دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۰۱
تغییر به یکباره پروتکل محرم و تعطیلی حدود ۲ هزار هیئت؛

اظهارات عجیب معاون وزیر بهداشت ۴۸ ساعت مانده به آغاز محرم/ واکنش میثم مطیعی به صحبت‌های رئیسی/ خدا کند اغراض دیگری در میان نباشد+ فیلم

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 737360
ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد.
اظهارات عجیب معاون وزیر بهداشت ۴۸ ساعت مانده به آغاز محرم/ واکنش میثم مطیعی به صحبت‌های رئیسی/ خدا کند اغراض دیگری در میان نباشد+ فیلم
گروه فرهنگی جهان نيوز: حاج میثم مطیعی، مداح اهل بیت در واکنش به اظهارات عجیب روز گذشته رئیسی، معاون وزیر بهداشت که گفته بود «مراسم عزاداری محرم مسئله بعدی در ایام کرونا است. عزاداری و احترام و دلدادگی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود. برگزاری هر گونه مراسم در فضای سر بسته ممنوع است. امیدواریم بتوانیم طرح هر خانه یک حسینه را رعایت کنیم» رشته توئیت های انتقادی منتشر کرده و به این تصمیم خلق الساعه و تغییر پروتکل های اعلامی، آن هم در 48 ساعت مانده به آغاز ماه محرم انتقاد کرده است.
 

به گزارش جهان نيوز، متن توئیت های منتشر شده میثم مطیعی را در ادامه خواهید خواند:

1. آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد. امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است. حرف قبلی‌ شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟


2. مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی می‌خورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا می‌شود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟

 
3. ما هیأتی‌ها از روز اول یک حرف زدیم و هنوز هم پای همان حرفمان ایستاده ایم. ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد.


4. به عنوان تصمیم‌گیر تا به حال هیأت برگزار کرده‌اید؟ از تهمیدات برگزاری یک مراسم خبر دارید؟ هیأت‌ها در این مدت تمام شرایط را طبق دستورالعمل ستاد ملی آماده کرده بودند؛ الان و ۴۸ ساعت قبل از برگزاری چطور می‌شود همه مقدمات را فراهم کرد؟ برای خیلی از هیأت‌ها راهی جز تعطیلی مراسم هست؟


5. بد نیست الان نماینده‌ای از ستادملی سری به امامزاده قاضی‌الصابر بزند.۱۰ روز است دوستان مشغولند.دکور نصب شده،صوت اجاره شده، با پول قرضی سیاهی خریده شده و نصب شده، فاصله‌گذاری انجام شده.در جایی که در شرایط غیرکرونا ۲۵۰۰ نفر ظرفیت داشته، فقط برای ۴۰۰ نفر اجازه ورود در نظر گرفته شده


گفتنی است حدود بیست روز پیش جهان نيوز در مطلبی با عنوان «محرم بزنگاه بازی‌های سیاسی نیست/ تعلل، تردید و ضعف ستاد مبارزه با کرونا در تصمیم و اطلاع رسانی چگونه فضا را برای سوءاستفاده چی‌ها مهیا کرد؟» به این موضوع و به ویژه اظهارات معاون وزیر بهداشت در آن مقطع را مورد انتقاد جدی قرار داد.

طی چند روز گذشته هم بسیای از شخصیت های برجسته، بخش هایی از پروتکل های های اعلامی برای محرم را غیرمنطقی دانستند و پیشنهاد دادند تا فرصت هست باید این موارد را اصلاح کرد. علاوه بر این برخی وعاظ از عدم حساسیت برخی مسئولان به موارد نقش کننده پروتکل های بهداشتی در سایر اماکن اشاره کردند که القاکننده نوعی دوگانگی است.

بیشتر بخوانید:
دسته عزاداری ممنوع؛ چرا؟ اطعام محرم را نمی‌توان ممنوع کرد
رمضان را جدی نگرفتیم، کار رسید به تعطیلی محرم و اربعین!
انتقال ویروس فقط از طریق جلسات عزاداری است؟


علاوه بر این تلاش پر حجم برخی فعالان و رسانه های جریان مدعی اصلاحات و اعتدال که در سابقه خود هجمه به مراسم های سالار شهیدان و یا هتک حرمت عاشورای سال 88 را داشته اند، ناخواسته باعث تقویت برخی شائبه های شکل گرفته در اذهان عمومی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) می شود.
 
بیشتر بخوانید:
مردم در گوشه خانه‌ بنشینند و در قرنطینه عزاداری کنند
به خاطر یک امر مستحب(محرم) سلامت جامعه به خطر می‌افتد
با یک سال تعطیل‌کردن مراسم هیچ اتفاقی نمی‌افتد

واکنش حجت الاسلام کاشانی به اظهارات معاون وزیر بهداشت

حجت الاسلام حامد کاشانی، پیرامون اظهارات جدید معاون وزیر بهداشت پیرامون پروتکل های بهداشتی محرم در کانال ایتا خود نوشت:

حدود پانزده روز پیش در جلسه ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند. در ضمن چیزی بگوئید که باز تغییر ندهید.

ایشان گفتند: آن چیزی که اصل است و میتوانید روی آن حساب کنید، این است که ترجیح با فضای باز است اما اگر در فضای سربسته موارد دستورالعمل را  رعایت کنند مشکلی نیست. 

چند روز بعد در پروتکل رسمی اعلامی هم همان قید شد.

اما امروز تنها دو روز مانده به محرم مثل برخی از تصمیمات  دیگر ،دوباره ناگهان نظر خود را تغییر دادند و مانند کنکور که با اعصاب مردم بازی کردند، برگزاری جلسه در فضای سربسته از سوی ستاد کرونا مطلقا ممنوع اعلام گردید. این کار در این زمان عملا به این معناست که فقط این جلسات را تعطیل کنید چون زمانی برای تمهید در فضای باز وجود ندارد.

ما قطعا تابع پروتکل ستاد کرونا هستیم و بنده تمام جلسات خود در فضای سربسته را تعطیل یا به فضای باز منتقل خواهم کرد(که قطعا در بسیاری از موارد شدنی نیست)
اما از ستاد به خدا شکایت میبریم و آنها را به سیدالشهدا علیه السلام واگذار می‌کنیم.

پ.ن ۱: محل اشکال بنده محتوای پروتکل نیست، بلکه نحوه اجرا و زمان اعلام و تغییرات مکرر و پی در پی آن است.

پ.ن۲: این فیلم از ایشان بخشی از صحبت ایشان در آن جلسه است و صدای بنده که می پرسم فضای سربسته با چه ارتفاعی ملاک است، در فیلم شنیده می‌شود.

پ ن۳: یقینا هیچ فرد هیاتی و امام حسینی دنبال برگزاری مراسمی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد نیست، اما از کسانیکه مقام معظم رهبری این تصمیم خطیر را به آنها سپرده، انتظار اینکه به خواسته های میلیونها هیاتی عاشق سید الشهدا سلام الله علیه بی توجهی و بی احترامی کنند را نداریم.

 تغییر مکرر تصمیم ها و اعلام دیر هنگام آنها نمونه بارز این بی توجهی و بی احترامی است.

بعد از انتشار: 

امروز حاج آقای نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیون تماس گرفتند.

ایشان ضمن تقبیح سخنان دکتر رئیسی و دبیر ستاد کرونا دکتر جمشیدی گفتند او حق نداشته از جانب خود سخن بگوید.

اما ستاد مقصر نیست شما از دکتر رئیسی ناراحت باشید حق دارید ولی ستاد ملی کار خود را انجام داده است و به سازمان تبلیغات روز ۱۶ مرداد مصوبه ممنوعیت برگزاری جلسه در فضای سربسته را اعلام نموده است.

