سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر نداد

جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 203774
بانک مرکزی اروپا در نخستین نشست خود در سال جدید میلادی نرخ بهره بانکی اروپا را بدون تغییر حفظ کرده است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ دو بار نرخ بهره بانکی اروپا را کاهش داده بود و از ۱.۵ درصد به یک درصد رسانده است.
بر اساس این گزارش، بحران بدهی منطقه یورو و شرایط نابسامان بازارهای مالی و سرمایه منطقه یورو مانع از تغییر نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی اروپا شده است.
بر این اساس ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ادامه نوسان شدید در بازارهای مالی موجب کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو شده است .
البته آمارهای جدید اقتصادی نشان می دهد، نشانه هایی از بهبود نسبی شرایط اقتصادی اروپا وجود دارد، ولی هنوز نگرانیها و نااطمینانی های زیادی نسبت به شرایط و وضعیت اقتصادی اروپا وجود دارد .
نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سال ۲۰۰۹ میلادی یک درصد بود، از اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی تا اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی این بانک اقدام به افزایش نرخ بهره کرد و نرخ بهره به ۱.۵ درصد رسید، اما در پایان سال گذشته دوباره نرخ بهره به یک درصد کاهش یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *