سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲
خبر ویژه//

جدیدترین آمار از وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران/ افزایش مخاطبین صداو سیما

دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 508665
بر اساس یک نظر سنجی معتبر که در سراسر کشور بیش از 18 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند و پرسیده شده که شما منابع کسب خبرتان را در میان این سه گزینه بگویید؛ 69.3 درصد صداوسیما، 27.6 تلگرام و 14.6 ماهواره، 14 درصد دوستان، 13.7 درصد سایت ها، 11 سایر شبکه‌های اجتماعی، 9.3 روزنامه ها بودند.
جدیدترین آمار از وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران/ افزایش مخاطبین صداو سیما
گروه جامعه جهان نيوز: آخرین گزارش از آخرین وضعیت شبکه‌های اجتماعی در ایران حاکیست که آمار از کاربران تلگرام 30 میلیون نفر است و کف اینستاگرام 13 میلیون نفر است.

زمان استفاده دو پیک دارد که ساعت پیکش یکی از حدود ساعت 9 شب تا 1 بامداد است و ساعت پیک دیگر بیشترین زمان استفاده از 10 صبح تا 14 بعدازظهر است که زمان‌ها قابل تقلیل هستند.

این در حالیست که  بر اساس انقلاب چهارم صنعتی قرار است که در زمینه اینترنت و شبکه های اجتماعی روی اشیاء تا پایان 2017 میلادی قرار بگیرد.

در این انقلاب چهارم ارتباط گسترده اینترنت با وسایل خانگی مثل یخچال، برق، اجاق گاز و تلویزیونی آثار متفاوتی خواهد داشت و به صورت پایلوت اجرا شده و در پایان 2017 به صورت عمومی اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا 4 سال آینده 50 میلیارد شی به اینترنت متصل شوند که ماشین‌های بدون راننده جزو این انقلاب است.

*آمار استفاده ایرانی ها از رسانه ملّی و شبکه های اجتماعی

به گزارش جهان نيوز، همچنین بر اساس یک نظر سنجی معتبر  که در سراسر کشور بیش از 18 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند و پرسیده شده که شما منابع کسب خبرتان را در میان این سه گزینه بگویید؛ 69.3 درصد صداوسیما، 27.6 تلگرام و 14.6 ماهواره، 14 درصد دوستان، 13.7 درصد سایت ها، 11 سایر شبکه‌های اجتماعی، 9.3 روزنامه ها بودند.

نکته جالب توجه در این نظر سنجی این است که رقم استفاده از صداوسیما 10 درصد افزایش یافته است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انصافا با وجود برخی انتقادات که آن هم به علت تنوع ذائقه طبیعی است اخبار تلویزیون و صدا و سیمای ایران و شبکه های داخلی ایرانی موثق تر و قابل استنادتر از بقیه هستند. بنگاههای خبرپراکنی بی بی سی و صدای آمریکا از هر 10 خبرشان 3 یا 4 خبرش با واقعیت مطابقت دارد. چون در فضای شایعه پراکنی و بر مبنای دروغ و حرف در گوشی با چاشنی جذابیت و با یک ظرافت در شیطنت آمیزی و جهت گیری خاص به صورت زیر پوستی و پنهان (که ظاهر آن بی طرفی است) تولید شده و بازنشر می شوند وبعد هم بر همین اساس هی مرتب روی آن مانور می دهند و بعد هم تحلیل و میزگزد و...
شبکه های اجتماعی هم که تکلیفشان معلوم است و الان هر بچه مدرسه ای هم می تواند یک خبر جعلی را بساز وبه سرعت نور در فضای مجازی منتشر شود.
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست برخی دوستان دائم می گویند بدلیل محتوای ظعیف صدا و سیما مخاطبش را از دست داده ولی بعضی وقت ها انچنان به رسانه حمله می کنند که انگار جانشان وابسته است....برنامه های ثریا، جهان ارا، عصر عالی هستند