لذا مقصر سازمان تبلیغات است زیرا مسئول اطلاع رسانی سازمان تبلیغات بوده و درست عمل نکرده است. و‌قبول داشتند که اکنون جلسات سردرگم و عصبانی هستند و به آنها دیر اعلام شده، این را هم اضافه کردم که سخن کامل باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برگزاري كنكور و مراسم عزاداري و غير تا مردم را شل و پت نكنيد دست بردار نيستيد
Iran, Islamic Republic of
يك تصميم قاطع و درست حسابي بگيريد اين شل كن سفت كن بابت چيست ؟
Iran, Islamic Republic of
بابت حاشیه سازی و بازی با اعصاب مردم و پرت کردن حواس ها از بی تدبیری های دولت
Iran, Islamic Republic of
خیلی بدبینانه نیست؟
Romania
.......
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه هر هفته چند میلیون نفر میرن شمال و دوباره جمعه برمیگردن و هیچ نظارت و تذکری هم نه کنار دریا هست و نه در جاده ها و اینهمه مردم بدون رعایت بهداشت کنار هم جوجه میزنن توقع نباید داشت کرونا حداقل از تهران و مازندران و گیلان بره. بحث هیات و عزاداری یه بحث فرعیه و برای رد گم کردن
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
تا جاییکه یادمه از قبل بحث ممنوعیت در فضای بسته مطرح بود‌..
حامد
Iran, Islamic Republic of
اگر خیلی نگران کرونا هستن طرح ترافیک رو لغو می کردند که باعث شلوغی مترو و اتوبوس و شیوع بیشتر این بیماری شده است.
علی
United Arab Emirates
خیر ممنوعیت در فضای سربسته دو تبصره داشت اول اینکه فضاهای سربسته باسقف ۶متر به بالا در حکم فضای باز اند دوم اینکه فضای سربسته باسقف کوتاهتر هم با رعایت شرایطی ازجمله فاصله و... مشکلی برای برگزاری مراسم محرم نبود اگه قرار باشه هر روز یه حرف بزنیم که نمیشه یا همون اول بگید فضای سربسته مطلقا ممنوعه یا رو همون حرف اولتون بایستید یک بام دو هوا نمیشه که
Iran, Islamic Republic of
به نظر من لغو کنکور عوارض روانی شدیدی برای بیش از یک میلیون جوان ۱۸ یا ۱۹ ساله و بالطبع همین تعداد خانواده داره و قطعا میتونه عوارض اجتماعی شدید ایجاد کنه. باید با رعایت شدید دستورات بهداشتی برگزار بشه
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
.......
United Arab Emirates
اغراض دیگر؟؟ .
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کرونا فقط وفقط در تجمعات مذهبی حضور پیدا میکند وبه شدت از کنار دریا وشمال و تجمعات سلبریتیها فرار میکنه !
Iran, Islamic Republic of
کلا دعوا سر دینه داداش و کلا کرونا بهونه ست...
Iran, Islamic Republic of
با غلط کارها مقابله کنید نه ملت حسینی
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار کدوم کارشناس این کارو تایید کرده؟
Iran, Islamic Republic of
⭕️ طبق نظر ستاد کرونا کنار هم بودن و نشستن تو هواپیمای سر بسته، تو تاکسی، تو مغازه و تو بازار مشکلی نداره اما امروز یهو نظر عوض کردن که: عزاداری در محیط سربسته مشکل داره
خلاصه ظاهراً از مرحله معتادا و سلبریتیا نمیگیرن به مرحله فقط_مذهبیا_میگیرن رسیدیم!
Iran, Islamic Republic of
با تصمیمات خلق الساعه و فشار مضاعف در باره برگزاری مناسک و مراسم مذهبی ایا به جامعه متدین ایران حق نمی دهید که با بد بینی به تصیمیم سازان نگاه کنند ؟
کوثری
Iran, Islamic Republic of
کارشناسی اصلاح طلبان فقط به درد خودشان می خورد.
Iran, Islamic Republic of
طفلک هیاتی ها.....گویا دیوار هیئتی ها از همه کوتاه تره
Iran, Islamic Republic of
بقول شهید آوینی : همه در این کشور آزادند جز بچه حزب اللهی ها
هیچ ربطی نداشت...
Iran, Islamic Republic of
هیئتی از همه باید مقیدتر و از همه متعهدتر به حق الناس باشه
United Arab Emirates
.....
Iran, Islamic Republic of
شما براي كاري كه ادعايش را داريد زيادي جوان و ناپخته ايد .
Iran, Islamic Republic of
چه کسی جوان و ناپخته است؟
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
کنار دریا آزاد مسجد تعطیل !
Iran, Islamic Republic of
امثال میثم مطیعی ناخواسته دارند شعائر اسلامی را در مقابل سلامت مردم تصویرسازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا ناخواسته دارن این کارو میکنن. ...
Iran, Islamic Republic of
حال متوجه شدیم زمان امام حسین علیه السلام هم برخی بخاطر ترس از مرگ رهایش کردند .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عزیز بحث سر اینه:
.در جلسه مداحان با وزارت بهداشت چه گذشت/ تصمیم‌هایی که یک‌شبه عوض می‌شوند!

.معاون فرهنگی سازمان تبلیغات: یکی از معاونان وزیر بهداشت در جلسه دو هفته پیش گفت اگر سقف ساختمان بالای ۶ متر باشد، می‌توان در آنجا هیئت برگزار کرد.

.حالا دو روز مانده به محرم اعلام کرد که به‌هیچ وجه نباید هیئت در مکان مسقف باشد! در این دو روز چه می‌توان کرد؟! این تصمیم‌گیری‌ها هیئت‌ها را آشفته کرده است.
.
Iran, Islamic Republic of
حرص زیادی نخوریداین دم ودستگاه ارباب داره.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
امثال این آقا فکر میکنند خودشون اربابند.خودشون فقط بچه حزب الهی هستند خودشون حسینی هستند مابقی باید از این جور آدمها دستور بگیرند.
اسماعیل
Romania
نفهمیدی چی گفت عزیزم
منظور از ارباب، سیدالشهداست
اکرم
Poland
...
Iran, Islamic Republic of
بذار ملت نفس بکشن!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب معاون محترم.واقعا تصمیم عاقلانه ای گرفتید!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانهه خیلی دیر گرفته شد
علی
United Arab Emirates
ما مشکلی با این تصمیم نداریم مشکل ما اینه که این تصمیم بایدهمون اول ابلاغ میشد نه الان که دوروزه مونده به محرم والا اگه همون موقع می‌گفتند زیر سقف مطلقا ممنوعه هیئت‌ها طبق این قانون عمل میکردند و مشکلی پیش نمییومد
احسان
چرا من باید تاوان شما را که میروی در هیات و ممکن است مبتلا بشوی را بدهم؟؟ .
Iran, Islamic Republic of
چرا هیئت باید تاوان شمایی که میری شمال بدون رعایت پروتکل
یا اون سلبریتی که جشن حافظ برگزار می‌کنه بدون پروتکل و ....
باید بدیم.
Iran, Islamic Republic of
حق الناس حق الناس
تازه خود اون آقا وقتی آلوده بشه باید بره بیمارستان. بهیار و پرستار و پزشک رو هم آلوده میکنه. اونا هم خانواده شونو
Iran, Islamic Republic of
خوب تو نیا هیئت برو دریا
Iran, Islamic Republic of
...
Austria
جهان چرا کامنت را نصفه گذاشتی؟ من که به همه گفتم.
احسان
Iran, Islamic Republic of
نرو بشین خونه
یا علی
Iran, Islamic Republic of
.......
ویسی
Iran, Islamic Republic of
ما روضه سالیانه داشتیم خواستیم تعطیل کنیم اما به امام حسین قسم امروز چهارشنبه در اسرع وقت مقدمات مجلس را آماده می کنیم . مجالس عزاداری خار در چشم بعضی ها هست .
یاحسین
Iran, Islamic Republic of

