جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۹
خبر ویژه//

نظر خاتمی درباره حضور جریان انحرافی در انتخابات

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب: 507887
ما نباید خیلی شدید و مستقیم برویم بقایی و جریان مربوط به آنها را نقد و تخریب کنیم.البته نباید طوری باشد که سکوت ما یا حمایت ما سؤال برانگیز باشد. حضور اینها برای جنگ اصولگرایان کافی است.
نظر خاتمی درباره حضور جریان انحرافی در انتخابات
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان و اعتدالیون از حضور جریان انحرافی در انتخابات استقبال می کنند و آن را حاوی فرصت های مناسب تبلیغاتی به نفع خود می دانند.

به گزارش جهان نيوز، لیدرهای اصلاح طلب معتقدند جریان انحرافی گرچه به علت داشتن پرونده های متعدد قضایی فرصت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نهایتا پیدا نخواهد کرد ولی حضور پر سر و صدایشان تا ماقبل از انتخابات نیز مناسب بوده و حداقل سبب ایجاد شبهه در میان برخی فعالین ارزشی غیر سیاسی انتخابات و همچنین شکاف های در سرمایه اجتماعی اصولگرایان خواهند شد.

اما محمد خاتمی بعد از اعلام حضور بقایی گفته است: "ما نباید خیلی شدید و مستقیم برویم بقایی و جریان مربوط به آنها را نقد و تخریب کنیم؛ البته این به معنای این نیست که ما بخواهیم حمایت کنیم اما به نظرم باید از این موضوع عبور کنیم."

وی تصریح کرده است: "البته نباید طوری باشد که سکوت ما یا حمایت ما سؤال برانگیز باشد. حضور اینها برای جنگ اصولگرایان کافی است. الآن همه به جان هم می‌افتند و افشاگری می‌شود و در صحبت‌های خود کاندیدای آنها هم هویدا بود و صحبت‌های مشایی که هم نظام و هم شورای نگهبان و هم اصولگرایان را رسماً تهدید کرد!"

وی می افزاید: "به آقای انصاری و آقای یونسی هم گفتم به نظر من به دولتی‌ها هم بگویند که نباید خیلی حرف‌های طیف سیاسی اینها را جدی بگیرید و مستقیم برخورد کنند. روحانی نباید طیف اینها را به عنوان رقیب اصلی خود بداند. درست است که آنها قطعاً می‌آیند و به دولت می‌تازند و انتقادات جدی و افشاگری در مورد دولت می‌کنند اما دولت نباید وارد زمین بازی که آنها تعریف می‌کنند بشود."
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Italy
وی تصریح کرده است: "البته نباید طوری باشد که سکوت ما یا حمایت ما سؤال برانگیز باشد. حضور اینها برای جنگ اصولگرایان کافی است. الآن همه به جان هم می‌افتند و افشاگری می‌شود و در صحبت‌های خود کاندیدای آنها هم هویدا بود و صحبت‌های مشایی که هم نظام و هم شورای نگهبان و هم اصولگرایان را رسماً تهدید کرد!"
دقیقا کجای نامه اش همچیزی آمده است!؟
حبیب دهکردی
Iran, Islamic Republic of
برادران جهان نیوز سلام
بدون جنگ و دعوا هم میتوان رقابت کرد انهم رقابتی که پیروز میدان باشیم من نمیدانم اینگونه گفتگوها و اظهارات رقیبان را از چه منبعی بدست میاورید اما همینطور که به ظاهر جملات انان در خبرهای شما نگاه میکنیم میتوان فهمید که این جملات نباید صحیح باشد یا حداقل عین گفتگوهای انان نیست شما باید در گسترش اخلاق در فضای انتخابات یا برخورد در فضای رقابتهای سیاسی پیشتاز باشید تا در فردای واپسین بهره کاملی از فعالیت سیاسی و اجتماعیمان ببریم .
