کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر به یکباره پروتکل محرم و تعطیلی حدود ۲ هزار هیئت؛

اظهارات عجیب معاون وزیر بهداشت ۴۸ ساعت مانده به آغاز محرم/ واکنش میثم مطیعی به صحبت‌های رئیسی/ خدا کند اغراض دیگری در میان نباشد+ فیلم

29 مرداد 1399 ساعت 10:35

ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد.


گروه فرهنگی جهان نیوز: حاج میثم مطیعی، مداح اهل بیت در واکنش به اظهارات عجیب روز گذشته رئیسی، معاون وزیر بهداشت که گفته بود «مراسم عزاداری محرم مسئله بعدی در ایام کرونا است. عزاداری و احترام و دلدادگی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود. برگزاری هر گونه مراسم در فضای سر بسته ممنوع است. امیدواریم بتوانیم طرح هر خانه یک حسینه را رعایت کنیم» رشته توئیت های انتقادی منتشر کرده و به این تصمیم خلق الساعه و تغییر پروتکل های اعلامی، آن هم در 48 ساعت مانده به آغاز ماه محرم انتقاد کرده است.
 

اظهارات عجیب معاون وزیر بهداشت ۴۸ ساعت مانده به آغاز محرم

به گزارش جهان نیوز، متن توئیت های منتشر شده میثم مطیعی را در ادامه خواهید خواند:

1. آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد. امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است. حرف قبلی‌ شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟


2. مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی می‌خورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا می‌شود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟

 
3. ما هیأتی‌ها از روز اول یک حرف زدیم و هنوز هم پای همان حرفمان ایستاده ایم. ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد.


4. به عنوان تصمیم‌گیر تا به حال هیأت برگزار کرده‌اید؟ از تهمیدات برگزاری یک مراسم خبر دارید؟ هیأت‌ها در این مدت تمام شرایط را طبق دستورالعمل ستاد ملی آماده کرده بودند؛ الان و ۴۸ ساعت قبل از برگزاری چطور می‌شود همه مقدمات را فراهم کرد؟ برای خیلی از هیأت‌ها راهی جز تعطیلی مراسم هست؟


5. بد نیست الان نماینده‌ای از ستادملی سری به امامزاده قاضی‌الصابر بزند.۱۰ روز است دوستان مشغولند.دکور نصب شده،صوت اجاره شده، با پول قرضی سیاهی خریده شده و نصب شده، فاصله‌گذاری انجام شده.در جایی که در شرایط غیرکرونا ۲۵۰۰ نفر ظرفیت داشته، فقط برای ۴۰۰ نفر اجازه ورود در نظر گرفته شده


گفتنی است حدود بیست روز پیش جهان نیوز در مطلبی با عنوان «محرم بزنگاه بازی‌های سیاسی نیست/ تعلل، تردید و ضعف ستاد مبارزه با کرونا در تصمیم و اطلاع رسانی چگونه فضا را برای سوءاستفاده چی‌ها مهیا کرد؟» به این موضوع و به ویژه اظهارات معاون وزیر بهداشت در آن مقطع را مورد انتقاد جدی قرار داد.

طی چند روز گذشته هم بسیای از شخصیت های برجسته، بخش هایی از پروتکل های های اعلامی برای محرم را غیرمنطقی دانستند و پیشنهاد دادند تا فرصت هست باید این موارد را اصلاح کرد. علاوه بر این برخی وعاظ از عدم حساسیت برخی مسئولان به موارد نقش کننده پروتکل های بهداشتی در سایر اماکن اشاره کردند که القاکننده نوعی دوگانگی است.

بیشتر بخوانید:
دسته عزاداری ممنوع؛ چرا؟ اطعام محرم را نمی‌توان ممنوع کرد
رمضان را جدی نگرفتیم، کار رسید به تعطیلی محرم و اربعین!
انتقال ویروس فقط از طریق جلسات عزاداری است؟


علاوه بر این تلاش پر حجم برخی فعالان و رسانه های جریان مدعی اصلاحات و اعتدال که در سابقه خود هجمه به مراسم های سالار شهیدان و یا هتک حرمت عاشورای سال 88 را داشته اند، ناخواسته باعث تقویت برخی شائبه های شکل گرفته در اذهان عمومی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) می شود.
 