امام حسین نیازی به عزاداری تو نداره
ویسی
Iran, Islamic Republic of
امام حسین نیاز به عزاداری هیچ کس ندارد این ماهستیم که نیازمند لطف و نگاه او هستیم . ...
شجاع
Iran, Islamic Republic of
به همان امام حسین ع ترسیده اند که بعد از عاشورا آمار کرونا بالاتر نرود!!!
Iran, Islamic Republic of
باید به تصمیم ستاد ملی کرونا عمل کرد ، این مورد تائید مقام معظم رهبری هم واقع شده است / تمام
Iran, Islamic Republic of
البته به شرط اینکه سوء استفاده سیاسی از آن نشود .
Iran, Islamic Republic of
با جان مردم بازی نکنید .......پیرو امر رهبری باشید
.
Iran, Islamic Republic of
ما پیرو امر رهبریم.
Iran, Islamic Republic of
هر وقت اول جاده های منتهی به شمال و دریا و...طرح ممنوعیتگذاشتید دنبال خریدار بودن حرفتون باشید
.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای مطیعی شما نه متخصص هستید ونه نماینده مردم.
نماینده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای مازندرانی شما هم صاحب‌نظر و کارشناس نیستی که تو هر سایت و کامنتی می‌رم می‌بینم اسم شما هست و یک نظر کارشناسانه می‌دید

اظهار نظرهای شما کاملا مشخص کننده خط فکری شماست

خیلی نزدیکه به مسیر آلبانی نشین‌ها!!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ منو ندادین نماینده عزیز.آیا آقای مطیعی متخصص ویا نماینده مردمه؟وقتی رهبری فرمودند مطیع دستورات ستاد هستند بقیه چی کاره اند.دعوتنامه به اباعبدالله ندین بعداظهار پشیمانی کنید.
جواب آقای مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شما مشخصه ........
ما اهل کوفه نیستیم
Iran, Islamic Republic of
دعوتنامه رو کسانی میدهند که یک ماه قبل یک تصمیمی و مصوبه‌ای رو اعلام می‌کنن

