سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۴۷

واکنش تند به اظهارات تلویزیونی رئیس جمهور

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 103333
 سه تن از نمايندگان اقتصاددان مجلس با صدور بيانيه‌اي در واكنش به سخنان رئيس جمهوري درباره اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها براي مناظره با وي پيرامون منافع ملي و مصلحت مردم و اقتصاد كشور اعلام ‌آمادگي كردند.

متن كامل بيانيه غلامرضا مصباحي مقدم، احمد توكلي و الياس نادران نمايندگان تهران در مجلس كه خطاب به ملت ايران صادر شده به شرح ذيل است: 

شب گذشته جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در برنامه زنده تلويزيوني پيرامون هدفمند كردن يارانه‌ها و مصوبه مجلس در اين باره سخناني ابراز داشت. بخشي از اين مواضع روز پنج شنبه نيز در ديدار با خبرنگاران بيان شده بود. ضمن اين مصاحبه حملاتي به مجلس صورت گرفت كه طبيعي است هيأت رئيسه محترم مجلس از شأن قوه مقننه دفاع مي‌كند. در اين حملات روي سخن بيشتر با ما امضاء كنندگان اين بيانيه، نمايندگان مردم تهران، ري، شميرانات، و اسلام شهر در مجلس بود. در اين باره توجه شما مردم فداكار و هوشيار را به نكات ذيل جلب مي‌نمائيم:
1- شأن و جايگاه منصب خطير رياست جمهوري به ما اجازه نمي‌دهد كه در اين مرحله بخواهيم پاسخ استهزائات و درشت گويي‌هاي آقاي دكتر احمدي نژاد را بدهيم و در اوان نوروز خلق شما مردم خوب را مكدر نمائيم .
2- علت حملات يكطرفه آقاي احمدي نژاد به ما بر شما مردم پوشيده نيست. ما در طول دو سال گذشته همواره تلاش براي قانوني كردن هدفمند سازي بوده‌ايم . البته به شكلي كه منافع توليد كنندگان و مصرف كنندگان، به ويژه مستضعفان تأمين شود و كار به طريق قابل دفاع علمي با نگاه واقعبينانه از قدرت اجرايي صورت گيرد. در اين مسير ماجراهاي گفتني بسيار داريم كه به بعد موكول مي‌كنيم. طبيعي است كه به اقتضاي اينكه كتمان علم در تامين مصالح ملي را حرام مي‌دانيم وقتي با تصميم و اصرار بي‌سابقه دولت در افزايش شوك‌آور قيمت‌ها براي كسب درآمد جهت بازتوزيع‌هايي مواجه شديم، هر سه نفرمان در جلسه غير رسمي مورخ 18/12/88 صريح و مستدل مخالفت كرديم و مجلس محترم پس از استماع سخنان رئيس جمهور محترم و مدافعانش كه بيش از دو برابر وقت صحبت يافتند درخواست آقاي احمدي نژاد را عملي و علمي نيافت و بر رأي قبلي خويش تأكيد كرد.
3- قانون اساسي رئيس جمهور را مجري قانون مصوب مجلس دانسته (اصل پنجاه و هشتم) و تمام مصوبات دولت را وقتي مشروع مي‌داند كه با قوانين و مقررات عمومي كشور مغاير نباشد و تشخيص اين امر را نيز بر عهده رئيس مجلس گذارده است(اصل هشتادو پنجم).
رئيس جمهور كه به قانون اساسي سوگند خورده است (اصل يكصدو بيست و يكم ) چگونه به خود اجازه مي‌دهد بگويد من قانون مصوب مجلس را اجرا نمي ‌كنم، و تهمت و توهين به قوه‌اي روا دارد كه متشكل از نمايندگان مردم است و بگويد " با بحث منطقي و علمي نتوانستيم به دوستانمان بباورانيم كه 20 هزار ميليارد تومان قطعاً به ضرر مردم است " آيا اين تبعيت از قانون اساسي است ؟ همان چيزي كه در اصل يكصدو بيست و يكم به اجراي آن سوگند خورده است.
4- بديهي است رئيس قوه مجريه حق سرپيچي از قانون مصوب مجلس را ندارد. مجلسي كه به فرموده امام رضوان ا... تعالي عليه در رأس امور است. البته طبق اصل پنجاه و نهم درخواست ايشان براي همه پرسي يا رفراندوم بايد به تصويب دو سوم مجموع نمايندگان مجلس برسد،‌ يعني 194 رأي مثبت ‌مي‌خواهد. و طبق بند 3 اصل يكصدو دهم، فرمان همه پرسي را پس از تصويب مجلس، مقام معظم رهبري بايد صادر فرمايد. ما به سهم خود پس از طي اين مراحل قانوني، از همه پرسي استقبال مي‌كنيم . برآورد ما از نظر مردم اين است كه انتظار آقاي احمدي نژاد تامين نخواهد شد و آنگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود. شايد به بركت همه پرسي، روش و تيم اقتصادي رئيس جمهور اصلاح شود.
5- صدا و سيما كه طبق وظيفه خويش وقت مستوفي در اختيار آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس قوه مجريه مي‌گذارد و ايشان بي محابا به قواي ديگر و اعضاي آن انتقاد مي‌كند ، طبيعي است كه طبق همان وظيفه و وظيفه‌اي كه امام (ره) و رهبري عزيز معين فرموده‌اند بايد وقت مشابهي در اختيار ما بگذارد كه از آنچه مصلحت ملي و سود مردم مي‌دانيم دفاع كنيم بدون آنكه به طعنه زني و گزاف گويي مبتلا شويم. وقتي دليل و برهان موجود است نيازي به درشتگويي نيست. علاوه بر آنكه حفظ وحدت ملي را در عين اختلاف نظر ضروري مي‌دانيم .
6- براي روشن شدن بيشتر مردم و پرهيز از يكطرفه‌گويي هر يك از ما حاضريم در مناظره‌اي زنده با آقاي دكتر احمدي نژاد از منافع ملي و مصلحت مردم و اقتصاد كشور دفاع كنيم. البته خوب است ايشان كه اقتصاددان نيستند اين كار را به اهلش بسپارند.

