شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۴
۱۰۹
با انتشار نامه‌ای صورت گرفت؛

حجاریان، پسر شجریان را تهدید کرد +جزئیات و نکات مهم

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 743140
حجاریان در بند پنجم نامه، روح سیاسی نهفته در چهار بند ابتدایی را ظاهر می کند و رسما مطالبه اصلی‌اش از همایون شجریان را علنی می کند.
حجاریان، پسر شجریان را تهدید کرد +جزئیات و نکات مهم
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: روز پنجشنبه، نامه ای از سعید حجاریان خطاب به همایون شجریان منتشر شد که تئوریسین اصلاح طلبان در صدر آن خطاب به فرزند مرحوم شجریان نوشته است: «قصد داشتم پس از خاکسپاری آن مرحوم، نکاتی را با شما در میان بگذارم و وظایفی را که به نظرم جامعه هنری ایران از شما انتظار دارد، متذکر شوم».

بیان چند نکته به همایون شجریان بعد از فوت پدر می توانست به صورت خصوصی انجام شود اما رسانه ای کردن این نامه تا جایی که با تیتر و عکس مرتبط در صفحه اول روزنامه اصلاح طلب شرق جا خوش کند، نشان می دهد که تئوریسین اصلاح طلبان طبق همان ضرب المثل معروف، محض رضای خدا موش نمی گیرد! این موضوع در ادامه مطلب بیشتر مشخص می شود.

در بند چهارم نامه، حجاریان خطاب به همایون نوشته است: «ایشان (مرحوم شجریان)، تا حد زیادی وفادار به شیوه قدما بود و به همین‌خاطر شاید بعضی از آوازهایشان که طولانی و با مضامین سنگین است، برای جوانان امروز ملال‌آور باشد. اما‌ سبک شما که خود جوانید و با روحیه جوانان آشنا‌تر، با نشاط‌تر و شاداب‌تر به‌ نظر می‌رسد. اگر‌چه من تمایل بیشتری به کارهای پدر دارم، اما گمان دارم جوانان امروز با شما احساس همبستگی بیشتری می‌کنند. زمانی شنیدم مرحوم پدر درباره سنت‌شکنی‌ها و بی‌پروایی‌های آوازی شما نکاتی را متذکر شده‌ بودند که حکایت از ورودتان به شیوه‌‌های آوازی متفاوت داشت، اما گمان دارم همین بی‌پروایی‌ها و شادابی‌ها باعث جذب جوانان می‌شود تا بعدها از طریق شما به سنت آواز سنتی ما تمایل پیدا کنند».

ورود تئوریسین سیاسی جریان اصلاحات به تعیین مسیر هنری برای شجریان جوان تا به این وسیله جوانان جذب وی شوند، در دل خود حاوی دو نکته مهم است:

اول: خود حجاریان و اصلاح طلبان اعتراف می کنند هیاهوها برای درگذشت محمدرضا شجریان به مقدار کمی متاثر از فقدان شجریان هنرمند بود و اساسا بسیاری از جوانان عزادار درگذشت شجریان حتی نام آثار او را هم نمی دانستند!

دوم: حجاریان که قبلا گفته بود باید اصلاح طلبان سیاست هایشان را از دهان سلبریتی ها به جامعه منتقل کنند به دنبال آن است تا شجریان جوان در مسیر باب میل جوانان پیش رود تا به یک سلبریتی تمام عیار تبدیل شود؛ سلبریتی که به ظن حجاریان نام خانوادگی شجریان باعث اثرگذاری بیشتر او خواهد شد.



حجاریان در بخش دیگری از نامه نوشته است: «استاد شجریان در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و به این خاطر صدمه‌ها دیدند تا ‌حدی که ممنوع‌الصدا شدند و حتی ربنای‌شان را خاموش کردند. ایشان می‌گفتند «من صدای خس‌و‌خاشاکم». به‌ گمانم شما نیز به‌ مرور با این مصائب روبه‌رو خواهید شد! با این وصف، اگر همچون پدر عنصر سیاست را نیز به نگاه موسیقیایی‌تان بیفزایید، مسئله دوچندان بغرنج می‌شود! بنابراین باید راه را آهسته و پیوسته طی کرد».

