دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۲۱
گرامی‌ مقدم، فعال اصلاح طلب:

اصرار به برخی مبانی ظاهری چالش اصلی در ايران است!/ چین ایدئولوژی خودش را تغییر داد و پیشرفت کرد/ علت بسياری از مشكلات ما عدم احيای برجام است

پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 824908
غرب گرایی اصلاح طلبان چند سالی است که به مرحله غرب گدایی رسیده است.
اصرار به برخی مبانی ظاهری چالش اصلی در ايران است!/ چین ایدئولوژی خودش را تغییر داد و پیشرفت کرد/ علت بسياری از مشكلات ما عدم احيای برجام است
گروه سیاسی جهان نيوز: اساسا رویکرد ضدملی و غرب گرایی برخی اصلاح طلبان تا حدی زیاد است که آنان را از مشاهده حقایق بازداشته است. در تازه ترین مورد اسماعیل گرامی مقدم از چهره های اصلاح طلب گفته است که نمی داند بر اغتشاشات همراه با توحش اخیر نام جنبش بگذارد یا حلقه اعتراضی! البته که این موضوع جای تعجب ندارد چون اصلاح طلبان در ناامنی های اخیر نقش شاخه رسانه ای اغتشاشات را ایفا کردند.

گرامی مقدم همچنین در نهایت صغری کبری چینی همان حرف همیشگی اصلاح طلبان یعنی احیای برجام -بخوانید اجرای خواسته زمین مانده آمریکا- را تکرار کرده است بدون آنکه به عهدشکنی امریکایی ها و امتیازات نقد ایران در زمان روحانی اشاره کند. چندی پیش هم گفته بود ایران برای احیای برجام نباید از غرب تضمین صد درصدی بخواهد! به عبارت بهتر یک بار دیگر با اسم برجام کشور را وراد چاله دیگری بکنند و اینکه ایران در این میان منافعی هم نخواهد برد اصلا مهم نیست.

غرب گرایی اصلاح طلبان چند سالی است که به مرحله غرب گدایی رسیده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات گرامی مقدم را در ادامه خواهید خواند:

*هر نامي كه بر رخدادهاي اخير بگذاريم و آن را با اسامي و عناويني چون جنبش، حلقه‌هاي اعتراضي و... نامگذاري كنيم، نمي‌توان انكار كرد كه اين رخدادها ريشه‌هايي دارد كه بايد به آنها توجه كرد. واقع آن است كه در بررسي ريشه‌هاي اعتراضات، نااميدي جايگاه ويژه‌اي دارد. به عبارت روشن‌تر، نااميدي ناشي از نارضايتي است و نارضايتي هم يا منشا سياسي دارد يا منشا اقتصادي، اجتماعي و... واقع آن است كه ظهور و بروز يك چنين رخدادهاي اعتراضي در اين سطح، ارتباط مستقيمي با شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي جوامع دارد.

*بر اين اساس بدترين وجه اعتراضات سال‌ها و دهه‌هاي اخير اين است كه سيستم هرگز به دنبال ريشه‌يابي و درمان واقعي دردها و نارضايتي‌ها نبوده است. حركت‌هاي اعتراضي سال 78، پس از شكل‌گيري جنبش دوم خرداد با راي بالاي مردم و در شرايطي به وقوع پيوست كه مردم شور و شوق فراواني از انتخابات سال 76 به دست آورده بودند. اما برخي رفتارهاي تند و افراطي باعث شدند تا مردم احساس كنند كه مطالبات آنها مورد توجه برخي افراد و جريانات قرار نگرفته است. بنابراين نااميدي وسعت يافت و اعتراضات 78 شكل گرفت. ماجراي سال 78 اما با تلاش‌هاي فراوان جمع شد تا اينكه باز هم فضاي اعتراضي سال 88 شكل گرفت. مردم احساس كردند كه مطالبات آنها در انتخابات 88 موردتوجه قرار نگرفته است. اما باز هم با اين خواسته‌ها برخوردهاي امنيتي صورت گرفت. هيچ‌كدام از تجربيات باعث تغيير در نظام حكمراني نشد و دوباره در رخداد‌هاي سال 96، 98 و 1401 تجمعات گسترده اعتراضي شكل گرفتند.

درباره «گرامی مقدم» بیشتر بخوانید:
هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد
اگر بایدن رای بیاورد اصلاح طلبان دوباره رئیس جمهور می‌شوند
روحانی باید استعفا دهد، مگر اینکه اختیارات ویژه بگیرد!
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند
روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد
اگر سید حسن خمینی کاندیدا شود، موج عظیمی راه می‌اندازد
آسیب شناسی یک اصلاح طلب از جنایت یک تکفیری در مشهد
معترضان حاضر به ترک خیابان نیستند چون ناامیدند