غلامرضا مصباحي مقدم احمد توكلي الياس نادران

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من یه توصیه دارم آقایون چه اینطرف قضیه یعنی رئیس جمهور چه نمایندگان کمی همدیگر را تحمل کنند نیازی به مناظره بیانیه یا نطق تلویزونی نیست از زیر بار مسئولیت شونه خالی نکنید
Iran, Islamic Republic of
بنده احساس می کنم که اینبار آتش فتنه از جانب این اقایان و از کانون مجلس شعله ور خواهد گردید!!!!
چرا که این اقایان با دادن بیانیه سرگشاده همچون مار زخم خورده ای عمل کرده اند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این آقایان بدانند در برابر دکتر احمدی نژاد عزیز پشیزی ارزش ندارند!
پس گنده گویی موقوف!
Iran, Islamic Republic of
خوب اگر راست میگویند تمام مسولیت های پیاده سازی هدفمند کردن یارانه ها را بعهده بگیرند . چرا بیانیه میدهند !
Iran, Islamic Republic of
به عرض این سه تا دوستون برسونین که ترمز دستی رو لطفا بکشن!!!
نمیدونم جرا هرکاری میکنم دلم با توکلی صاف نمیشه...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه وکیل الدوله بودن همین بی احترامی هارا هم به دنبال خواهد داشت .وای به روزی که بگندد نمک .
Iran, Islamic Republic of
اگه کمی منصفانه برخورد کنیم این لایحه رو دولت تقدیم مجلس کرد پس بنابراین باید نمایندگان کمی مشکلات شخصیشون رو در این قضیه دخالت نمیدادند و دست دولت رو کمی بیشترباز میذاشتند
Iran, Islamic Republic of
اسم اين مجلس به ظاهر اصولگراست اما درعمل اصلاح طلبان محضند.
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این نظر بنده رو میزارید یا نه ولی چون میدونم که همیشه گزینشی عمل می کنید بعید می دونم اینکارو کنید.!
اگر هم بکنید بخاطر اینه که بگید آره ما اینطوری نیستیم.!
در کل دست های کاملاً مشخصی میخواد دولت رو دچار مشکل کنه که نتونه به نحو احسن به وظیفه خودش برسه یکی ازون دستا لاریجانی و بقیه هم همین احمد توکلی و غیره هستش!آقای توکلی بجای گفتن این لاطائلاتی که فرمایش کردی بشین یکمی به حال خودت دقیق شو ببین موضع گیری ها گذشتت چی بوده الان چی شدی!
ضمناً جهان نیوز و آقای دکتر زاکانی شما دیگه چرا؟شما دیگه چرا با دولت اینطوری می کنید دولتی که مقام معظم رهبری میفرمایند باید همه تلاش کنن که بتونه کارشو انجام بده بدون مشکل ولی شما و پنجره و تشکیلات جمعیت رهپویان همگی یه طوری برخورد میکنن انگار دولت همونی نیست که حضرت آقا فرمودن که گفتمان امام و انقلاب رو احیاء کرد.انگار اونی نیست که فرمودن شاخص های دولت های اسلامی در آن هستش.اگه مشکلتون با مشایی هستش که اون هم ما باش مشکل داریم ولی هیچ وقت عقده ای بازی در نمیاریم.احمد توکلی هم یکی مثل خوش چهره اگه وزارت بش میرسید الان مداح دولت بود!خاک بر سر مقام و مسئولیت که آدمارو تبدیل به..... میکنه!
البته انتظاری هم از احمد توکلی و مصباحی مقدم نداریم.لاریجانی هم که همینطور ولی سوال اینه آقای نادران شما دیگه چرا شما تازه یادت اومده که این دولت ضعفایی داره یا اینکه زمان دولت فاسد و خائن دوم خرداد تشریف نداشتی که یکمی هم ایراد بگیری به کفریات اون آشغالا؟!
جای بسی تاسفه
نظر من مثل باقی نظراتم گذاشته نمیشه بازم خودتون برای خودتون نظر بزارید خوش باشید خلاصه.شما نه عادلید نه امین پس رسانه های کاملاً مشکل داری هستید ... نیوز منافق بود شمام یه چیزی تو همون مایه ها.
Norway
آقای توکلی که افکار خوب اقتصادی دارد چرا مردم ۲ دور در انتخابات بیش از ۴ میلیون رأی به او ندادند؟
Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم.همه ميدانيم كه اقتصاد ايران نياز جدي به يك جراحي دارد پس چه بهتر است رئيس جمهور ارزشي و نمايندگان محترم مجلس با همكاري يكديگر اين جراحي را انجام دهند و بجاي اين مناقشات دشمن شاد كن به فكر اين باشند كه چطور اثرات سوئ اين جراحي را به حداقل برسانند.والسلام عليكم
Iran, Islamic Republic of
