دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۷

بسته استانی جهان نیوز// ۲۰ مسموم بعد از خوردن شام عروسی/ تهیه دارو خانواده‌های نابارور به جای حبس/ بازداشت ۲ مدیر شهرداری کرج پس از دریافت ۱۵ سکه/ فروش ماهی ۵۱ میلیونی در بازار شمال/ حمله اراذل و اوباش به یک بیمارستان/ خارج کردن قیچی از جمجمه پسر ۸ ساله/ پسری که خودش را ربود تا پدرش را سرکیسه کند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 873867
سی و هفتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// ۲۰ مسموم بعد از خوردن شام عروسی/ تهیه دارو خانواده‌های نابارور به جای حبس/ بازداشت ۲ مدیر شهرداری کرج پس از دریافت ۱۵ سکه/ فروش ماهی ۵۱ میلیونی در بازار شمال/ حمله اراذل و اوباش به یک بیمارستان/ خارج کردن قیچی از جمجمه پسر ۸ ساله/ پسری که خودش را ربود تا پدرش را سرکیسه کند
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - انفجار یک مغازه در تبریز با یک کشته
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز گفت: در اثر حادثه انفجاری که در یک مغازه در باسمنج تبریز رخ داد یک نفر با مصدومیت شدید روبرو شد و در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.

بر اساس گزارش ایلنا، سعید صالح‌نیا مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز چهارشنبه شب گفت: این انفجار که ساعتی قبل در خیابان ابریشم رخ داد مربوط به مخزن کارپیت بوده و ارتباطی با مواد محترقه چهارشنبه سوری نداشت.
 
آذربایجان غربی - مسمومیت تعداد زیادی از مهمانان یک عروسی
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - فرماندار بوکان از مسموم شدن تعداد زیادی از مهمانان یک مراسم عروسی پس از خوردن شام خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا، خشایار صنعتی فرماندار بوکان در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲۰ نفر از مهمانان یک مراسم در تالار عروسی در این شهرستان مسموم و به بیمارستان اعزام شدند.

وی توضیح داد: این افراد که بیشتر بانوان در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال بودند، پس از صرف سوپ در این مراسم، دچار حالت تهوع شده بودند و با حضور به‌ موقع فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان اعزام شدند.

فرماندار بوکان بیان کرد: حال عمومی این افراد مساعد گزارش شده است و تعدادی هم به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند.


حکم جالب قاضی بجای حبس؛ تهیه داروی خانواده‌های نابارور منطقه اشنویه
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم تهیه اقلام دارویی درمان خانواده‌های نابارور مناطق محروم اشنویه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

بر اساس گزارش میزان، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس، در راستای سیاست‌های حبس زدایی قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری و دستورات موکد ریاست قوه قضائیه در خصوص بکارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان با هدف خدمات عام المنفعه رئیس دادگاه کیفری ۲ و قاضی دادگاه انقلاب شهرستان اشنویه تعداد ۳ فقره احکام جایگزین حبس تهیه اقلام دارویی برای درمان خانواده‌های نابارور مناطق محروم اشنویه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال جایگزین از مجازات‌های حبس مکلف کرد.

وی در پایان اظهار داشت: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.


اردبیل - مرگ تلخ جوان اردبیلی با کباب پز
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل، یک نفر فوت کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، ساعت ۲۳:۴۵ روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ طی تماس با اورژانس و بدنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در اردبیل، بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

متأسفانه در این حادثه یک جوان ۱۹ ساله بدلیل استفاده از کباب پز جهت گرمایش اتاق، فوت شده و فاقد علائم حیاتی بود که در صحنه حادثه تحویل عوامل محترم قضایی شد.

 
البرز - بازداشت ۲ مدیر شهرداری کرج پس از دریافت رشوه ۱۵ سکه بهار آزادی
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که دو نفر از مدیران شهرداری کرج پس از دریافت رشوه به تعداد ۱۵ سکه نیم بهار آزادی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش تسنیم، حسین فاضلی هریکندی ‌رئیس کل دادگستری استان البرز، روز پنجشنبه با اعلام خبر بازداشت رئیس یکی از سازمان‌های شهرداری کرج و یکی از مدیران آن سازمان به اتهام «دریافت رشوه» گفت که روز گذشته پس از دریافت رشوه از یکی از پیمانکاران شهرداری بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: متهمان که در ازای پرداخت مطالبات قانونی پیمانکاران شهرداری تقاضای پرداخت وجه می‌کردند، روز گذشته پس از دریافت 15 سکه نیم بهار آزادی از یکی از پیمانکاران سازمان تحت مدیریت خود با دستور مقام قضایی از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان البرز به همراه یکی از مدیران سازمان بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارند اضافه کرد: در بازرسی از محل کار و منزل متهمان 15 سکه نیم بهار آزادی و 107 کارت هدیه نقدی 5 و 10 میلیون ریالی کشف و ضبط شده است؛ تاکنون شواهد و مستندات دریافت رشوه از پیمانکاران دیگر شهرداری به میزان یک و نیم میلیارد تومان دیگر انضمام پرونده آن‌هاست.
 

تهران - قتل مرد جوان با قمه در بهارستان
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی بهارستان از دستگیری عوامل نزاع و درگیری مرگبار در نسیم‌شهر خبر داد.

بر اساس گزارش مهر، سرهنگ مجید عسگری‌نیا فرمانده انتظامی بهارستان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری عوامل نزاع و درگیری در نسیم شهر خبر داد و اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی شکایت خانمی از یک شهروندی در بهارستان جهت رسیدگی به مأموران کلانتری ۱۲ بوستان اجرا شد.