آن طور که مشخص است حجاریان در بند پنجم نامه، روح سیاسی نهفته در چهار بند ابتدایی را ظاهر می کند و رسما مطالبه اصلی‌اش از همایون شجریان را علنی می کند. تئوریسن اصلاحات با بیان اینکه شجریان پدر طبق گفته خودش صدای «خس و خاشاک» بود تلویحا به همایون تذکر داده که باید جهت گیری سیاسی خود را در همین راستا یعنی حمایت از فتنه گران قرار بدهد و آهسته آهسته سیاسی بشود! جالب تر که حجاریان این نقش بازی کردن در پازل عناصر بدخیمی نظیر خودش را به اسم «حمایت از مردم» نامگذاری می کند و به خواننده جوان کشور جهت آمادگی برای پرداخت هزینه هشدار داده است.

حجاریان حتی در انتهای نامه پا را فراتر گذاشته و با بیان اینکه «مرحوم شجریان توانایی‌هایی دیگر نیز داشتند؛ خطاطی، ساختن ساز و حتی گل‌آرایی که نمی‌دانم آنها را هم بر شما بار کنم یا نه... » شجریان جوان را در مقایسه با هنرهای پدر تحقیر نیز می کند.

همایون شجریان همان طور که در مراسم تشییع پدرش حواس جمع بود و نگذاشت بدخواهان، این مراسم را با شعارهایشان سیاسی کنند زین پس باید دقت خود را دوچندان کند تا پوست موزهای امثال حجاریان اثر نکند. حتی شاید علت نگارش این نامه تهدیدآمیز به علت نارضایتی از عملکرد خوب همایون در مراسم های ترحیم پدر و احساس خطر برای دست رفتن این ظرفیت بوده است. حجاریان در بند سوم این نامه از رابطه نزدیک خود با مرحوم محمدرضا شجریان سخن به میان آورده که به وی پیشنهاد ساخت یک مستند داده و شاید هم همین رابطه نزدیک با حجاریان، شجریان را از بسیاری از مردم دور کرد.

همان طور که در سطور بالا گفته شد، حجاریان سیاست باز قبلا گفته است که اصلاح طلبان باید حرف ها و سیاست هایشان را از زبان سلبریتی ها به جامعه منتقل کنند و اساسا سلبریتی ها بزرگترین قریانی مطامع سیاسی اصلاح طلبان هستند که بسیاری از اینان امروز با کاهش جدی اعتبار مواجه هستند.

می توان خلاصه نامه تهدیدآمیز حجاریان خطاب به جناب همایون شجریان را از یک سو نگرانی به خاطر فوت محمدرضا شجریان به عنوان یکی از  چهره های حاضر در پازل سیاست بازان اصلاح طلب دانست و از سوی دیگر تلاش برای تولد یک سلبریتی جدید و ذوابعاد. سلبریتی‌ای که باید موسیقی باب میل جوانان بخواند، سیاسی به معنای خاص آن یعنی مورد تائید اصلاح طلبان باشد و از همه مهم تر آنکه فرزند محمدرضا شجریان است.

