شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱۲

برای انقلاب می خواهیم فقط قدم بزنیم!

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 590137
شاید به تعبیری عامیانه می توان گفت که ما به سفره انقلاب رسیدیم و در اصطلاح به چلو خورش آن. سهم ما به عنوان نسل سوم انقلاب حضور در راهپیمایی و قدم زدن برای قدرت انقلاب رسیده است.
برای انقلاب می خواهیم فقط قدم بزنیم!
گروه جامعه جهان نيوز: شاید از نگاهی، حضور در راهپیمایی 22 بهمن کاری سخت به نظر رسد. به هر حال در میان این همه سرگرمی ها و دغدغه کاری، صبح  از خانه بیرون زدن و خود را به هرکجای خیابان آزادی رساندن شاید در نگاه اول سخت به نظر رسد. اما اگر بخوهیم زاویه دیدمان را تغییر بدهیم و فقط به نقشی که تا اینجای کار ایفا کرده ایم و یک مقایسه نسبی داشته باشیم، این کار نه تنها سخت به نظر نمی رسد بلکه لذت بخش هم خواهد بود. قصد رجوع به صدر اسلام نیست اما نیم نگاهی به اینکه اسلام عزیز و ناب چه مسیری را طی کرد تا به دست ما رسیده است، این موضوع را برایمان جالب می کند. از سختی های که پیامبر(ص) تحمل نمود تا خون دل های امیرالمومنین(ع) با مبارزه ناکثین و قاسطین و مارقین تا ماجرای کوچه، در و دیواری که برای فاطمه زهرا(س) پیش آمد، تا فضای دردناکی که امام مجتبی(س) تحمل کرد و در نهایت تا ماجرای کربلای سیدالشهداء(ع) و.... را در نظر بگیرید. تلاش سایر ائمه اطهار  برای اسلام ناب در فضای خفقان عباسی ها و اموی ها را هم فقط در نظر بگیرید.

جلوتر بیایید و به زمان معاصر؛ از تلاش های نواب تا شهدای موتلفه تا اندرزگوها تا مبارزات انقلاب، تا فیضیه، تا زندان ها و شکنجه های ساواک، تا تبعیدها، تا 17 شهریور و .. همه را فقط در نظر بگیرید. هشت سال دفاع مقدس، شهدا، مفقودالجسدها، جانبازان و شیمیایی ها و آزادگان تا شهدای ترور تا شهدای هسته ای، تا مدافعان حرم و حججی ها همه و همه را فقط در نظر داشته باشید. 

سالروز پیروزی انقلاب ما همچون بعضی کشورهای نیست که همایش بگیرند. 500 نفر شرکت کنند. اینجا جمهوری اسلامی است و پایه حکومتش مردم هستند. برای همین هم هر سال مردم از پایتخت تا روستا برای راهپیمایی می آیند.

شاید به تعبیری عامیانه می توان گفت که ما به سفره انقلاب رسیدیم و در اصطلاح به چلو خورش آن. سهم ما به عنوان نسل سوم انقلاب حضور در راهپیمایی و قدم زدن برای قدرت انقلاب رسیده است. قدم هایی که همچون قطره های به هم پیوسته دریایی می شود و چنان قدرتی دارد که برای یکسال کشور را بیمه می کند. هرچند همه زحمت کشانی هم که یاد شدند و یاد می شوند با ما در مسیر قدم هم می زنند. البته که پا به کار انقلاب ایستاده ایم و منتظر گوشه چشم ولی امرمان هستیم. 

اما فقط لحظه ای تصور کنید پسربچه یا دختربچه ای که دو سال است پدرش شهید مدافع حرم شده است. خانم جوانی که در اوج محبت و عشق، دو یا سه سال بعد از ازدواج از مهر همسرش عبور کرد و شد همسر شهید. مادری که از جگرگوشه اش دل برید و شد مادر شهید. ما در این مقابل چه کرده ایم؟ مقابلی که فقط یک گوشه اش خون سیصدهزار شهید است!