*اصرار به برخي مباني ظاهري علت و چالش اصلي مشكلات در ايران باشد. اين در حالي است كه كشوري مانند چين در دهه‌هاي اخير توانسته با يك رويكرد جديد در مباني ايدئولوژيك خود به خصوص در حوزه اقتصادي به توسعه دست پيدا كند. يعني حاكميتي در حد و اندازه چين كمونيست كه در حوزه سياسي كاملا بسته بود براي اينكه بتواند امكان رقابت با جهان را بيابد، ناگزير شد در مساله ايدئولوژي خود به جاي مكتب ماركسيست به ايده‌هاي كاپيتاليستي روي بياورد. در واقع چين متوجه شد براي رقابت با غرب بايد از همان الگوي امتحان پس داده استفاده كند. با اين چرخش چين، امروز به رشد اقتصادي بالاي 12درصدي رسيده و در راس هرم اقتصادي جهان در كنار امريكا ايستاده است، بنابراين اين‌طور نيست كه تغيير در برخي گزاره‌هاي حاكميتي منجر به گسست شود، بلكه باعث پايداري نظام‌هاي سياسي مي‌شود.

*با عبور از رخدادهاي 1401 مي‌توان با تغيير نگاه‌ها و افزايش انعطاف‌ها در بسياري از حوزه‌هاي ديپلماسي به خصوص پرونده هسته‌اي به دستاوردهاي تازه‌اي رسيد. بايد توجه داشت، علت بسياري از مشكلات كشورمان عدم احياي برجام و مشكلات ارتباطي با جهان پيراموني است.
https://jahannews.com/vdciu5avvt1ar32.cbct.html
jahannews.com/vdciu5avvt1ar32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بالاخره نفهمیدیم چین خوب است یا بد؟ به لحاظ فناوری و اقتصاد هم رده آمریکا هست یا خیر؟ چین ایدئولوژی کمونیستی دارد یا کاپیتالیسم؟ و...
Iran, Islamic Republic of
بالاخره میفهمی اگه کمی فکر کنی
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
.هدف برجام نابودی اقتصاد ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
اصلا ماهیت اعتراضات در 78 و 88 و حتی 98 متفاوت با جریانات اخیر بود.
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
هر اصلاح طلب را که نگاه کنی. چیزی بجز دفاع از برجام و بی حجابی و درخواست آزادی ..... ندارد !!!

چرا ؟!!
Iran, Islamic Republic of
اگر با وضع فعلی قدرت های جهانی به توافق برجام اهمیتی ندهند و ما همچنان در تحریم و مشکلات اقتصاد مقاومتی بمانیم تکلیف چیست سیاست‌ها را تغییر می‌دهیم یا نه؟
داریوش
Iran, Islamic Republic of
بهترین راهکار خنثی سازی و بی اثر کردن تحریم ها افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه و آسیای میانه و بلوک شرق است و الحمدلله این رویکرد در دولت جدید به خوبی پیگیری می شود.
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
منظور گرامی مقدم اصلاح طلب این است که مردم مسلمان ایران چکار کنند؟
دادار
Iran, Islamic Republic of
عدم پایبندی سه کشور اروپایی به تعهدات‌شان بعد از خروج آمریکا از برجام را از یاد نبرده ‌است و علاوه بر این طراحی و همراهی با آمریکا در صدور دو قطعنامه ضد‌ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۳۰خرداد۱۳۹۹ و همچنین ۲۶آبان۱۴۰۱ هم تنها گوشه‌ای از اقدامات غیرسازنده سه کشور اروپایی و همسویی با ایالات متحده آمریکاست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده بود که آماده توافق است.
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
تا کی این اصلاح طلبان می‌خواهند گرا به دشمن بدهند؟!
United States
حزب باد فقط به یک موضوع ایمان داره و پاش میایسته و اونهم ننگجام هست. خدا را شکر که امریکا اعلام کرد ننگجام در دستور کارش نیست.
Iran, Islamic Republic of
امریکا برجامو ول کرد اما اصلاح طلبان ول کن برجام نیستن !
علی
Iran, Islamic Republic of
مشکل کدام برجام برجام چیست.
Iran, Islamic Republic of
فقط نظام است که دارد به برجام و عدم تولید بمب عمل می‌کند!!! سایر کشورهای برجام به هیچ چیز از برجام عمل نمی کنند!!! خیلی هم برایشان وضع موجود خوب و مناسب است!!!
Iran, Islamic Republic of
یادشان رفته که با امضای برجام ، هزار تحریم جدید به تحریم ها اضافه شد ، به لطف برجام دلار سه هزاری شد نه برابر (27000) .
!!
Iran, Islamic Republic of
غرب گدا های کوچک !!
Iran, Islamic Republic of
انجه که همه همه از مسئولین تا مردم باید بفهمند این است که در یک کشور توان زندگی همه در یک سطح نیست پس اولویت اقتصاد مردم کشور است.
ناشناس
Germany
. اصلاح طلب یعنی ÷ امید دشمنان ایران !
Iran, Islamic Republic of
امان از خود تحقیری یا غرب زدگی
Iran, Islamic Republic of
مگه دولت قبل تونست برجام رو متولد کنه که حالا احیا بشه
جلیل
Iran, Islamic Republic of
واقعا این آقایان از کدام برجام صحبت می کنند؟