يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
۲۲
خوشحالی غربگرایان از اشتباه چینی‌ها؛

ضربه به منافع ملی در ژست وطن پرستی/ کارشناس روزنامه اصلاح طلب: ایران همه قراردادهای خود با چین را لغو کند! +جزئیات

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 822442
پیروز مجتهدزاده که رسانه های اصلاح طلب از او به عنوان تحلیلگر مسائل بین الملل یاد می کنند پیشنهاد داده است که ایران همه قراردادهاي اقتصادي با چين را لغو کند.
ضربه به منافع ملی در ژست وطن پرستی/ کارشناس روزنامه اصلاح طلب: ایران همه قراردادهای خود با چین را لغو کند!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان شهره به غربگرایی، اشتباه راهبردی رئیس جمهور چین را که با واکنش قاطع مسئولان کشور مواجه شد را بهانه جدید حملات خود برای حمله به روابط ایران و چین و ایجاد اخلال در توافقات مهم، راهبردی و بلندمدت دو کشور قرار داده اند. امری که در جریان مراودات ایران با روسیه بارها انجام شد.

این در حالی است که افراد و رسانه های جریان اصلاحات از رهگذر هیچ حادثه ای حاضر نیستند از پیشنهاد ایجاد رابطه با امریکا و پذیرش خواسته های آنان دست بکشند. حال آمریکایی ها ایران را تهدید به حمله نظامی کنند، هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کنند، در امور داخلی ایران دخالت کنند، علیه ایران تحریم فلج کننده وضع کنند، فرماندهان و دانشمندان ایران را ترور کنند، زیر تعهدات برجامی خود بزنند، قطعنامه علیه ایران وضع کنند و یا هر چیز دیگر.

بیشتر بخوانید:
مواضع چین نسبت به حقوق و منافع ایران تغییر کرده است؟

در همین باره پیروز مجتهدزاده که رسانه های اصلاح طلب از او به عنوان تحلیلگر مسائل بین الملل یاد می کنند پیشنهاد داده است که ایران همه قراردادهاي اقتصادي با چين را لغو کند.

مجتهدزاده گفته است: «من اميدوارم مسئولان جمهوري اسلامي متوجه حساسيت‌هاي ژئوپليتيکي و ژئواستراتژي واکنش نشان دادن به اين گونه اقدامات بشوند و به موقع نسبت به اين اتفاقات واکنش صحيح و منطقي نشان بدهند. پيشنهاد من اين است که ايران وارد فاز لغو همه قراردادهاي اقتصادي با چين شود. اين اتفاق مي‌تواند به رهبران چين اين نکته را گوشزد کند که ما مي‌دانيم که آنها با ما چه مي‌کنند. ما بايد در سياست‌هايي که در مقابل چين داريم تجديد نظر کنيم و اقداماتي انجام بدهيم که منافع ما را در بلندمدت تأمين کند».



این مثلا تحلیلگر بین الملل در اسفندماه سال گذشته و در روزهای ابتدایی حمله روسیه به اوکراین، با ادعای اینکه پوتین از محدوده عقل و منطق عبور کرده(!)، پیشنهاد داده بود که ایران از فرصت استفاده کند و قراردادهایش با روسیه را لغو کند!

اینکه برخی اصلاح طلبان در بزنگاه های گوناگون با دشمن همراهی کرده و عملا با آنها منافع مشترک داشته اند، تردیدی نیست اما نکته مهم تر آن است که در ژست‌های وطن دوستی این جماعت هم باید به دیده شک نگریست بود چرا که با اندک تاملی نشان می دهد که این افراد حتی در ژست ها ایران دوستانه خود و حساسیت به وطن هم به دنبال ضربه به منافع ملی کشور هستند.

محمود صادقی دیگر چهره اصلاح طلب که این روزها نگران تمایمت ارضی کشور شده است در زمان روحانی رسما پیشنهاد داده بود که یکی از جزایر سه گانه به امارات بخشیده شود!