بیشتر بخوانید:
مردم در گوشه خانه‌ بنشینند و در قرنطینه عزاداری کنند
به خاطر یک امر مستحب(محرم) سلامت جامعه به خطر می‌افتد
با یک سال تعطیل‌کردن مراسم هیچ اتفاقی نمی‌افتد

واکنش حجت الاسلام کاشانی به اظهارات معاون وزیر بهداشت

حجت الاسلام حامد کاشانی، پیرامون اظهارات جدید معاون وزیر بهداشت پیرامون پروتکل های بهداشتی محرم در کانال ایتا خود نوشت:

حدود پانزده روز پیش در جلسه ای به دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت عرض کردم اگر قرار است جلسه در فضای سربسته را ممنوع کنید، زودتر اعلام کنید، تا جلسات بتوانند خود را هماهنگ کنند. در ضمن چیزی بگوئید که باز تغییر ندهید.

ایشان گفتند: آن چیزی که اصل است و میتوانید روی آن حساب کنید، این است که ترجیح با فضای باز است اما اگر در فضای سربسته موارد دستورالعمل را  رعایت کنند مشکلی نیست. 

چند روز بعد در پروتکل رسمی اعلامی هم همان قید شد.

اما امروز تنها دو روز مانده به محرم مثل برخی از تصمیمات  دیگر ،دوباره ناگهان نظر خود را تغییر دادند و مانند کنکور که با اعصاب مردم بازی کردند، برگزاری جلسه در فضای سربسته از سوی ستاد کرونا مطلقا ممنوع اعلام گردید. این کار در این زمان عملا به این معناست که فقط این جلسات را تعطیل کنید چون زمانی برای تمهید در فضای باز وجود ندارد.

ما قطعا تابع پروتکل ستاد کرونا هستیم و بنده تمام جلسات خود در فضای سربسته را تعطیل یا به فضای باز منتقل خواهم کرد(که قطعا در بسیاری از موارد شدنی نیست)
اما از ستاد به خدا شکایت میبریم و آنها را به سیدالشهدا علیه السلام واگذار می‌کنیم.

پ.ن ۱: محل اشکال بنده محتوای پروتکل نیست، بلکه نحوه اجرا و زمان اعلام و تغییرات مکرر و پی در پی آن است.

پ.ن۲: این فیلم از ایشان بخشی از صحبت ایشان در آن جلسه است و صدای بنده که می پرسم فضای سربسته با چه ارتفاعی ملاک است، در فیلم شنیده می‌شود.

پ ن۳: یقینا هیچ فرد هیاتی و امام حسینی دنبال برگزاری مراسمی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد نیست، اما از کسانیکه مقام معظم رهبری این تصمیم خطیر را به آنها سپرده، انتظار اینکه به خواسته های میلیونها هیاتی عاشق سید الشهدا سلام الله علیه بی توجهی و بی احترامی کنند را نداریم.

 تغییر مکرر تصمیم ها و اعلام دیر هنگام آنها نمونه بارز این بی توجهی و بی احترامی است.

بعد از انتشار: 

امروز حاج آقای نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیون تماس گرفتند.

ایشان ضمن تقبیح سخنان دکتر رئیسی و دبیر ستاد کرونا دکتر جمشیدی گفتند او حق نداشته از جانب خود سخن بگوید.

اما ستاد مقصر نیست شما از دکتر رئیسی ناراحت باشید حق دارید ولی ستاد ملی کار خود را انجام داده است و به سازمان تبلیغات روز ۱۶ مرداد مصوبه ممنوعیت برگزاری جلسه در فضای سربسته را اعلام نموده است.

لذا مقصر سازمان تبلیغات است زیرا مسئول اطلاع رسانی سازمان تبلیغات بوده و درست عمل نکرده است. و‌قبول داشتند که اکنون جلسات سردرگم و عصبانی هستند و به آنها دیر اعلام شده، این را هم اضافه کردم که سخن کامل باشد.


کد مطلب: 737360

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/737360/اظهارات-عجیب-معاون-وزیر-بهداشت-۴۸-ساعت-مانده-آغاز-محرم-واکنش-میثم-مطیعی-صحبت-های-رئیسی-خدا-کند-اغراض-دیگری-میان-نباشد-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com