جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲
گرامی مقدم، فعال اصلاح طلب:

هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد/ ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان قابل پیش بینی بود

شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 804117
هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد. تا زمانی که در قدرت حضور نداشته باشید نمی‌توانید در سطح جامعه تأثیرگذار باشید و دغدغه‌های جامعه را نمایندگی کنید.
هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد/ ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان قابل پیش بینی بود
گروه سیاسی جهان نيوز: اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی و عضو جبهه اصلاح‌طلبان در گفتگو با روزنامه آرمان به ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان اذعان کرده است و این موضوع را امری دانست که قابل پیش بینی بود. ناکارآمدی دولت های یازدهم و دوازدهم با حضور مملو از اصلاح طلبان، ضعف مفطر فراکسیون امید در مجلس دهم و یا عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در شورای شهر چهارم و شهرداری وقت تهران عمده دلایل این ریزش سرمایه است.

این فعال اصلاح طلب همچنین از هدف اصلی اصلاح طلبان یعنی حضور در قدرت نیز سخن گفته است. اما به این موضوع اشاره نکرده است که اصلاح طلبان در سال های عدیده حضور در قدرت چه خدمتی به مردم کردند و چه راهی را را پیشرفت کشور گشودند. حال هم که بحث از عزم برگشت دارند با تخریب دولت و مجلس را به عنوان راه حل انتخاب کرده اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات گرامی مقدم را در ادامه خواهید خواند:

*جریان اصلاحات اگر بتواند در قدرت حضور داشته باشد بهتر می‌تواند اهداف خود را در زمینه‌های مختلف به نتیجه برساند. نمی‌توان شرایطی را در نظر گرفت که یک جریان سیاسی بیرون از قدرت باشد اما ادعا کند که می‌تواند نیازها و مطالبات مردم را نمایندگی کند.

*رویکرد اصلاح‌طلبان باید صندوق محوری و جامعه محوری باشد تا بتوانند مطالبات جامعه را نمایندگی کند. هیچ جامعه‌ای از اصلاح‌طلبان چنین انتظاری ندارد که اصلاح‌طلبان در قدرت حضور نداشته باشند اما به دنبال مطالبات آنها باشند.

*هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد. تا زمانی که در قدرت حضور نداشته باشید نمی‌توانید در سطح جامعه تأثیرگذار باشید و دغدغه‌های جامعه را نمایندگی کنید. اگر روزی آقای کرباسچی در قدرت حضور نداشت و شهردار تهران نبود کسی نمی‌توانست کارکرد مدیریتی ایشان را نسبت به دیگران مقایسه کند و به اقدامات موثری که ایشان در شهر تهران انجام دادند پی ببرد. هنگامی که آقای کرباسچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد توانست مطالبات مردم را در سطح شهر تهران اجرایی کند. این وضعیت درباره رئیس دولت اصلاحات نیز وجود داشت. هنگامی که ایشان به ریاست‌جمهوری رسیدند کسی از ایشان انتظار نداشت که کنار بنشینند و شعار بدهند.

*ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان از قبل پیش بینی می‌شد و در نهایت نیز این اتفاق رخ داد. اگر مدیریتی  خوبی برنامه و راهبردی برای حفظ آرای اصلاح‌طلبان نداشته باشد این واقعیت عیان خواهد شد که این آرا به سبد اصولگرایان ریخته نخواهد شد.

درباره «گرامی مقدم» بیشتر بخوانید:
اگر بایدن رای بیاورد اصلاح طلبان دوباره رئیس جمهور می‌شوند
روحانی باید استعفا دهد، مگر اینکه اختیارات ویژه بگیرد!
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند
روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد
اگر سید حسن خمینی کاندیدا شود، موج عظیمی راه می‌اندازد
آسیب شناسی یک اصلاح طلب از جنایت یک تکفیری در مشهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاحات ماندگار و پا برجا
Iran, Islamic Republic of
طبق اعتراف خودشون تمام هم و غم و هدف نهایی این جماعت دنیاطلب فقط و فقط کسب قدرت است و بس ! خدمت به مردم و تلاش مخلصانه برای حل مشکلات و معضلات کشور و مردم هم کشک !!!
Iran, Islamic Republic of
هم حضور در قدرتتون رو دیدیم و هم میزان تاثیر گذاریتون رو . ترسیدم از این حرفات واقعا خاطرات خوبی برام تداعی نشد
Iran, Islamic Republic of
خوب چی دیدین که این حرفها رو میزنین بابا ول کنین اصلاح طلبا رو اونا که کار کردن و تلاش کردن برای تعامل با دنیا اما نشد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کار کردن برای تعامل با دنیا؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان تنهاجریانی دردنیا هستندکه هم نطام وقانون اساسی را قبول ندارندوهم همه تلاش خودرادرحضور درپستهای مدیریتی ان میکنن..
Iran, Islamic Republic of
شماکه۳۲سال ارکان کشوررادردست داشتیدپس چرااقرارمیکنیدسرمایه اجتماعی راازدست دادید.
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات سپاه تمام سرمایه های اصلاحات را گرفت .!!!
Iran, Islamic Republic of
ای کیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
این جماعت فرصت طلب ، به لطف خدا برای همیشه باید در بایگانی تاریخ ماندگار شوند
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم مردم انقلاب نکردن تا شما سر قدرت باشید ،،،،: مردم سه تا سه تا جوون. ندادن تا شماها در قدرت باشید ،،، اون موقعی که این مردم جوان‌های مثل دسته گلشون را می‌فرستادند. جبهه شما کجا بودید ؟؟؟؟؟.
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام اگرتکنوکرات هاونئولیبرال هادردوران سی سال گذشته برای ملت ایران کاراساسی انجام می داننداکنون حال وروز اکثریت مردم ایران بااین همه سختی ها روبرو نبودند. لااقل برویدازاین ملت بزرگ عذرخواهی کنیدوردرگنجی بنشینیدوازخدای خودطلب مغفرت کنید،حق الناس این ملت بماندتاروزقیامت.