بعد دو روز مانده به اجرای همان مصوبات تغییر اساسی و بنیادین در حد تعطیلی کامل هیئت‌ها می‌دهند
محمد
کمی فکر کنید متوجه می شود اصل مطلب این است که تصمیمات باید محققانه و به موقع باشد..البته این مدیران هیچ سنخیتی با این مقوله ندارند
...
Iran, Islamic Republic of
آقای مطیعی تابع فرمایشات مقام معظم رهبری است شما مطالب ایشان را دقیق بخوانید.
علی
United Arab Emirates
ایشون به عنوان یک مداح کشوری نماینده هیئتی ها اند
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدای متعال چیزی به نام مغز برای انسان خلق کرد و بعد دستور داد قبل از هر حرف و تصمیمی از این مغز استفاده کن . میثم مطیعی در این سخنان نه خودش رو متخصص معرفی کرده و نه نماینده مردم ..
محمد
.. مازندرانی شما می بایست برای ابراز نظرتون پاسخگوی خدا باشید البته اگر پایبندی به این مسائل داشته باشید..
Iran, Islamic Republic of
آقای مطیعی مطیع رهبر باش و با جان مردم بازی نکن
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بله . من از آلبانی دارم پیغام میذارم و راحت میشه با آی دی بازی کرد...!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای مطیعی احترام خاصی برای شما قایل هستم .
خب چه اشکالی داره! مگه درباره ماسک نبود. اول سازمان بهداشت جهانی گفت ماسک برا همه لازم نیس ولی چن ماه بعد به این نتیجه جدید رسید که ماسک لازمه.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
این تصمیمات بیشتر به بازی سیاسی شباهت داره.....!!
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اقای مطیعی اشاره بجایی داشتند. دسته های عزاداری در فضای باز چه اشکالی داره یا مثلا استفاده از طبل و سنج چه ربطی به کرونا داره؟! اینها نشانه کار غیرکارشناسی هست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً بهترین فرصت را به هیئت ها داده اند؛ تمام خیابانها، بوستانها و محیط های باز را حسینیه کنیم..
Iran, Islamic Republic of
امتحان ولایت پذیری را فراموش نکنیم! نباید ولایت پذیری را مشروط به مجلس گرفتن در فضای هیئت ها کنیم. وقتی آقا فرمودند تابع تصمیمات ستاد باشیم، دیگر این حرفها حاشیه زدن به قولی است که در تبعیت از ستاد داده ایم....
Maha
Iran, Islamic Republic of
آقای مطیعی بسیار حرف درستی زدند..
Iran, Islamic Republic of
بسیار حرف نادرستی زدند
علی
Iran, Islamic Republic of
دوسنان بعضی ها نه دلسوز مردمند نه اهل امور ارزشی .
Iran, Islamic Republic of
این که خوبه.. من آزمون استخدامی داشتم اول هفته یکدفعه گفتند آخر هفته امتحان.. شب قبل امتحان یهو امتحان رو لغو کردند با دستور فرمانداری... شش ماهه خونه نشین کردند ما رو از دانشگاه انداختند که مبادا کرونا زیاد بشه ولی مشکلی با برگزاری محرم و مسافرت رفتن ندارند...
Iran, Islamic Republic of
وقتی رهبری میفرماید همه تابع تصمیمات ستاد عالی کرونا هستیم هر کسی نباید بیاد برای دلش بی احترامی کنه به فرمایش رهبری عزیز
Iran, Islamic Republic of
آقای مطیعی عزیز شاید بهتر باشد مراسمات امام حسین ع را با تمام سادگی برگزار کنیم نه با قرض و دکور و ....
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Netherlands
.....
Iran, Islamic Republic of
کرونا سیاسی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
چند روز قبل منطقه آزاد انزلی؛ ساحل کاسپین رفته بودیم ای کاش کمی از این پروتکل ها در آنجا که سیل مسافران آمده بودند رعایت بشه!! بنظرم قشر مذهبی در رعایت پروتکل ها همیشه پیش قدمن.
عبدالغفور
Iran, Islamic Republic of
کنکور رو چندبار به تعویق انداختند تا پیش از محرم شود و افزایش احتمالی آمار مبتلایان (بخاطر شلوغی کنکور) را پای محرم بنویسند!...؟!!!
عبدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
این آقای دکتر چندین روز پیش در یک برنامه تلویزیونی با لحنی که برای زیرکان و نکته سنجان آشکار بود و البته خودش به زودی مطلب را درز گرفت و تلاش کرد که لو نرود ؛ از تظاهرات و اعتراضات ضد نژاد پرستی مردم امریکا اظهار نارضایتی و دلخوری کرد و وانمود کرد که توسعه کرونا در آنجا به خاطر همین اعتراضات است!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه کرونا را ریشه کن ویا حداقل کنترل کنیم برای اسلام خیلی تبلیغ میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
بدبختى ما رو باش تو رو خدا ! ....
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا و اهل بیت بر دشمنان و کینه توزان محرم و امام حسین باد
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله...
Switzerland
اعضای محترم ستاد کرونا فقط تهران را نمی شناسد کرونا کل کشور را درگیر نموده است لطفا تبعیض را در برخورد با دیگر شهر ها کنار بگذارید وهمانطوریکه برای تهران تصمیم میگیرید برای بقیه کشور هم تصمیم بگیرید
Luxembourg
مداحان اگر خدا باور باشند باید حدود خود را رعایت کنند شما نمیتواند برای مقامات مملکت که مسئول زندگی مردم هستند تعیبن تکلیف کنید.
Maha
Iran, Islamic Republic of
هرکسی اینجا مازندرانی هست باید بدونه که چرا اینجا وضعیت قرمزه!!! چرا هر روز ترافیکه چرا همه دارن میان شمال؟!....
Iran, Islamic Republic of
کاش کمی قانون مدار بودیم تا این که همه کارشناس وقانون گذار