کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خوشحالی غربگرایان از اشتباه چینی‌ها؛

ضربه به منافع ملی در ژست وطن پرستی/ کارشناس روزنامه اصلاح طلب: ایران همه قراردادهای خود با چین را لغو کند!

23 آذر 1401 ساعت 15:21

پیروز مجتهدزاده که رسانه های اصلاح طلب از او به عنوان تحلیلگر مسائل بین الملل یاد می کنند پیشنهاد داده است که ایران همه قراردادهاي اقتصادي با چين را لغو کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان شهره به غربگرایی، اشتباه راهبردی رئیس جمهور چین را که با واکنش قاطع مسئولان کشور مواجه شد را بهانه جدید حملات خود برای حمله به روابط ایران و چین و ایجاد اخلال در توافقات مهم، راهبردی و بلندمدت دو کشور قرار داده اند. امری که در جریان مراودات ایران با روسیه بارها انجام شد.

این در حالی است که افراد و رسانه های جریان اصلاحات از رهگذر هیچ حادثه ای حاضر نیستند از پیشنهاد ایجاد رابطه با امریکا و پذیرش خواسته های آنان دست بکشند. حال آمریکایی ها ایران را تهدید به حمله نظامی کنند، هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کنند، در امور داخلی ایران دخالت کنند، علیه ایران تحریم فلج کننده وضع کنند، فرماندهان و دانشمندان ایران را ترور کنند، زیر تعهدات برجامی خود بزنند، قطعنامه علیه ایران وضع کنند و یا هر چیز دیگر.

بیشتر بخوانید:
مواضع چین نسبت به حقوق و منافع ایران تغییر کرده است؟

در همین باره پیروز مجتهدزاده که رسانه های اصلاح طلب از او به عنوان تحلیلگر مسائل بین الملل یاد می کنند پیشنهاد داده است که ایران همه قراردادهاي اقتصادي با چين را لغو کند.

مجتهدزاده گفته است: «من اميدوارم مسئولان جمهوري اسلامي متوجه حساسيت‌هاي ژئوپليتيکي و ژئواستراتژي واکنش نشان دادن به اين گونه اقدامات بشوند و به موقع نسبت به اين اتفاقات واکنش صحيح و منطقي نشان بدهند. پيشنهاد من اين است که ايران وارد فاز لغو همه قراردادهاي اقتصادي با چين شود. اين اتفاق مي‌تواند به رهبران چين اين نکته را گوشزد کند که ما مي‌دانيم که آنها با ما چه مي‌کنند. ما بايد در سياست‌هايي که در مقابل چين داريم تجديد نظر کنيم و اقداماتي انجام بدهيم که منافع ما را در بلندمدت تأمين کند».



این مثلا تحلیلگر بین الملل در اسفندماه سال گذشته و در روزهای ابتدایی حمله روسیه به اوکراین، با ادعای اینکه پوتین از محدوده عقل و منطق عبور کرده(!)، پیشنهاد داده بود که ایران از فرصت استفاده کند و قراردادهایش با روسیه را لغو کند!

اینکه برخی اصلاح طلبان در بزنگاه های گوناگون با دشمن همراهی کرده و عملا با آنها منافع مشترک داشته اند، تردیدی نیست اما نکته مهم تر آن است که در ژست‌های وطن دوستی این جماعت هم باید به دیده شک نگریست بود چرا که با اندک تاملی نشان می دهد که این افراد حتی در ژست ها ایران دوستانه خود و حساسیت به وطن هم به دنبال ضربه به منافع ملی کشور هستند.

محمود صادقی دیگر چهره اصلاح طلب که این روزها نگران تمایمت ارضی کشور شده است در زمان روحانی رسما پیشنهاد داده بود که یکی از جزایر سه گانه به امارات بخشیده شود!

درباره «پیروز مجتهدزاده» بیشتر بخوانید:
ایران از فرصت استفاده کند و قراردادهایش با روسیه را لغو کند
تیم مذاکره کننده برجام نباید تغییر می‌کرد چون به زبان انگلیسی تسلط کامل داشتند!
رئیسی باید بداند موفقیت دولتش آشتی با دنیاست/ باید صالحی وزیر خارجه می‌شد


کد مطلب: 822442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/822442/ضربه-منافع-ملی-ژست-وطن-پرستی-کارشناس-روزنامه-اصلاح-طلب-ایران-همه-قراردادهای-خود-چین-لغو-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com