خداوكيلي من نميدونم چطور ميگن اكثر نمايندگان اين دوره مجلس اصولگراهستند.درصورتيكه ما هميشه شاهدسازمخالف آنها و جوسازيشان برعليه دولت اصولگراي آقاي دكتراحمدي نژادهستيم.حالا هم كه براي اولين بار پس ازانقلاب دولتي شهامت اين راپيدا كرده كه با يك جراحي ، به اقتصاد كشور ، يكباربراي هميشه سامان بدهد،هر روز حضرات مجلس با جوسازيهاي خود مانع اجراي برنامه هاي دولت شده واوضاع مملكت واذهان مردم را آشفته ميكنند.آقايان به اصطلاح اصولگراي مجلس ... اين تذهبون
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک عید
1- با اینکه چند بار از طرف خوانندگان تذکر داده شده ولی اصلا بعضی تیترهاتون واقعی نیست( مثل اضهارات مشایی در افغانستان) این هم اصلا واکنش تندی نبود خیلی منفعلانه و از روی ناچاری
2- یه عتاب خیلی سنگین به این سه نفر- مخصوصا آقای نادران که انتظار بیشتری ازش میره- شاید شما برای دلایل خودتون به کسی رای دادید ولی حق ندارید راجع رای مردم دلیل تراشی های بیجا و غیر واقعی کنید.
"آنگاه معلوم خواهد گشت رأي بالاي مردم در انتخابات افتخار آفرين 22 خرداد 88 به ايشان نه به خاطر طرفداري مردم از تدابير اقتصادي آقاي احمدي نژاد بلكه با ملاحظه مجموعه شرايط كشور بود."
-یه سوال از آقای توکلی چرا زمان آقای هاشمی یا خاتمی مردم با ملاحضه مجموعه شرایط کشور به شما رای ندادن- پس راجع رای مردم اینقدر غیرت نشون ندین-البته من خودم اون موقع طرفدار شما بودم پشیمون هم نیستم.-
3- بازهم طبق معمول بعضی حرف های آقای احمدی نژاد در شان یک آدم متشخص نبود- نمی دونم کی به این ها مدرک داده- اکه معیار را امام یا رهبری عزیز بگیریم هیچ وقت حاضر نمیشن مقامشون را با این حرف ها پایین بیارن
4- من هم خیلی وقته دلم نسبت به آقای توکلی صاف نیست نمی دونم چرا، حولی حاضر هم نیستم تهمت بزنم فقط پیشنهاد می کنم آقای توکلی رضایت خدا بالاتر از قانون های بشری است در پی کسب رضایت خدا باشید با گفته ها و اعمالتان
Iran, Islamic Republic of
من تنها کسی رو که در مقابل احمدی نژاد بیشتر دوست دارم و حرف اون رو بر احمدی نژاد بالاتر میدونم رهبری دیگه هیچکی رو بعد از رهبری در حد احمدی نژاد دوست ندارم حالا اینا حی بیانبه لدن .ما با احمدی نژادیم.اگه به من بود زبون این 3 تا به اصطلاح اقتصاددان رو می بریدم و میزاشتم کف دستشون که دیگه به احمدی نژاد از گل بالاتر نگن.حالا حی بگین چرا احمدی نژاد مشایی رو میزاره رحیمی رو می زاره.نکنه انتظار دارین این 3 تا الکی اقتصاد دان رو بزاره؟اینا همون اصلاح طلبان که با فریب مردم به عنوام اصولگرا اومدن مجلس.در ضمن تا حالا 20 نظر دادم چاپ نکردین.میدونم این رو هم چاپ نمیکنین اما حد اقل این قسمت نظرات رو از کنار صفحه بردارین.اینجوری خیال ما هم راحت تره
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که هنوز هم عده ای ، دلسوز آینده این مملکت پیدا میشه و عقاید شو اعلام و طرف مخالف رو
به مناظره دعوت میکنه
Iran, Islamic Republic of
من نه اقتصاددانم نه خیلی آدم سیاسی ولی وقتی به مجموع بحثهایی که از اول در مورد هدفمند کردن یارانه ها بود نگاه میکنم میبینم این موضوعی بوده که از چند تا رییس جمهوری های قبلی در مورد لزوم اجراش حرف میزدن ولی تنها کسی که مثل خیلی از جاهای دیگه با تمام وجود و با تمام مشکلات پای سختی اجراش وایساده آقای دکتر احمدی نژاده درسته که طبق قانون اساسی مجلس میتونه این طرح را هر جور که کارشناسی و اقتصادی میدونه تغییر بده و دولت هم موظف به اجرای اونه ولی خدا وکیلی وقتی دولت میگه من با تغییراتی که شما میدین نمی تونم این قانون رو اجرا کنم و برعکس دچار مشکل میشم چرا اونو لای گیره میزارین تا حدی که رییس جمهور بیاد تو تلوزیون بگه هدفمندی یارانه هارو که اینقدر واسه مملکت و دولت مهم بوده رو نمیتونم اجرا کنم و پیشنهاد همه پرسی میده البته من با ادبیاتی که موجب دلخوری مجلس محترم و ایجاد تفرقه و تنش بشه مخالفم ولی مجلس باید تا جایی که ممکنه دولت را در اجرای این کار بزرگ یاری بده و از اون حمایت کنه
Germany
خدمت اون دوست عزیزی که کامنتش در زمان
۱۳۸۸-۱۲-۲۹ ۲۳:۳۸:۰۲

منتشر شده. و البته بعضی دیگه از بزرگواران.

ببینید اینجا یک بحث منطقی مطرحه. آقای احمدی نژاد مصوبه قبلی مجلس در لایحه هدفمند کردن یارانه ها (20 هزار میلیارد در سال اول) رو قبول نداره. از طرفی، مجلس معتقده که آقای احمدی نژاد یا هر کس دیگری به عنوان رییس قوه مجریه و مجری قانون موظفه مصوبه مجلس رو که به تایید شورای نگهبان رسیده به اجرا بگذاره. حتی ممکنه فرض کنیم که 40 هزار میلیارد برای دولت و مردم بهتر هم باشه. با این حال، چون خلاف قانونه، این کار نباید انجام بشه!
(تو پرانتز بگم: ما چرا بعد از انتخابات به رفتار موسوی و کروبی اعتراض داشتیم؟ اینها معتقدند که دارند کار خوبی انجام می دن و در برابر چیزی که بهش می گن تقلب ایستادگی می کنند. اعتراض ما اینه که اگر شکایتی هست، که شاید هم حق با شما باشه، چرا اینو از طریق قانونی پیگیری نمی کنید؟ چرا به برگزاری تجمعات غیرقانونی اقدام می کنید؟)

اگر این حرف اشکالی داره، لطفاً با ذکر دلیل بفرمایید. با "اصلاح طلب" خواندن مجلس یا حرف های حاوی کنایه و توهین، کاری درست نمی شه. توهین کردن علاوه بر اینکه باعث ایجاد نفرت می شه و به حل مشکلات هیچ کمکی نمی کنه، معمولاً نشون دهنده عجز توهین کنندگان در آوردن استدلال منطقی هم هست.

هم مجلس و هم دولت هیچ کدوم معصوم نیستند و ممکنه اشتباهاتی داشته باشند. مهم اینه که برگردیم به خط قانون. چرا که معیار درستی رفتارها رو قانون معرفی می کنه.

یکی از مهمترین دلایل اختلاف نظر در اینجا، توجه جدی دولت و مجلس به وضع مستضعفانه. (چند تا جمله از امام و مقام معظم رهبری بیارم که توش توجه به وضع مستضعفان توصیه شده؟). دولت معتقده با شوک درمانی (40 هزار میلیارد در سال اول) می شه اقتصاد بیمار ایران رو احیا کرد و می گه یک بار شوک بزرگ بر مردم بهتر از چند بار شوک کوچیکه. از طرفی مجلس معتقده در اثر یک شوک بزرگ، وضعیت مستضعفان جامعه به احتمال قوی رو به وخامت می ره و فشار اقتصادی خیلی زیادی بهشون وارد می شه. به این ترتیب، اختلاف دولت و مجلس اصلاً با نیت سنگ اندازی های کودکانه نیست. به یاد بیارید این مجلسی که داره این اعتراضات رو می کنه، همون مجلسی است که در اردیبهشت ماه رسماً از کاندیداتوری احمدی نژاد حمایت کرد. مراسم تحلیف رو در جو ملتهب سیاسی اون روزها، با حضور اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان برگزار کرد. به اکثریت وزرای کابینه رای اعتماد داد با اینکه انتقادات خیلی جدی ای به اونها وارد بود. لایحه هدفمند کردن یارانه ها رو هم با جلب نظر دولت و با حداقل تغییرات ممکن، تصویب کرد. حالا به دلایلی (که مهمترینش هم همین مغایرت با مصوبه قبلی، یعنی لایحه هدفمند کردن هست)، همین مجلس به 40 هزار میلیارد پیشنهادی دولت رای نداده. حالا خداوکیلی این انصافه که بیایم بگیم این مجلس سنگ اندازی می کنه و "لاطائلات" می گه؟ آیا درسته که به نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس (همون مجلسی که امام می گه در راس همه امور است)، به این نظر بگیم لاطائلات؟ 