و اینکه همایون باید بداند مفهوم دیگر این نامه به ظاهر دلسوزانه اما سرتاسر سیاسی که به صورت عمومی منتشر شده این است که اگر هنر او در خدمت سیاست بازان اصلاح طلب نباشد نام همایون شجریان به لیست هنرمندانی که اصلاح طلبان نه تنها نامی از آنها نمی برند بلکه مورد غضب شان هم هستند اضافه خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcgtw9uzak9tq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtw9uzak9tq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر خسرو آواز ایران که قدرش را هیچ گروهی ندانست
Canada
ربابه خانم، شما روزی دو ساعت گوش به آواز آن خسرو بسپار.
نام خسرو آواز برای فتنه گری !
Iran, Islamic Republic of
البته از دید شما شجریان تا وقتی خسرو آوراز ایران است که بتوان با نام او فتنه ۸۸ را زنده کرد
Iran, Islamic Republic of
این خسروی آواز رو از کجاتون درآوردید؟
ربنای الهی
Iran, Islamic Republic of
این همه سال زحمت کشیدین یه ربنا مثل ربنای شجریان بیارید آیا تونستید؟ تا ابد هم نخواهید توانست
Iran, Islamic Republic of
هست شما نشنیده اید
Iran, Islamic Republic of
ربنای شجریان تا ابدالدهر ماندگار و تکرار ناپذیر است.
Iran, Islamic Republic of
بابا این همع تکرار شده که.....!!! خخخخخ! شما غیر از ربنای ایشون اثر دیگه ای هم از ایشون شنیدی؟ قبل از ۸۸ اصلا آوازهای ایشون رو گوش کردی؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آخه عزیز ربنا هم مال خودش نیست که مال جواد زبیحی بود، یه کم مطالعه داشته باشید انقدر جوگیر نباشید
Canada
کدوم قسمتش؟
Iran, Islamic Republic of
بس کن ....
م اسپنانی
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم اون دنیا از ربنای شجریان موقع افطار نمی پرسند بلکه از نماز و روزه ی ما می پرسند . متاسفانه اکثر کسانی که در مراسم تدفین حاضر شده بودند سوت و کف میزدند یعنی بجای آمرزش باعث آزار روحش شدند
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی ربنا را مثل استاد بزرگ شجریان خوانده، خب ارائه دهید.
Iran, Islamic Republic of
خانوم شما اگه یه دور تو گوگل جستجو کنی میتونی پیدا کنی اونقدرام سخت نیست!
Iran, Islamic Republic of
. مثل شجریان کسی نخونده و نمیتونه بخونه
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
هرچی گشتم پیدا نکردم.کجاشو بگردم دیگه؟؟.....
مازیار
Iran, Islamic Republic of
شما احتمالا داری تقلب میکنی
ی لحظه سرتو بیار بالا پیداش میکنی!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟ خوارج هم بزرگترین قاریان و حُفّاظ دوران خویش بودند
راد
Iran, Islamic Republic of
....حضرت علی به کمیل فرمود صدای دلنشین این قاری تو را نفریبد که بزودی جزء جهنمیان خواهد بود. بلی این قاری در جنگ نهروان جزء خوارج بود و توسط یاران امام به درک واصل شد
چه خوب است انسان اعمال و کردارش وقف خدایی باشد که او را خلق کرده نه وقف کسانی که در برابر خدا ایستاده اند قطعا ملت فهیم ما یادشان نرفته که این مرحوم در دوران دفاع مقدس حتی حاضر نشد یک بیت شعر برای رزمندگانی که از کشورشان دفاع میکردند بخواند.حمایت از فتنه 88 که جای خود دارد
Iran, Islamic Republic of
بازم که خودتونو با امامای معصوم مقایسه کردین؟..
منتظر
Iran, Islamic Republic of
اصلا ربنای شجریان بهترین که اتفاقا عالی هم بود ولی این چه ربطی دارد به شخصیت ایشان. شجریان صدای زیبایی داشت و ربنا را هم خیلی قشنگ خواند ولی آیا این نشانه برتری است. اگر به ربنا اعتقاد داریم و لافش را می زنیم باید بدانیم این مسئله با کشف حجاب همسران شجریان و دختر شجریان و یا درآغوش گرفتن گوگوش توسط شجریان هیچ همخوانی ندارد. البته این را گفتم که اگه اعتقاد به ربنا دارید سفسطه نکنید.
Iran, Islamic Republic of
کمتر من وتو بی بی سی نگاه کن تو سیمای خودمان دقیقا یه نوجوان باز خوانی کرد حیرت انگیز که همه کف کردند ....سرچ کن شاید پیداش کنی .
سعید
Iran, Islamic Republic of
خانم زرگر هر کسی برنج درجه یک با روغن کرمانشاهی بپزه مهمونشم......
United States
خود آقای سید جواد ذبیحی. ایشان در رادیو آواز هم خوانده اند و اساسا برنامه «برگ سبز» رادیو در زمان شاه به علت سید بودن ایشان برگ سبز نامیده شد.
Iran, Islamic Republic of
صدای لنت ترمز پراید 150 میلیونی صداش کمتر اذیت میکنه تا صدای مرحوم.
Ukraine
از مطلبتون باید خجالت نمیکشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه نشنیدیم پس به پای کار استاد نمی رسیده و قابل گوش کردن نبوده.
دانیال
Iran, Islamic Republic of
مرحوم شجریان عاقبت بخیر نشد.
شوش
Iran, Islamic Republic of
بازم که خودتو به غیب وصل کردی برادر
Iran, Islamic Republic of
شماهم انگار به غیب وصلی و میدونی ایشون رستگار شد.!؟؟؟.
United Kingdom
وصول به مقام الوهیت را به تو تبریک میگم.
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عاقبت بخیر شده.خودم خواب دیدم که توی بهشت بود.و مدام ربنا میخوند و بالاتر میرفت!!!!
ربابه زرگر original
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم مرا جعل می کنید و به اسم من بر علیه استاد بزرگ شجریان مطلب می نویسید.
Iran, Islamic Republic of