Iran, Islamic Republic of
"...به علت داشتن پرونده های متعدد قضایی"
جهان نیوز! پرونده هاشون را بگو ! چرا بقایی را محاکمه نکردند ؟! مگر بیش از 200 روز بازداشت نبود ؟! چرا حکمی علیه ش صادر نشد؟! چرا با دروغ مردم را فریب میدهید ؟! ما از این جماعت دل خوشی نداریم ... اما دلیل نمی شود دروغ علیه شان بگویید
Iran, Islamic Republic of
از این اصلاح طلبان و اعتدالیون و قشر خاکستری و اصولگرا نماها خوشم نمی اید که هیچ از انها متنفرم .
ولی یادم نرفته اقای احمدی نژاد پاکدست 14 میلیاردتومان را در واپسین لحظات دوره ریاست جمهوری کشید و برد دانشگاه ایرانیان . خیلی از اینها اکثرشان دنبال کارخودشان هستند . الی ماشالله هم می لغزیم . حساب خاتمی که مشخص است . اینها چه رویی دارند دوباره امده اند وسط ان هم با کسی مثل بقایی . اینطوری که روحانی تقویت می شود .
Iran, Islamic Republic of
به نظر این حقیر تمام گروه های سیاسی موجود در مملکت منحرفند وگر نه وضع مملکت اینگونه نبود. اتفاقا گروهی که بعنوان انحرافی معرفی و شناسانده اید نسبت به دو گروه دیگر انحراف کمتری دارند و در واقع امر به جز چند مورد کار اصیل مانند افسانه خواندن هولوکاست و مقابله با برخی قدرت های زورگو به نوعی ادامه دهنده انحرافات دو گروه دیگرند.
البته دو گروه دیگر علیرغم تفاوت شعارها، عملا مایل بودند تا دنیا طلبی، اشرافیگری و انحراف به اقشار خاصی محدود شود ولی گروه انحرافی به تعمیم و همه گیر کردن انحراف همت گماشت و تا اندازه ای نیز موفق بود.
در مشی سیاسی هر سه گروه، اولویت و اصالت با دنیاست و لذا سیر اصلی و ملکوتی انسان علیرغم شعارهای گاه و بیگاه عملا به فراموشی سپرده شده است.
"سیاست ما عین دیانت ماست" را باری دیگر عمیقا مرور کنید. آیا از این سخن ایجاد وزارت ارشاد بیرون می آید؟ آیا با اینکار عملا بقیه وزارتخانه ها را مطابق الگوی غرب از قید و بند اسلام رها نکرده ایم؟
آیا آلودگی غذا، هوا و محیط زیست، ترافیک آسیب زای شهر ها و جاده ها ، وادادگی در مقابل تهاجم فرهنگی نتیجه سیاستی است که عین دیانت ماست؟
آتش
Iran, Islamic Republic of
من اصلا با دولتهایی که در جمهوری اسلامی آمده اند میانه خوبی ندارم ولی 4 مورد خاص در نظرم بود که هیچ دولتی قادر به انجام آنها نبود و آنقدر هم بهانه میآوردند که اگر این اصلاحات اساسی را انجام دهند فلان میشود وبهمان میشود و وضع بدتر میشود و هزار بهانه دیگر مثل دیتا بیس نداریم و .... خلاصه آنقدر لفتش میدادند تا دوره آنها تمام میشد و بعدی . این روال تا آمدن احمدی نژاد طی شد و مردم هم قبل از آن پوستشون کنده شده بود و نه اینکه احمدی نژاد پوست مردم را کند. احمدی نژاد 4 کار غیر ممکن را انجام داد که انجام ندادنش خیلی خیلی بدتر از انجام دادنش حتی با اشکال بود و هیچ دولتی جرات نزدیک شدن به این اقدامات را هم نداشت . بسیاری از رانت خواران هم که از این آب گل آلود ماهی میگرفتند مداوم مقاومت میکردند و تخریب . من کسی هستم که گوشم کر است و حرفهایی که اکثرا احساساتی و از روی هوا و ... گفته میشود و هیچ دلیل موثق و درست ودرمانی هم برایش ندارند را گوش نمیکنم و بیشتر به عقل کوتاه خودم اتکا میکنم مگر اینکه ارزش شنیدن داشته باشدودلیل موثقی برای آن ارائه شود.4 تا موردی که احمدی نژاد انجام داد شامل :
1-حذف یارانه های دولتی روی اکثر مایحتاج مردم بود مثل شوینده ها و مصالح ساختمانی و نان و بسیاری از موارد دیگر که مثلا آرد سفید را یارانه ای میگرفتند در بازار به قنادها با قیمت آزاد میفروختند و بعد هزار تا چیز دیگه برای جبران به آرد اضافه میکردند که نانها مثل لاستیک و سیاه بودند و الان نانها همه سفید و خوب و در انواع مختلف از نان سنتی بگیر تا فانتزی و یا مواد شوینده که الان صدها نوع از انواع مواد شوینده در بازار موجود است و رقابت هم میکنند و ...