گفتید مقام معظم رهبری فرموده اند همه باید تلاش کنند تا دولت کارش رو انجام بده. خوب این یعنی چی؟ یعنی مقام معظم رهبری معتقدند دولت جایز الخطا نیست؟! یعنی همه باید سکوت کنند تا دولت هر کاری می خواد انجام بده، و لو اشتباه، راحت انجام بده؟! به نظر من منظور از این جمله اینه که همه باید تلاش کنند دولت کارش رو به نحو احسن انجام بده. یعنی اگر احساس می کنند دولت داره مرتکب اشتباهی می شه، بهش کمک کنند (یا اگه لازمه مجبورش کنند) خطاها رو تصحیح کنه تا کار به نحو احسن انجام بشه. مهم اینه که حتی اگر بپذیریم که در درستی نیت آقای احمدی نژاد تردیدی نیست، نمی تونیم بپذیریم که به خاطر نیت خیر ایشون کسی نباید راجع به کارهای ایشون نظر مخالف بده. 

امیدوارم هم مجلس و هم دولت، با مطرح کردن موضوع رفراندوم برای اولین بار پس از 12 فروردین 58، باعث نشن یک سری آدم بیماردل دوباره بحث های دوران اصلاحات رو مطرح کنند.

و السلام علی من التبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
با زم منو تایید نکنید.
این توکلی با همه چیز مخ و مخ و مخ مخالف
آقا ما غلط کردیم به یه مشت به اصطلاح اصولگرای بد تر از اصلاحاتی رای دادیم.
همون ضذ انقلابا بیان روی کار بهتر از این منافقان .
شما حرفی برا گفتن ندارین.
احمدی نژاد پوز آقای چیز و سرفنگ دوم و ابوموسی رو زد که همه دنیا پشتشون بود.
شما دیگه چی می گید.
ما نه شما رو قبول داریم نه می خوایم از ما حمایت کنید
برید با باند بازی وفامیل بازی و لابی گری در سال نو حالشو ببرید.
ایشالا سال 90 بهتون می گیم کی مردم رو به استهزا گرفته.
بای
Iran, Islamic Republic of
با اینکه به آقای احمدی نژاد اعتماد داریم ولی به نظرم آقای رییس جمهور هم در برنامه زیاد تند رفتند.بهتر است این مشکل رو اقتصاددان ها حل کننتد.چون اگه قرار باشه رفراندوم بشه بسیاری از مردم زیاد اطلاعی از اقتصاد و لایحه هدف مند کردن ندارند.
بهتر است به دور از جنجال سازی بین دولت و مجلس حل شود تا در رسانه ها همدیگر را به چالش بکشند و دیگران سواستفاده.
Canada
من جزء عوام هستم و كنجكاو هستم بدانم آيا مجلس ششم هم در راس امور بود؟ آيا زماني كه نمايندگان مجلس ششم در حالت تحصن خواستار تماس با كنگره آمريكا بودند, آن مجلس هم در راس امور بود؟ لطفا يكي از دوستان نخبه جواب من را بدهد.
(البته من مدرك دكترا دارم و مدركم را هم بوسيله سر كلاس نشستن گرفتم ولي الان پنج سال است كه به علت طرفداري از دكتر احمدي نژاد, جزء عوام محسوب ميشوم.)
Iran, Islamic Republic of
در هنگامه اي كه تمامي خواص كمر به زمين زدن دولت بسته اند, شما نيز در اين هدف آنان را ياري ميكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
چرا ظرفیت ها در کشور اینقدر پائین آمده !؟ ، چرا انتقاد اینقدر گران و پرهزینه شده است !؟ چرا در فرهنگ ما از انسانهای معمولی بت می سازیم و بعد به راحتی می شکنیم !؟ ...... به عنوان یک علاقه مند و عاشق نظام ، از برخی نظرات هم متاسفم و هم می ترسم ، واقعا با این تفکر بسته می خواهیم انقلاب عزیزمان را به دنیا صادر کنیم .
Iran, Islamic Republic of
بعد ازنزدیک به سی سال که دولتهای قبلی از دردسر اجرای هدفمند کردن و سهمیه بندی بنزین خود را رها کردند ،چه کسی دنبال اجرای هدفمند کردن یارانه بود؟ آیا غیر از شخص رییس جمهور ؟ شما دو سال است دنبال اجرای هدفمند کردن یارانه ها هستید ؟ چرا دو سال؟ منافع ملی ملت ما از دو سال پیش مد نظر قرار گرفته؟ طرحی را رییس جمهور عزیز ((برای بریدن دستهای پنهانی که دنبال کسب منافع نامشروع بودند ) مطرح کردند با هوچیگری و اغراض شخصی به جایی رساندید که رییس جمهور را مجبور!!؟؟ به اجرای آن می دانید؟؟؟!! این بود حرمت رای مردم به شما و 22 خرداد 88
چه کسی به شما اجازه داده رای مردم را تفسیر فرمائید که تایید اهداف اقتصادی دولت نبوده بلکه بخاطر شرایط خاص!!! کشور بوده!؟ شرم آور نیست ؟ در همان انتخابات هم و حتی بعد از انتخابات عملکرد شما تخریب رییس جمهور بود و شما با سران فتنه دو تیغه یک قیچی را تشکیل می دهید
ان شا الله جواب این مکر شما را در انتخابات آینده مجلس مردم فهیم خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
چه عجب نظر مارو گذاشتی همون نظر طولانیه مال بنده بود.حالا میشه گفت تقریباً مستقلید!(دلتونو خوش نکنید گفتم تقریباً)!!!!!