به جای این حرفا بگید تکلیف تعهدات 100 روزه روحانی به کجا کشید.هنوز این صد روز تموم نشده ؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر قبل از شجریان کسی ربنا نخوانده بوداین ربنا در ابتدای انقلاب و پس از پیروزی انقلاب خوانده شد برکت انقلاب بود نه شجریان اگر نمی دانی بدان
مثل شجریان کسی نخوانده و نمیخواند
Iran, Islamic Republic of
ربنای شجریان ابدی شد
Iran, Islamic Republic of
یادت نره بگی هاشمی زنده ست تا انقلاب زنده ست !!!
Iran, Islamic Republic of
اون که کلام مبارک امام خمینه که کسی که امام رو قبول داره شک نمیکنه به کلام مبارک امام ره
شوش
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فوت کرد اما انقلاب هست.
کلام امام ره قابل تحریف نیست‌.
امام: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است..
Iran, Islamic Republic of
مگه هاشمی هم ربنا خونده؟
چرا حرف ایشون رو میزنید..!!!؟
United Arab Emirates
خخخخخخخ!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطمئنی ها !
معلومه که علم غیب هم دارید شما..
Iran, Islamic Republic of
یه چرخی توی اینترنت بزن تا ببینی بیشتر از 500 نفر خیلی بهتر از این آوازه خون خوندن . .
Iran, Islamic Republic of
اره درسته !!!!
Iran, Islamic Republic of
معلومه از حسادت منفجر شدی
سیدمجتبی
Iran, Islamic Republic of
درسته به همان دلیل که این همه انقلاب خون داد و جوانان در ۸ سال دفاع مقدس با گذشتن از جان و مالشان اسلام و انقلاب و رهبری و ولایت فقیه را ارج نهادند و محفوظ نگه داشتند تا ساده لوحان بصیرتی یابند و از کینه نسبت به انقلاب و اسلام دست بردارند ...
Iran, Islamic Republic of
تا حالا خدا وکیلی یک روزه گرفته ای که دلت برای ربنای شجریان گرفته؟
Iran, Islamic Republic of
15 تا خوردم 15 تا هم نگرفتم .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خودش اعلام کرد حتی ربنارا نیز پخش نکید چون حس حقارت می کرد .اگه تو برای خدا خواندی پس ممنوع کردند چی بود می توانست صدقه جاریه ت بشه ....
Iran, Islamic Republic of
شجریان ربنا رو مال مردم میدونه و هیچ وقت نگفت پخشش نکنن
Iran, Islamic Republic of

