سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۵

کاش مردان همیشه مرد باشند و زنان همیشه زن

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 386772
بعد ها مانتو های بلند جایگزین چادر شدند ؛ اما این مانتو ها ذره ذره به آب رفتند و حالا بهتراست به آنها بگوییم "بلوز" . . .
به گزارش جهان، وبلاگ "مقتدر مظلوم" نوشت:
این چندوقت ، حرف های خوب و بد زیادی در موضوع های مختلف از آشنا و ناآشنا شنیده ام ؛ اما چیزی که بیشتر از هر چیزی آزارم می دهد واژه "مُد" است . . .
 
با استفاده از این واژه توانستند برایمان شلوار لی (جین) بفرستند تا جایگزین شلوار های ایرانی الاصل کنیم ؛ البته اول ها زیاد هم بد نبود ، اما بعد ها ، آفت بی بندوباری ، بی غیرتی و بی حیایی شد . . .
 
به قول یکی از دوستان مردانه اش از بالا کوتاه شد و دخترانه اش از پایین . . .
 
بعد ها مانتو های بلند جایگزین چادر شدند ؛ اما این مانتو ها ذره ذره به آب رفتند و حالا بهتراست به آنها بگوییم "بلوز" . . .
 
چادرِ عده ای از چادری ها هم شده "شنل" ؛ بودنش طعنه ایست بر نبودنش . . .
 
حال که دیگر شلوار جای خود را به ساپورت داده ، روسری ها هم که از عقب و جلو به آب رفته ؛ مانده ام نسل فردایمان ؛ بازهم مادران را "اسوه پاکی" و پدران را "مظهر مردانگی" خواهند دانست؟
 
بازهم نسلی که بی بندوباری‌ فکری را روشن فکری و بی حیایی و بی عفتی را مُد روز می دانند ؛ کاش مردانشان "حرمت" مرد بودنشان را بدانند و زنان "شُوکت" زن بودنشان را . . .
 
کاش مردان همیشه مرد باشند و زنان همیشه زن . . .
 
پ.ن: پشتوانه هر زن بی حجاب ، یک مرد بی حیا است . . .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا همینه. مردا هم توی بی توجهی به ناموس و بی غیرتی شورشو در آوردند.
Iran, Islamic Republic of
حجاب و حفظ حیا و عفت از واجبات است همانطور که حفظ آبروی مردم هم واجب است. شما از کجا می دانید که پشتوانه هر زن بد حجاب یا بی حجاب یک مرد بی حیا یا بی غیرت است؟
بنده مردانی را میشناسم که در تمام عمرشان سعی کردند خانمشان در محیط داخل منزل جلوی نامحرم بی حجاب ظاهر نشود ولی خانم راضی نشد> حالا شما می گویید خانمش را کتک بزند یا طلاق دهد؟
شما چرا جای مراجع تقلید و در حکم فتوا دهی می نشینید؟ در این موارد حکم علما تلاش از راه مسالمت آمیر برای به راه آوردن فرد خاطی است نه طلاق و کتک و غیره؟ حالا ممکن است این تلاشها نتیجه دهد ممکن است نتیجه ندهد ولی شما حق ندارید مردی را که خودش گرفتار این وضعیت در خانواده اش است را به بی حیایی متهم کنید مگر موارد مشخص که خود مرد مشوق این امور است.
Iran, Islamic Republic of
البته پشتوانه هر عمل گناهي خيلي چيزها مي تواند باشد ولي نمي توان بطور قطع يك مرد را عامل بدحجابي زنش دانست ولي اگر تذكر ندهد و تلاش نكند و اظهار نارضايتي نكند و .... او هم پشتوانه است و اگر در صدد اصلاحش برآيد آنهم بطور جدي و از راهش و با بهره گيري از مشاوران دلسوز و امين، نه فقط با كلام ساده، در اينصورت آن مرد پشتوانه حجاب مي شود.
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین عوامل موثر در شیوع و سرعت شیوع این ناهنجارهیها.. مسئولان و مدیران فاسدی هستند که با بی غیرتی خود این جماعت را تشویق میکنند.. و الان روحانی نجس الفکر.. مهمترین مصداق اینهاست
م الف
United Kingdom
در اینکه وضع حیا در جامعه سیر نزولی داره موافقم....اما بیاید منصف باشیم و قبول کنیم که میشه هم چادر مشکی به سر نکرد و هم در عین حال، محجبه و متین بود. باید به طراحان خودمون ارزش بدیم و جلوی واردات مانتوهای غربی گرفته بشه...نه اینکه حجاب رو فقط مساوی چادر بدونیم. قبول کنیم که زن امروز، نیاز به تنوع...رنگ و البته شادی داره و اینها هیچکدوم منافاتی با دیانت و البته حجاب نداره. موفق باشید.