ما آقای زاکانی رو خیلی دوست داریم ولی خوشمون میاد جهان نیوز انصافاً یه خبرگزاری کاملا ولایی باشه از دولت هم انتقاد کردید کردید دولت که معصوم نیست ولی تو این جور بازی های سیاسی که یه عده راه میندازن تا به منافع و مطامع خودشون برسن وارد نشید شما حامی دولت باشید چون دولت ولایتمداره هرجا هم که کج رفتش براساس همون خط مبین ولایت حالشو بگیرید درست مثل حاج حسین شریعتمداری و بروبچ دیگه.ولی باور داشته باشید که این دولت اول باید گند کاری دولت های ا.ه و ممد.خ رو درست کنه بعدش بیاد کارهای دیگه رو بکنه که بحمد لله تو سال جدید که سال همت مضاعف و کار مضاعف هستش باید نمود بیشتری داشته باشه با کمک همه دلسوزان انقلاب اسلامی نه یه عده آدم منفعت طلب که یه بار با ا.ه هستن یه بار با ......خلاصه اینا معلوم الحالن شما باشون دم خور نشید.ممنون.
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
مگه همین اقایون نبودند که در برابر واقعی کردن قیمتها در دولت خاتمی طرح تثبیت قیمتهارو به تصویب رسوندند و گره یارانه ها رو کورتر کردند و بعد سهمیه بندی بنزین رو تصویب کردند و....!
الان هم دوباره در برابر این ضرورت مقاومت می کنند!
اخرش چه؟!
Iran, Islamic Republic of
بازم یه گند دیگه تورو خدا خلقه مونو سر سال نویی تنگ نکنید !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سه متفکراقتصادی مجلس
دوستان عزیز آقایان توکلی ، نادران و مصباحی مقدّم
1 - شما چه زمانی و چگونه شأن خطیر و والای ریاست جمهوری ( آن هم از نوع خدمتگزار و ولائی ) را حفظ کرده اید ؟ لطفاً چند نمونه از این کار را با ذکر مصادیق بفرمائید .
2 - مگر برای شما خلق مردم ایران زمین مهم است که گاه با مواضع 2 پهلو و گاه با مانع تراشی بر سر راه آن چه صلاح مردم بود آن را مکدّر کردید ؟
3 - شما که بحمدالله در تمام موارد به نحو تام و تمام کابینه ی احمدی نژاد را به چالش کشیده اید ، چگونه است که برای رسوا کردن تیم اقتصادی احمدی نژاد احتیاج به نظر مردم دارید ؟ آیا غیر از این است که شما آقای توکلی در نطق به منظور زیر سوال بردن کلیات کابینه دهم برای اعلام نام وزیر علوم ( رئیس سابق ستاد انتخابات ) اندوه و حسرت قشر متفکّر و دانشگاهی را در بوق کردید ؟ آیا شما از ضربه کردن و طعنه زدن به تیم اقتصادی احمدی نژاد ابا دارید ؟
4 - تمام ایراد شما این است که خود را دانا تر و مصلحت اندیش تر از قاطبه ی ملّت قهرمان و ولایتمدار ایران می دانید که نا دانسته مردم را متهم به عدم اعتماد به توان اقتصادی دولت می کنید ! مگر شما ندیدید که آقایان رضائی و موسوی با آن ادعای اقتصادی می توانستند مردم منتقد به اقتصاد احمدی نژاد را تابع خود کنند ؟ فقط مردم به خاطر مصالح عمومی به احمدی نژاد رأی دادند و عملکرد اقتصادی او را در 4 سال گذشته ندیدند ؟
5 - در مناظره شرکت کنید و حتماً شرکت کنید و دوست دیرینتان آقای لاریجانی را هم بیاورید تاببینید که به فرموده رهبری حق چگونه خود نمائی می کند !
Iran, Islamic Republic of
سلام
این آقایان یعنی هر سه نفر باهم, چقدر سابقه مدیریت یک بنگاه اقتصادی را دارند؟ چگونه به خود اجازه می دهند دولت را محکوم به بی قانونی نمایند در حالی که دولت محترم هر قانونی را حتی اگر با آن مخالف بوده با تمام قوا اجرا نموده است. ضمنا هر سه نفر بهتره بزرگترشون رو که آقای لاریجانی هست رو بیارن.
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا انقدر جلوی پای رییس جمهور سنگ نندازید.........
این آقا 24/5 میلیون رای آورده نه شما!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هر کسی که در مورد مسائل اقتصادی تخصص ندارد نباید اظهار نظر کند وکسی را تایید تا تکذیب نماید مثل بعضی از نظر دهندگان محترم که احتمالا چنین هستند که به تندی بیانیه آقایان را رد کرده اند هرجند بیانیه آنها نیز نیاید به آن تندی می بود
Iran, Islamic Republic of
اقای توکلی جز مخالفت با رئیس جمهور کار دیگه ای بلد نیست؟
Germany
آن بزرگواری که فرموده احمدی نژاد 24 و نیم میلیون رای آورده، باید بدونه که احمدی نژاد به عنوان یک فرد این قدر رای نیاورده، بلکه به عنوان نماینده یک گفتمان (انقلاب اسلامی، ارزشها، عدالتخواهی) این تعداد رای آورده.