حتما استاد بنا بود که نامه داد به صدا و سیما که آثار من رو پخش نکنید!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اصلا مهم نیست. بلال اذان گوی پیامبر لکنت زبان داشت. ایا کسی نبود که بی لکنت اذان بگوید؟ بود. پیامبر عمدا ایشان را انتخاب کرد که به مسلمانان درس بدهد که ملاک تقوای الهی است نه صدای خوش.
Iran, Islamic Republic of
ربنا مال مرحوم ذبیحی بود که استاد بازخوانی کرده بود....
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
......
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
من مطمئنم توی کل عمرت یه دونه از آوازهای شجریانت رو کامل هم گوش ندادی و فقط خواستی یه چیزی گفته باشی
Iran, Islamic Republic of
عاقبت سیاست بازی هنرمندان آن هم در زمین غلط بسیار عواقب تاسف انگیز دنیوی و اخروی برایشان رقم زده و خواهد زد!
Iran, Islamic Republic of
با احترام به همه نظرات ، دوستان عزیز اینگونه اقدامات اغراق و افراط برای قهرمان سازی از افرادی است که در ابعاد فکری و شخصیتی هیچ شباهتی با قهرمانان ملی ندارند مظلوم قهرمانانی هستند در این کشور حد واقعی انها بسیار بزرگتر از انچه نشان میدادند بود حماسه های تاریخی افریدنده هرکدام از انها قهرمان ملی و حتی جهانی هسنتد و اما در سایه تفریط در شناساندن انها توسط رسانه ها و اهل ادب و قلم در محاق نسیان گرفتار شده اند
Iran, Islamic Republic of
حجاریان شجران را به اعدام تهدید کرد
گارد روحانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بانو زرگر که مانند نامشون زر از کلامشان میبارد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسی از شما تشکر نخواست..!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی از شما اظهار نظر نخواست
United Arab Emirates
از شماهم همین طور
Iran, Islamic Republic of
مردم قدر چی را ندانستند.
Iran, Islamic Republic of
یه آلبومش را هم کامل گوش ندادی بس کن ...
Iran, Islamic Republic of

هر روز یه خسرو مثل قارچ از کف لجن بیرون میزنه.پدرمون رو همین خسرو ها درآوردن.
Iran, Islamic Republic of
همین امثال حجاریان شجریان رو از مردم گرفتند
رسما داره پسرش رو تهدید میکنه
استاد تو مصاحبه سال 95 با روزنامه ایران نظرش رو گفت ولی اصلاح طلبا بایکوتش کردن
Iran, Islamic Republic of
نون به نرخ روز خوردن باعث شد که شجریان بیفته تو چاله فتنه گران.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
حجاریان وارد کننده گندم!
اسناد
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
سلطان گندم .
Iran, Islamic Republic of
بوی گندم مال من هرچی که دارم مال تو .....!!
Iran, Islamic Republic of
و صادر کننده بلوا و اغتشاش!
Iran, Islamic Republic of
سیاسیت ارباب رعیتی ذاصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاحات بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور
Iran, Islamic Republic of
حجاریان چی می خوای از جون ایران اسلامی
صاحب ایران شهدا هستند نه امثال شما
Iran, Islamic Republic of
درود بر سلطان گندم !!!!!
Iran, Islamic Republic of
پیداست سواستفاده استحاله طلبان از مراسم خاکسپاری مرحوم شجریان(از نظر آنها)کافی و رضایت‌بخش نبوده است..
Iran, Islamic Republic of
می خواهند حداکثر استفاده را از نام شجریان در انتخابات بکنند.اقای همایون از نظر این حضرات یک وسیله است،وسیله ای که باید حتما هماهنگ عمل نماید.
Iran, Islamic Republic of
. ولی مردم دیگر این جماعت را شناختن وگول این فریب ها را نخواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
بازم سرتو گول میمالن برادر
مش مظفر
Iran, Islamic Republic of
آماده .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اقای حجاریان شما ودوستانتان .....
Iran, Islamic Republic of
یک نکته بسیار مهم
این کار حجاریان یه موضوعی رو لو داد.
اینکه خود حجاریان و اصلاح طلبان هم در دل و خلوت خودشون از خودشون و رای آوردن ناامید شدن و دست به دامان شجریان شدن...
جواد
از با خدا بودن تا باخدابودن و از ربنای شجریان تا رب نای شجریان تفاوت از زمین تا آسمان است . ..
United Kingdom
فرومایگان میتها را وجه المصاله اهداف خبیپ خود قرار میدهند!.
سیدمجتلی
Iran, Islamic Republic of
انشالله نفسهای آخر ... در...ضدیت با نظام اسلامی و رهبری که مدال افتخارشان است.
Iran, Islamic Republic of
حجاریان تهدید فایده نداره باید پول بدی پول. به خدا ۱۰۰ میلیون به من بدی تا اخر عمر براتون تبلیغ میکنم اینا هم یه نرخی دارن
Iran, Islamic Republic of
اگر حاضری با گرفتن پول، جریان باطل و راه باطل غربزدگی رو تبلیغ کنی که نتیجه اش ظلم و فساد و باند بازی هست، کمک به شیطان است،.
Iran, Islamic Republic of
من با 50 میلیون هم حاضرم تبلیغش رو بکنم..
United Arab Emirates
فقط برا پول کار میکنید..
United States
چرا این دو نفر اینقدر بزرگ می کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
خودتون حواب خودتون رو دادید.
لهوب
Iran, Islamic Republic of
جان خودت آقای حجاریان
تو اگر طبیب بودی دردی دوا مینمودی
کی ازت نظر خواست.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات حریص. هیچ سرمایه ای رو برای این مردم باقی نمی ذارن الا ......
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
آخ آخ که حیا و متانت همایون شجریان چقدر داغ به دل فتنه گران گذاشت....
حامد
United States
«استاد شجریان در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و به این خاطر صدمه‌ها دیدند» مثلا شرکت در جشن هنر شیراز در زمان پهلوی در جهت مردم بود!
کوروش
Iran, Islamic Republic of
خسروی آواز ایران بزرگتر از این حرفهاست که جناحی باشند آن مرحوم مردمی ناب بودن تازه اون کسی که میگه ربنا را ذبیحی خونده درسته اما ملاک عالی خواندن آن توسط استاد شجریانه !!
محسن چاوشی
Iran, Islamic Republic of
به خدا از نظر من خوب نخونده.شماها چه اصراری دارید که من هم خوشم بیاد.؟؟!!.......
Iran, Islamic Republic of
اصراری نداریم .
Iran, Islamic Republic of
مطابق توصیه کتاب الله از وسوسه های خناسان باید به خدا پناه برد.!
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
هر قدر که شجریان استاد آواز بود این حجاریان در موضوعات دیگر استاد است
اباد
Iran, Islamic Republic of
اصل مطلب که کاسبی اصلاح طلبان از شجریان در نامه حجاریانه فراموش نشه
پدرام
Iran, Islamic Republic of
استادشجریان پادشاه آوازایران بود .
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
در مورد آقای شجریان باید بین هنر ، شخصیت و منش سیاسیشون تمایز قایل شد. هنرمند بزرگی بودند بعنوان یک خواننده _هر چند اینایی که سنگ ایشون رو به سینه می زنن اکثرا علاقه ای به خوانندگی ایشون ندارند_ شخصیتشون به خودشون مربوطه و اما در دنیای سیاست بازیچه شدند و بسیار خام عمل کردند و البته این اواخر بیشتر و بیشتر اشتباه کردند