شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تشریح جزییات جشنواره جابرن حیان

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 440311
مدیر کل آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره جابرن حیان ازسوم شهریور آغاز می شود گفت:از تعداد ۲۰۳ اثر برگزیده دانش آموزان ابتدایی تقدیر می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، صادق صادق پور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جشنواره جابر بن حیان گفت: جشنواره جابر بن حیان با شعار پژوهش، امید و آینده برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از روز سه شنبه ۳ شهریورماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان انرژی اتمی افتتاح می شود و روز چهارم شهریور اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد ۱۸۳ پروژه برتر علمی ویژه دانش آموزان ابتدایی از بیش از ۷۵۰۰ پروژه ، منتخب شده است که از این پروژه ها تقدیر می شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، ۴۷ درصد مدارس در طرح پروژه علمی جشنواره جابر بن حیان شرکت کرده اند که از تعداد ۶۶ هزار و ۳۲ پروژه علمی ۱۸۳ پروژه منتخب شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار از ۲۰ دانش آموز ابتدایی که مولف کتاب هستند نیز تقدیر خواهد شد، بیان کرد: شناسایی استعداد و پرورش نویسندگی دانش آموزان، تقویت انگیزه و علاقه در زمینه نویسندگی و تقویت جایگاه درس انشاء در مدارس از اهداف این جشنواره است.

صادق پور با اشاره به مهمترین اهداف جشنواره جابر بن حیان اظهار کرد: تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری دانش آموزان دبستانی ا زاهداف جشنواره است و بهترین فضایی که به دانش آموزان کمک می کند تا یادگیری عمیق داشته باشند طرح پروژه های علمی است.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر استان یک سهمیه برای معرفی دانش آموز مولف داشته است که ۲۰ استان شرکت کرده اند .

وی با اشاره به حضور دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در این جشنواره بیان کرد: دکتر صالحی درباره پیشرفت علمی کشور سخن خواهد گفت و به صورت نمادین یکی از دانش آموزان دوره ابتدایی از ایشان و تیم هسته ای کشور تقدیر می کند.

صادق پور عنوان کرد: آثار دانش آموزان در کتاب جستجوگر امروز و پژوهشگر فردا به صورت چکیده و با عکس آنان منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *