دست سربازان حزب‌ا... رقم خورد يادآور شد: همين شكست هيمنه جهاني آنها را بهم ريخت و قدرت افسانه‌اي جهان غرب در قلب اسلام را سست كرد و اكنون شاهديم كه اين قدرت رو به خاموشي مي‌رود.
وي با تاكيد بر اينكه با استناد به حرف‌هاي سران رژيم صهيونيستي ادعا مي‌كنيم كه اين رژيم رو به نابودي است تصريح كرد: اين شكست بسيار نزديك است و اكنون ديوار حائل در كرانه باختري و ديوار فولادي در مصر بيش از اينكه نماد قدرت انها باشند به نماد شكست و اضمحلال اسرائيل تبديل شده است.
نماينده بسيج دانشجويي با اشاره به گذشت سه سال از ايجاد حصار به دور مردم غزه اضافه كرد: حصاري كه به دور مردم غزه كشيده شده در واقع حصار نمايش نابودي شعائر غربي و تابلوي تمام نماي رسوايي شعارهاي غربي است كه خود مقدمه پيروزي جهان اسلام به شمار مي‌رود.
طهمورثي با انتقاد از عدم محاكمه جنايتكاران جنگي غزه در محاكم بين‌المللي، تصريح كرد: در يك سال اخير جنايتكاران جنگي غزه آزادانه مي‌گردند در حالي كه بايد طي اين مدت به پاي ميز محاكمه عادلانه كشيده شده و به سزاي اعمال خود مي‌رسيدند اما اقدام جدي و عملي در اين زمينه انجام نشده است.
وي در همين زمينه خاطر نشان كرد: همه كشورها بايد اقدام عملي و جدي خارج از دايره حرف و شعار را در اين زمينه در دستور كار قرار داده و جنايتكاران جنگ غزه را به پاي ميز محاكمه بكشانند.
نماينده بسيج دانشجويي در ادامه ضمن تقدير از اقدامات آزادي خواهانه سران كشورهاي ونزوئلا و تركيه اظهار داشت: سران اين كشورها همگام با ملت‌هاي خود از مردم غزه حمايت كردند اما برخي كشورهاي عربي اقداماتي را در راستاي منافع اسرائيل نمايش دادند.
طهمورثي در اين زمينه به اقدامات سران مصر اشاره كرد و گفت: مصر در راستاي منافع اسرائيل اقدام به ساختن ديوار فولادي براي تنگ كردن عرصه بر مردم غزه كرد، اما تمام اين اقدامات رو به نابودي بوده و مردم با قدرت ايمان در نهايت پيروز خواهند شد.
وي با بيان اينكه سران عربستان، اردن و مصر دستشان به خون مردم غزه آغشته است خاطر نشان كرد: با توجه به اين موارد اين كشورها نيز بايد به عنوان مباشر و معاون جنگ محاكمه شوند اما برخي از كشورهاي اسلامي مانند تركيه به خاطر اقدامات قابل تحسينشان بايد مورد تقدير قرار گيرند.
نماينده بسيج دانشجويي اشغال فلسطين را كليد اشغال ساير سرزمين‌هاي اسلامي خواند و در خصوص راهكارهاي پيروزي ملت فلسطين اضافه كرد: اولين راهكار همان مسيري است كه مردم ايران در حماسه 9 دي كه از آن بايد با عنوان بصيرت ايماني ياد كرد در پيش گرفتند يعني مردم مظلوم فلسطين نيز بايد با بصيرت دوست و دشمن را به خوبي بشناسند و در اين مسير گام بردارند.
طهمورثي دومين راهكار را انجام اقدامات عملي دانست و خاطر نشان كرد: مقاومت اسلامي ديگر راه پيروزي مردم مظلوم فلسطين است. كه در اين زمينه همه مسلمانان جهان بايد اقدام كنند.
وي در ادامه به برخي از مطالبات دانشجويي در اين زمينه اشاره كرد و يادآور شد: اولين مطالبه ما از قوه قضائيه است، در سال گذشته تشكل‌هاي دانشجويي دادخواستي را عليه جنايتكاران اسرائيل به دادسراي تهران ارائه كردند كه اكنون خواهان پيگيري اين شكايات هستيم. تا جنايتكاران جنگي در غزه محكوم شده و به سزاي اعمال خود برسند.
نماينده بسيج دانشجويي در همين خصوص ادامه داد: از مسئولين نظام آموزش عالي كشور نيز مي‌خواهيم كه براي ارتقاء آگاهي دانشجويان از حقوق ملت فلسطين، درسي را با عنوان مسائل حقوقي فلسطين در دروس دانشگاهي بگنجانند.
طهمورثي همچنين به اهميت برنامه‌هاي رسانه‌ ملي اشاره كرد و گفت: از صدا و سيما نيز توقع مي‌رود كه بيش از پيش در راستاي بيداري اسلامي حركت كند چون جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه با شعار نه شرقي نه غربي در مقابل قدرت‌هاي استكباري ايستاده و هر گونه كوتاهي در اين خصوص ظلم بزرگي به نظام اسلامي خواهد بود.
وي با بيان اينكه فرودگاه در سال گذشته به عنوان نماد بيداري دانشجويان كفن‌پوش مطرح شده بود خاطر نشان كرد: خواهان اين هستيم كه فرودگاه به عنوان نماد بيداري جنبش دانشجويي معرفي شود. چون در اين خصوص دانشجويان ايراني يك گروه استشهادي را تشكيل داده و براي حضور در نوار غزه اعلام آمادگي كرده بودند.
نماينده بسيج دانشجويي در پايان با انتقاد از عدم واكنش نهادهاي بين‌المللي به فجايع غزه و لبنان تصريح كرد: بسياري از اين نهادها خودشان جنايتكار هستند و در واقع اين نهادها پوشش‌هايي براي آنها ايجاد كرده است در هر صورت از نظر قرآن بزرگترين خطر در اسلام منافقين هستند. اما همانطور كه در 9 دي ماه مشاهده كرديم مردم با بصيرت ايران هرگز اجازه نخواهند داد كه سران فتنه و منافقين ايران اسلامي را به عنوان تنها حامي مستضعفين تضعيف كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *