دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲
۹
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۵۲

ماجرای هرزگی شاه در ویلای «سوورتا» سوئیس

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 869607
خاندان پهلوی هر جا که پا می‌گذاشتند رفتارهای فساد انگیز خود را هم در آن محیط عملی می‌کردند.
ماجرای هرزگی شاه در ویلای «سوورتا» سوئیس
گروه تاریخ جهان نيوز: خاندان پهلوی در زمره فاسدترین و بی‌اخلاق‌ترین خاندان‌های حکومت‌گر در ایران محسوب می‌شوند. در اسناد و مدارک به جامانده از این خاندان موارد زیادی از این نوع رفتارها گزارش شده است.

فساد در خاندان پهلوی زمان و مکان مشخصی نداشت و فرقی نمی‌کرد اعضای این خاندان در داخل کشور باشند یا بیرون از مرزها و کشورهای دیگر؛ هر جا پا می‌گذاشتند رفتارهای فساد انگیز خود را هم در آن محیط عملی می‌کردند.

در ادامه روایتی از مینو صمیمی منشی سفارت ایران در سوئیس و از چهره‌های نزدیک به فرح پهلوی درباره حضور شاه و فرح در اقامتگاه زمستانی شان در سوئیس می‌خوانید:

زمانی که شاه و ملکه برای نخستین‌بار پس از خرید و آماده‌سازی ویلای «سوورتا» از آن دیدار می‌کردند، شاه در بدو ورود به اتاق خواب بسیار شیک و مجلل آن، با لحنی نیمه‌شوخی خطاب به سفیر گفت: «مگر فکر می‌کنی من با شهبانو در یک اتاق می‌خوابم؟»... درحالی‌که ملکه از این گفته ناخوشایند شاه آشکارا ناراحت شده بود، ژنرال ایادی و اسدالله علم بلافاصله به نشانه تأیید سخن شاه تعظیم کردند و بعد هم سفیر را مورد سرزنش قرار دادند.

سفیر که معلوم نبود پس از حدود ۱۰ سال ریاست تشریفات دربار، چگونه آن اشتباه فاحش را مرتکب شده، متعاقب نقل این ماجرا به من گفت: «روال معمول در قصر سلطنتی این بود که شاهنشاه شب‌ها جدا از شهبانو در آپارتمان ویژه می‌خوابیدند» و من چون می‌دانستم پزشک مخصوص شاه هرگز نباید او را تنها بگذارد، وقتی از سفیر پرسیدم: «پس پزشک مخصوص شب‌ها کجا می‌خوابید؟»

جواب داد: «جنب اتاق خواب شاهنشاه.»

البته بعدا بلافاصله در ویلای «سوورتا» ـ تحت نظارت پزشک مخصوص و وزیر دربار ـ اصلاحات لازم انجام گرفت و ۲ اتاق خواب مجزا برای شاه و ملکه ایجاد شد. ولی این مسئله اصلا برای من قابل‌هضم نبود و در آن روزها به‌دلیل تجسم دیگری که از ملکه فرح داشتم ـ و گمان می‌کردم او زنی فهمیده و از همه‌چیز آگاه است ـ نمی‌توانستم بفهمم که چطور امکان دارد زنی جذاب و تحصیلکرده و متجدد مثل «شهبانو» راضی شود شب‌ها از شوهرش دور باشد و هیچ نداند که در اتاق خواب خصوصی شاه چه می‌گذرد.
بیشتر بخوانید:
شاه نه اهل تفریح بود نه استفاده از بیت‌المال +جزئیات
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
یک هواپیما پر از دختر برای رضا پهلوی بردند +جزئیات
عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
«قفس داغ» چیست؟ +آشنایی با نحوه کار
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
آمریکایی‌ها هواپیماهای نیروی هوایی ارتش را بردند
دلیل اصلی نابودی رژیم شاه/ اعتراف تاریخی وزیر پهلوی

آپارتمان‌هایی در تهران برای فساد و شهوت رانی
مخالفان شاه اجازه استحمام نداشتند +جزئیات
https://jahannews.com/vdcdzn0j5yt0996.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzn0j5yt0996.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
بس کنین
Iran, Islamic Republic of
شاه خائن هوس باز و فاسد بوده . به شما برخوده !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چته ناراحت شدی؟! اینکه مردم بخصوص نسلهایی که دوران نحس پهلوی را درک نکرده اند بفهمند دلایل انقلاب سال 57 چه بوده و چه خانواده هرزه و مفسد و کثیف به دردنخوری بر سرنوشت ایران و ایرانی حاکم بوده , ناراحتی نداره .
Iran, Islamic Republic of
کسی که پست گذاشتی اول بروسرو وضعتو نگاه کن
ولنتاین
Iran, Islamic Republic of
از پهلوی بیزارم
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Ali
Turkey
....
Iran, Islamic Republic of
بس کنین وبه حساب خودتان برسید قبل از اینکه به حساب شما رسیدگی شود
Iran, Islamic Republic of
در جمهوری اسلامی هم هر مسئول و صاحب منصبی که مثل این خاندان به انحراف و فساد کشیده بشه و بیت المال را ارث پدری و ملک طلق خود بداند نه تنها با طاغوت پهلوی هیچ تفاوتی نداره بلکه پست تر و مفسدتر از پهلویهاست