درباره «پیروز مجتهدزاده» بیشتر بخوانید:
ایران از فرصت استفاده کند و قراردادهایش با روسیه را لغو کند
تیم مذاکره کننده برجام نباید تغییر می‌کرد چون به زبان انگلیسی تسلط کامل داشتند!
رئیسی باید بداند موفقیت دولتش آشتی با دنیاست/ باید صالحی وزیر خارجه می‌شد
https://jahannews.com/vdcjx8eo8uqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjx8eo8uqe8xz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا مونده تا درک بالای اصلاحطلبان از کشور و دنیا رو متوجه بشید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا این جماعت هرچی به نفع کشور باشه رو بهش لگد میزنن
من نمی دونم چه دشمنی با این ملت دارن
میلاد
Iran, Islamic Republic of
حتی بن سلمان هم متوجه شد باید با چین قرارداد همکاری و تجاری منعقد نماید اما اصلاح طلبان متوجه نشدند !
Iran, Islamic Republic of
اینها را سرجاشون بنشانید. اینها یه روز سفارت آمریکا را تسخیر می کنند و یه روز دم از مذاکره و رابطه می زنند. الان دنبال لغو قرارداد با چین هستند و بعد از مدتی دنبال انعقاد قرارداد. این جماعت از خود اندیشه و فکری ندارند. سخنگوی آمریکا و غرب هستند...
Iran, Islamic Republic of
وطن فروش قشنگ تره براشون
United States
قراردادها با چین باید لغو بشه تا خود استاد با ژست استادی بگه ایران در انزوا قرار گرفته باید عقلا (اصلاح طلبان!) بیان راس امور و با برجام از انزوا خارج شیم.
غرب گرایی مفرط و خودباختگی در مقابل غرب در حد اعلا
!!
Iran, Islamic Republic of
عمله های کدخدا ؛ به صف شدن !!
فهیم
Iran, Islamic Republic of
چرا این افراد قصد نابودی کشور دارند
Iran, Islamic Republic of
آقای پروفسور مجتهدزاده اگر با چین قرار داده ها را لغو کنیم از فرمایشات اینطور استنباط می شود که با آمریکا قرار دارد ببندیم؛ جلل خالق به تحلیل!؟
Iran, Islamic Republic of
چین قبل از ایران با امارات قرارداد طولانی مدت بست ، امسال با قطر هم قرارداد بست با عربستان هم اما صدای هیچکدوم اینا درنیومد چرا زمانیکه ترامپ یکجانبه از برجام خارج شد و اینهمه خسارت به ایران زد هیچکدوم اینا اعتراضی به آمریکا نکردن ؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Kamal
Canada
کدام قرارداد ؟ بدون تنش زدایی با غرب روابط ایران و چین از حد فروش نفت ارزان و حراجی به چین فراتر نخواهد رفت .چین هرگز ۱۰۰ ها میلیارد دلار منافع تجاری خود با غرب را فدای رابطه با ایران نمیکند..
Iran, Islamic Republic of
وقتی آمریکا نفت و پتروشیمی ایران و تحریم کرده و خریداری جز چین نیست میخواید قرارداد با چین و هم ملغی کنیم ؟ مگه آمریکا راهی هم گذاشته که از قرارداد با چین ناراحتید ؟!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
چین بدون توجه به تحریم های امریکا با ایران تجارت می کند و از ما نفت می خرد اگر از فعالان اقتصادی بپرسید بیشترین پرداخت ها به ایران در دوران تحریم ها از طریق چین بوده است.
بحرین
Iran, Islamic Republic of
ایشون حق استادی به گردن ما ها دارند اما متاسفانه ایشون دچار لغزش های زیادی شدند تا به حال. مثلا در یکی از کتاب هاشون جدایی بحرین رو هم تلویحا درست دانسته اند و دادن جزایر به امارات رو توجیه هم می کردند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
اینا همونایی هستن که همیشه می گن چرا با عربستان روابط برقرار نمی کنین! در حالی که عربستان همیشه علیه جزایر ما بیانیهدصادر می کنه‌ و می گن درسته که آمریکا همیشه علیه ما بیانیه و قطعنامه صادر می کنه و تحریم می کنه ولی باهاش قرار داد ببنید.
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست با هر کشوری که با ما خصومت داره، قطع رابطه کنیم، سیاست یعنی هنر ارتباط با همه کشورها برای تامین منافع ملی
Iran, Islamic Republic of
چین موضع سیاسی خود رابا آمریکا هماهنگ کرد بعد رفت سراغ قرارداد سعودی و ادامه رابطه سیاسی و اقتصادی با ایران را در همین چارچوب می بیند.
علی
Iran, Islamic Republic of
پیاده نظام غرب دنبال هر سوژه ای می گردد که روابط ایران را باکشورهای مخالف غرب هستند را تخریب نمایند
Iran, Islamic Republic of
چشم!دیگه امری،خرده فرمایشی....
Iran, Islamic Republic of
اقای مجتهد راده ۳۲ سال مملکت را نابود کردید دیگه چی از جون این مردم می خواهید بسه دیگه . سران اصلاح طلب شما همگی شدند تاجر و سرمایه دار و اونهم از اقا زاده هاشون . چرا رها نمی کنید این حرفهای تفرقه انگیز را . بگذارید مملکت ما رشد کند و پیشرفت کنیم .
Iran, Islamic Republic of
. گوش نکنید