2-حاملهای انرژی که من خودم در بندر عباس شاهد بودم که چطوری بنزین وارداتی در اسکله های شیخ نشینها تخلیه میشد و بعد در بنادر ایران حین شستشو مخازن کشتیها ، سند برایشان صادر میشد و در تلویزیون نیز گزارشهای بسیاری از محلهای دپو سوخت در مرز عراق نشان داد که در هکتارها زمین مخزن و تاسیسات نفتی کار گذاشته بودند که آخه یه آدم عادی که نمیتونه اینهمه تجهیزات و مخزن را یکجا بکار بگیره و این تاسیسات سیستم ارت میخواستند و تلمبه خانه و هزار دنگ و فنگ داشتند و سوخت به عراق قاچاق میکردند . همین بحث در سایر مرزهای ایران و به شکلهای مختلف هم رایج بود.احمدی نژاد سیستم کارت سوخت را راه انداخت ( که الان دوباره دارند میگویند که اینهمه هزینه برای چی؟قیمت سوخت که آزاد است و این بساط را جمع کنیم و .... ) که علاوه بر مزایای جلوگیری از قاچاق ، بحثهای امنیتی را نیز پوشش میداد و اگر خودرویی در فلان جا سوخت گیری میکرد سریع محلش مشخص میشد و مزایای بسیاز زیاد دیگر. حالا آقایان میگویند 2 میلیون خودرو در مملکت است که وجود ندارند و مثلا اسقاط شده اند ولی کارت سوختشان هنوز معتبر است و عده ای از آن سوئ استفاده میکنند . بابا این دو میلیون سهمیه ناخن کوچیکه کشتی نفتکش با آن عظمت نمیشود که به دفعات زیاد قاچاق میشد و همین الان هم نباید کارتها حذف شوند چون قیمت سوخت هنوز بین ایران و همسایه ها خیلی اختلاف قیمت دارد ولی بهتر بود دولت فعلی کارتها را تجمیع میکرد بجای اینکه مدام به سهمیه بندی انرژی گیر بدهند.
3-سومین کاری که احمدی نژاد کرد و قبر خودش را کند ، آزاد سازی نرخ ارز بود که علی رغم تبلیغات سوء بسیار و حتی اعتصاب بازاریان در تهران و .... اصلا عواقبی که خود من پیش بینی میکردم را نداشت و به مرور زمان کنترل شد و همه نیز از رانتهای ارزی خبر دارند .
برخی کارها مثل اصلاح پایه پولی و .... را هم وقت نکرد انجام دهد .
4-یکی از کارهای بسیار بزرگ دیگر که انجام داد DATA BASE بود.بانک اطلاعاتی بزرگی که از تجمیع و ویرایش و اصلاح و تولید از نو دهها فایل اطلاعاتی پراکنده و منفرد که هر کدام برای خود خر خود را میراندند تهیه شد .سازمان ثبت ، دفتر خانه ها و وزارت خانه های متعدد و .... هر کدام انحصاری و اطلاعتشون را هم هیچکس نداشت . بالاخره این مملکت باید راهبری میداشت و امکان برنامه ریزی بدون بانک اطلاعاتی وجود نداشت.حالا هر چقدر ناقص و ایراد دار بود اشکالی نداشت و بعدیها درستش میکردند.مگر روحانی چطور یارانه نقدی 5 میلیون را قطع کرد؟
کارهای بسیار دیگری هم انجام داد مثل توسعه صنعت فضایی که در زمان او اولین ماهواره ملی ما پرتاب شد و یا در زمینه نظامی و امنیتی و یا صنعتی مثل احداث و راه اندازی فازهای 15&16 و 17&18 در عسلویه و شروع کلیه طرحهای گازی در کنگان که بسیاری از آنها راه اندازی هم شده است و بقیه در مراحل آخر اجرایی هستند، آنهم بدون حضور شرکتهای خارجی و تحت شدیدترین تحریمها و ... که در مقایسه با آن 4 کار زیر ساختی قابل صرف نظر کردن هستند.
خوب یا بد ، اینها کارهائی بود که باید انجام میشد و آنقدر بزرگ و عظیم بودند که هیچ کسی ریسک انجامش را به گردن نمیگرفت مگر آدم بی عقل و از خود گذشته ای مثل احمدی نژاد که با این کارها تیر خلاص در سر خودش شلیک کرد و دهه ها بعد مردم میفهمند که او چکارهای بزرگ و عظیمی انجام داد. برخی اوقات فکر میکنم اگر احمدی نژاد این اقدامات را انجام نداده بود الان چه وضعی داشتیم یا کی دیگخ جرات میکرد بکند..
ایکاش این دولت هم بجای شعار دادن ، یه کار عملی میکرد.اگه خود این دولت میخواست این 4 کار را انجام دهد چه اتفاقی میافتاد و آیا جرات و یا تمایل انجام اینکارها را داشت؟حالا بجای اینکه از احمدی نژاد بابت این حماقتش که باعث حذف او از سیاست هم شد تشکر کنیم ، باید مدام تخریبش کنیم؟درست است که کارهای اشتباه زیادی هم انجام داد ولی اشتباهاتش توسط هیچ کس گوشزد نمیشود و بجای آن نقاط قوتش بجای اشتباهاتش عنوان میشود. به نظر من اگر یک دوره دیگر میتوانست رییس دولت شود مملکت را نجات میداد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بزرگترین خیانت رو به اصلاح طلبان کرد و احتمال زیاد اگه تا چند سال دیگه دوباره وارد قدرت نشه پشت تریبون میاد میگه موسوی و کروبی خائن هستن همین آقا که خودشو خوب نشون میده حاضر نشد بخاطر حمایت از فاطمه حسینی که گفته بود این حقوق پدرم حق ماست از مردم بخاطر این حمایتش عذر خواهی نکرد
United States
اقاي خاتمي بايد موضوع ملاقات يا عدم ملاقاتش با جرج سورس را مشخص كند. دولت ايشان از همه دولتهاي بعد از انقلاب بهتر بود ليكن ملاقات با جرج سورس هم خيانت است و توبه لازم دارد.
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
ابنده شخصا به مشایی نقد های دارم اما اینکه لقب انحرافی برای او و همراهان وی بکار برده می شود را نمی توانم بپذیرم شما که مدعی این اتهام به انان میباشید صراحتا اعلام کنید انان از چه معیار و مشخصه ای انحراف دارند و مصداق انرا بیان کنید تا انجا که اطلاع دارم این واژه ساخته اکبر رفسنجانی بود و در حال حاضر و گذشت زمان منحرفان به انقلاب و ارمان های امام کسان دیگری هستند انانی که تحت عنوان اصول گرایی ظرف بیست دقیقه برجام را تصویب و از ان دفاع می کردند ایا این رفتار انحراف از انقلاب و ارمان های حضرت امام نیست بیایم بجای دفاع از فرد و جناح با معیار قرار دادن انقلاب و رهنمودهای رهبری از نگاه و اندیشه های دفاع کنیم که می تواند در تحقق مطالبات مردم محروم و رفع بن بست های اقتصادی کشور موثر واقع شوند