حضرت امام (ره) جمله ای دارند قریب به این مضمون که: اگر مردم منو به عنوان رهبر انقلاب پذیرفته اند اصلاً به خاطر شخص من نیست؛ اگر من هم یک روزی بر خلاف اصول و اسلام عمل کنم، همین مردم با من برخورد خواهند کرد.

بنابراین، همه باید در برابر اصول (=اسلام و قوانین جمهوری اسلامی) مطیع باشیم. بهترین راه برای حل اختلاف ایجاد شده این است که برویم ببینیم در این دعوای دولت و مجلس، پیشنهاد کدام یک از طرفهای دعوا با قوانین مملکت در تضاد است و بی طرفانه قضاوت کنیم.

یکی از دوستداران احمدی نژاد و فداییان نظام
Iran, Islamic Republic of
اگر رییس جمهور همین بودجه رو قبول کنه واین طرح اجرا بشه وقتی وسط کار به مشکل بر خورد همین اقایون یه بیانییه ی دیگه میدن...
Iran, Islamic Republic of
حالا پس کو پاسخ به سوالات آقای احمدی نژاد؟!!! نمایندگان اقتصاددان مجلس اگر خلاف آنچه که آقای دکتر گفت، حساب و کتاب و منطق می فهمند چرا به سوالات و ابهامات اقتصادی جواب ندادند؟ چرا فقط حرف ها رو بزرگ کردند؟!!
Iran, Islamic Republic of
من متاسفم که اغلب کامنت ها درباره ی ولایی بودن آقای احمدی نژاد است که ایشان قبلا در قضیه ی مشایی اثبات کردند که ولایی نیستند. در ضمن اگر توکلی که تخصصش در اقتصاد است نقد میکنه حالا شده بدتر از اصلاح طلب ها؟کدوم سنگ رو جلوی پای رئیس جمهور انداختند؟مشکل سر همینه که مملکت دست شما هایی که اصلا به تخصص اعتقادی ندارید.
یک اصولگرا و منتقد تما می سیا ست های دولت احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
مطلب ساده است چون تمام عواقب طرح برای دولت است مجلس دغدغه ای ندارد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید رفراندوم بشه ؟ به شرط اینکه به نباشه و کسی هم نگه تقلب شده
Iran, Islamic Republic of
آقايان بزرگوار مجلس ! آيا اگر وسط كار هدفمند كردن يارانه دولت به خاطر بودجه كم تصويب دشه به مشكل برخورد شما بيانيه ميدهيد تا از دولت دفاع كنيد؟!تا شما گره از مشكلات مردم خواهيد گشود؟!

به قول رهبري عزيز دولت اين مسئوليت را برعهده دارد و دولت است كه بايد اجرا كند نه مجلس~ پس بايد همه به دولت كمك كنند نه اينكه ...!

با 20 هزار ميليارد دست دولت بسته ميشود و مشكل ساز است...

شما يقين داشته باشيد رفراندومي هم باشيد ما پشت احمدي نژاديم!

خدا قوت...
Iran, Islamic Republic of
حالا وسط این بحثا داداش یارانه ی ما رو کی می دن؟؟؟؟

:-))
Iran, Islamic Republic of
درسته که اگر رقم اعتبار افزایش پیدا کنه بدتر میشه
ولی بگذارید طرح کاملا با به میل دولت باشه که فردا توپ مشکلات در زمین مجلس نیفتد
مجلس نهایت همکاری بکند که فردا جای گله و در رو نباشد که تقصیر مجلسیان بود
چون اگرقضیه سر لج لج بازی بکشد و دولت برای خراب کردن وجهه مجلس طرح را درست اجرا نکند در این مابین مردم بدبخت ضرر می کنند!!
Iran, Islamic Republic of
قضیه خیلی سادست

1. مجلس میگه قیمتها باید در چند مرحله افزایش پیدا کنند ولی آقای احمدی نژاد میگه چرا باید چند سال متوالی به مردم شوک وارد کنیم و به عده ای سودجو فرصت بدیم هرسال فرصت سواستفاده از این قضیه رو داشته باشند.
2. عده ای دارند پول یارانه رو بجیب میزنند حالا میخوان چند سال دیگه از سفره بتونن استفاده کنن مثلاً مرغداری ها آلان دارند یارانه میگیرند اما کی میتونه بفهمه مرغشون رو با چه قیمتی به بازار عرضه میکنند وقتی نصف مرغها یارانه ای و نصف دیگر غیریارانه ای است. و همینطور شیر و خیلی موارد دیگر حتی در شرکتها و سازمانهای دولتی سفره یارانه پهنه مثل آب و برق و گاز و مخابرات . با این کار پول رو مستقیما به مردم میدن و دست یه عده سود جو که آلان منافعشون در خطره کوتاه میشه.
Iran, Islamic Republic of
من در اصل با طرح دولت موافقم
اما يكي به اين آقایان بگه اقا شما مجري هستيد و بايد هر چه مجلس تصويب كرد عمل كنيد و اگر نمي توانيد استعفا دهيد . نه اينكه رجز بخوانيد و نمايندگان را مغرض و يا ابله بناميد
اينكه مصوبه مجلس به صلاح است يا خير به شما ربطي ندارد
Iran, Islamic Republic of
بیایید به تظرات کاشناسان و متخصصان احترام بگذاریم بامنم منم کار را خراب نکنیم هرکس نظر شخصی خود را بنام مردم مطرح نکند به قول معروف صد بار اندازه بگیریم بعد ببریم امر سیاست و درایت وتدبیر لازم وملزوم یکدیگرند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تا طرحی به نفع مردم میخاد شکل بگیره اینا موافقت نمی کنند بهتره آقای احمدی نژاد با قدرت کار خودش رو بکنه کاریم با مجلس نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
دارید حسابی احمدی نژاد را بزرگ می کنید. این همه شتابزدگی و بی خردی که به مردم آسیب جدی می زند تا کی باید ادامه داشته باشد؟ ظاهرا در این مملکت کسی زورش به احمدی نژاد نمی رسد!؟ کجاست آن حامیان امام که برایش شاخص ساختند مگر امام نفرمود مجلس در راس امور است پس تخطی رئیس جمهور از قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران که در مجلس راس اموری تصویب شده است را باید با کدام شاخص اندازه گیری کرد!؟ یک دفعه بیایید مجلس را منحل کنید و اختیارش را به احمدی نژاد بدهید و بگویید احمدی نژاد در راس امور است! خجالت نکشید !!!!!!!!!!
France
یارانه پارامتری است که قدرت خرید طبقات پایین را افزایش میدهد. با افزایش قدرت خرید دولت باید مالیات بر سود افزوده را اعمال کند در نتیجه بخسی از این یارانه بسکل مالیات مستقیم به خزانه بر میگرد. این تحول بازار را در جهت هدفمند کردن عرضه وتقاضا یاری میدهد. امیدوارم این سه نفر به این نکته توجه کرده باشند اما میبینم که این آقایان ظاهران هدفشان آچمز کردن شخص احمدی نژاد است. نبود این نکته در مباحث این آقایان موید انحراف در تحلیل های انهاست
هدایت اشتری لرکی
پاریس فرانسه
Iran, Islamic Republic of
واقعا من نمیدونم این اصولگرا اصلاح طلب یعنی چه؟ که همش نکرار میشه؟ مگه ما مردم یک کشور نیستیم؟ زشته این حرفها. مسائل مهم رو گذاشتین کنار چسبیدین به دو کلمه؟ ما مردم عوام تکلیفمون چیه؟ همه فشارها روی ماست ، حالا شما هی بگین اصولگرا هی بگین اصلاح طلب. من فقط این رو میدونم که همه مسلمانیم و ایرانی هستیم و همه باید حق زندگی بدون دردسر و با آرامش رو داشته باشیم. این قانون هم اگه مثل اون سهام عدالته که ماهنوز نگرفتیم ، به درد نمی خوره. فقط مردم رو سرکار نذارین.