وی در ادامه بیان کرد: در جریان اجرای این پرونده، دو نفر از متشاکیان پرونده با برنامه ریزی قبلی، با استفاده از سلاح سرد و قمه به فرد شاکی و همراهش حمله ور می‌شوند که در جریان این درگیری یکی از شاکیان، مردی ۳۱ ساله مجروح و جهت درمان به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی بهارستان افزود: با تلاش مأموران انتظامی یکی از ضاربان در صحنه درگیری و نفر دوم که متواری شده بود، در یک عملیات غافل‌گیرانه در یکی از محله‌های بهارستان توسط مأموران انتظامی دستگیر شدند.

عسگری نیا گفت: به دلیل شدت ضربات وارد شده به فرد مجروح، وی پس از ۳ ساعت در بیمارستان امام حسین (ع) فوت می‌کند که با توجه به دستگیری دو عامل درگیری و ضرب و جرح، پرونده‌ای در این راستا تشکیل شده و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شده است.
 

مازندران - ماهی ۵۱ میلیون تومانی در بازار ماهی فروشان شمال/ ماهی نایاب دریای خزر را ببینید +فیلم
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ویدئویی در فضای مجازی از فروش (به روش چوب زدن) یک نوع ماهی آزاد به قیمت ۵۱ میلیون تومان در بازار منتشر شد که واکنش‌های زیادی از نامتعادل بودن قیمت‌ها در بازار ماهی‌فروشان را به دنبال داشت.

کریم زاده؛ مدیرکل شیلات مازندران درخصوص فروش ماهی با این قیمت به خبرگزاری تسنیم گفت: با پایش انجام شده مشخص شد که این نوع ماهی از نوع آزاد بوده و در بازار ماهی‌فروشان توسط صیادان غیرمجاز خرید و فروش شده است.

وی با بیان اینکه شیلات متولی اتحادیه‌های صیادان پره است و ناظران شیلاتی روند صید ماهیان را ارزیابی می‌کنند، افزود: ماهی به فروش رفته از گونه‌های کمیاب خزری بوده که به قیمت غیرمجاز به فروش رفته است.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اینکه یگان حفاظت شیلات در صورت مشاهده، با هرگونه خرید و فروش غیرمجاز برخورد می‌کند، گفت: مردم هرگونه خرید و فروش غیرمجاز را به ادارات شیلات سراسر استان گزارش کنند.
 

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در یک بیمارستان قائمشهر
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایسنا، تعدادی اراذل و اوباش که به علت اختلافات قبلی با قمه و شمشیر در یکی از مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان قائمشهر با یکدیگر درگیر شده بودند، بازداشت شدند.
 
 
هرمزگان - خارج کردن قیچی از جمجمه پسر ۸ ساله
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: عمل خارج کردن قیچی از جمجمه پسر بچه ٨ ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

بر اساس گزارش ایسنا، آرمین عظیمی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی و خارج‌سازی قیچی از جمجمه کودک ۸ ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید، افزود: طبق معاینه اولیه و بررسی معلوم شد که هنگام نزاع و دعوای دو برادر و پرتاب کیف مادر خود به سمت همدیگر قیچی ابرو و آرایشی مادر از کیف خارج و بر جمجمه مرساد ۸ ساله فرو رفته است که پس از انتقال کودک توسط والدین به بیمارستان بستک به بندرعباس اعزام شد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار عبور و به فضای اینتراک کرانیال رسیده و تابل جمجمه را سوراخ کرده و به سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود.

آرمین عظیمی افزود: برای بررسی آسیب وریدی شریانی برای بیمار سی تی آنژیوگرافی انجام شد و بعد از اطمینان از آن در اتاق عمل در پوزیشن پرون ابتدا انسیزیون داده، پوست بیمار باز و در اطراف جسم خارجی یک قسمت از جمجمه فرز کرانیوتومی شده و مقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه ٢ سانت داخل جمجمه شده بود گفت: خوشبختانه قیچی وارد مغز نگردیده و آسیب جدی وارد نشده بود.


یزد - پسری که خودش را ربود تا پدرش را سرکیسه کند
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - رئیس پلیس آگاهی استان یزد از شناسایی فردی در این شهر خبر داد که با ارسال پیامک آدم‌ربایی به پدرش، قصد دریافت پول از خانواده خود را داشت.
 
بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس یزد، سرهنگ "حمیدرضا زارع" رئیس پلیس آگاهی استان یزد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی بر آدم ربایی فرزندش و وصول پیامک جهت واریز ۲۷۰ هزار دلار جهت آزادی او بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارآگاهان پلیس با تشکیل تیمی از ماموران زبده، به بررسی پرونده پرداخته و متوجه نقشه فرزند برای سرکیسه کردن پدر شدند و با تحقیقات بیشتر محل اختفای او را در شهر یزد شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد افزود: با بررسی محل‌های مورد نظر و پایش تصویری دوربین‌های شهری، شخص به اصطلاح ربوده شده در یکی از آپارتمان‌های سطح شهر یزد شناسایی شد.

سرهنگ زارع گفت: این فرد برای دریافت پول از خانواده‌اش نقشه آدم ربایی را طراحی کرده و با ارسال پیامک به خانواده‌اش قصد سرکیسه کردن پدر را داشت.
https://jahannews.com/vdcg3w97uak9u74.rpra.html
jahannews.com/vdcg3w97uak9u74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سال نو را بر همه هموطنانم در استان‌های سراسر کشورم تبریک عرض میکنم