یادمان باشد، حقوق نجومی، ثروت اندوزی، اشرافی گری، بدخلقی، تهمت و... چند مسئول موقت را به حساب انقلاب و نظام نگذاریم و برای انقلاب کم نگذاریم. راهپیمایی ها از قطره ها تشکیل می شود و هر یک نفر و هر یک قدم ارزش خود را دارد. یادمان باشد 22 بهمن امسال را باید یکی از 22 بهمن های تماشایی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ارزش کار مردمو نیار پایین
Iran, Islamic Republic of
واقعا در مقابل خون شهدا اینا هیچی نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت میشم وقتی جایی میخونم؛ سفره انقلاب! یعنی بیشتر از سفره نمیشد انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را به چیزی تقلیل داد!!!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
فقط به عشق رهبر و حفظ خون شهدا میاییم.
از مسئولین گله مندیم.
Iran, Islamic Republic of
انقلاب رو به چندتا اشرافی نجومی بگیر نمی فروشیم
France
به املاک نجومی و عیسی شریفی و خاوری چفیه بدست و زنجانی بسیجی اقتصادی و علی ابادی ورزشکار و سکه های پرداختی احمدی نژاد و معاون اول استان قدس رضوی و بقایی و مشایی و رحیمی و بنیاد تعاون ناجا و الا ماشالله چی ؟
Iran, Islamic Republic of
نه به اونا
نه به تو ضدانقلاب

که چشمتون درآد
Germany
نه ضد انقلابم نه به کسی توهین کردم .لطفا شما هم توهین نکن هموطن . من هم یکی مثل تو هستم . اگر تو مسلمانی من هم مسلمانم . اگر تو ایرانی هستی من هم ایرانی هستم . اگر تو توهین می کنی ولی من توهین نمی کنم . اگر تو چشمت را روی کودکان کار می بندی .من نمی بندم ،....اگر چشمات را روی اختلاسها می بندی . من نمی بندم .اگر تو از جایی پولی می گیریی . من نمی گیرم .اگر چشمات را روی اینهمه پارتی بازی و ژن برتر و فامیل بازی می بندی من نمی تونم ببندم . اگر این همه فقر و فساد را می تونی نبینی من نمی تونم ............ مملکت عدل علی این بود ؟ ارمانهای امام این بود ؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز یک ذره جناحی نگاه کردی و از نجومی بگیرانی که خود را ذخیره انقلاب می نامند نگفتی . از نامردهای اختلاس گری که خون مردم رو تو شیشه می کنند و می گن مشکلات رو در صد روز حل کردیم حرف نزدی. اونو بگو اینم بگو
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هر اتفاقی در ایران بیفتد مردم در بیست و دوم بهمن انقلاب را تنها نمی گذارند اگر خون ببارد اگر سنگ از آسمان ببارد اگر اختلاس گران هستی ما را غارت کنند واگر ...این انقلاب را ارزان بدست نیاورده ایم به قیمت خون بیش از دویست هزار شهید و چند صد هزار جانباز که هر روز شاهد پرپر شدن مظلومانه تعدادی از آنها هستیم .ای انقلاب اسلامی تا آخرین نفس و آخرین قطره خونمان تو را پاس خواهیم داشت .
احمد
Iran, Islamic Republic of
نوشته ايد: "سالروز پیروزی انقلاب ما همچون بعضی کشورهای نیست که همایش بگیرند. 500 نفر شرکت کنند. اینجا جمهوری اسلامی است و پایه حکومتش مردم هستند. برای همین هم هر سال مردم از پایتخت تا روستا برای راهپیمایی می آیند."
البته ناگفته نماند كه برگزاري جشن "روز ملي" (National Day) يا روز قانون اساسي (Constitution day) و امثالهم در بسياري از كشورهاي دنيا برگزار مي شود و معمولاً با حضور همگاني مردم و رژه ارتش نيز همراه است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
من متولد 63 هستم. وقتی خیلی بچه بودم می گفتند حمله ی هوایی شده می رفتیم بیرون. پدرم کارگر انقلابی و مذهبی بود. از بچگی تا همین الان طعم فقر رو چشیدیم. هیچ کس هم به داد ما نرسید. چه زمان هاشمی، چه زمان خاتمی، چه احمدی نژاد و چه روحانی . پس این انقلاب کجاست رفیق؟

هر چند ما هنوز هم انقلابی و حزب الهی هستیم اما واقعیت آن است که عده ای پلوی انقلاب را خوردند و انقلاب را به انحراف کشاندند . قرار این نبود پابرهنگان پابرهنه بمانند و عده ای سوار ماشین های میلیاردی شوند، حقوق نجومی بگیرند و خود را ذخیره انقلاب بنامند.