جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶
خبر ویژه// تاثیر عملکرد ضعیف دولت بر معادلات انتخاباتی

خاتمی نگران انتخابات شورای شهر تهران

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 507573
انتخابات ریاست جمهوری قطعاً روی شورای شهر تأثیر می‌گذارد و بالعکس و هرچند بیشتر ریاست جمهوری روی شورای شهر تأثیر خواهد گذاشت، باید هم فضا را سیاسی و هم اجتماعی کنیم نه اینکه فقط سیاسی شود که ضربه می‌زند؛ ما باید روی مسائل اجتماعی و شهری مانور بدهیم.
خاتمی نگران انتخابات شورای شهر تهران
گروه سیاسی جهان نيوز: گرچه انتخابات ریاست جمهوری محور مباحث سیاسی طی روزهای گذشته بوده ولی برای کسانی که مسایل سیاسی کشور را حرفه ای تر دنبال می کنند، انتخابات شورای شهر و به خصوص در برخی کلان شهرها اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش جهان نيوز، اما اصلاح طلبان با توجه به محدودیت های که برای معرفی گزینه انتخاباتی مستقل  برای ریاست جمهوری دارند و همچنان مجبور به حمایت از روحانی هستند، در ماه های گذشته وقت اساسی فعالیت سیاسی شان را بر انتخابات شورای شهر و به خصوص در تهران متمرکز کرده اند.

در همین زمینه محمد خاتمی خود شخصا پیگیر فعالیت های انتخاباتی شورای شهر در تهران است و در این زمینه نیز حتی فاصله گذاری های بیشتری در برابر اعتدالیون به نسبت انتخابات ریاست جمهوری از خود نشان داده است.
البته خاتمی که اخیرا سرمایه گذاری کلانی برای انتخابات شورای شهر در تهران کرده نگران تاثیر عملکرد ضعیف اقتصادی و اجتماعی دولت در نتایج انتخابات شورای شهر است.

وی در جلسه اخیر انتخاباتی اصلاح طلبان درباره شورای شهر پس از شنیدن آخرین گزارش های سیاسی گفته است: " کارهای خوبی شده است اما هنوز خیلی کار مانده و من فعلاً برداشتم این است در شورای شهر به مشکل برمی‌خوریم، قبلا منظور من این بود که به راحتی می‌توانستیم شورای شهر تهران را به‌طور یک‌دست دست بگیریم و فعلاً بعید است یک‌دست برنده شویم و شاید اکثریت را داشته باشیم. به نظر من اکثریت را داشته باشیم و الآن گزینه اصلی ما همین سناریو باشد نه اینکه به گزینه‌های بعدی برسیم و علت هم این است که ما فعلاً اختلافاتی داریم در بحث شهردار و ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان باید روی آن کار کند و مباحث را جلو ببرد."

خاتمی ادامه می دهد: "انتخابات ریاست جمهوری قطعاً روی شورای شهر تأثیر می‌گذارد و بالعکس و هرچند بیشتر ریاست جمهوری روی شورای شهر تأثیر خواهد گذاشت، باید هم فضا را سیاسی و هم اجتماعی کنیم نه اینکه فقط سیاسی شود که ضربه می‌زند؛ ما باید روی مسائل اجتماعی و شهری مانور بدهیم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی که هر 30 کرسی نمایندگی تهران در مجلس شورای اسلامی در اختیار دارد از نتیجه انتخابات شورای شهر تهران نگران نیست مطمئنا کسانی نگران هستند که حتی نتوانستند سر لیست خود را به مجلس بفرستند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
اندكي صبرسحرنزديك است
Iran, Islamic Republic of
سحر چند ماه پیش گذشت ، شما خواب بودید.
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش! همون موقع که دوستان فتنه گر شما مشروعیت نظام رو به چالش کشیدن.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که با مانور روی برجام و حمایت از دولت بنفش انتخابات مجلس تهران را بردن با نافرجامی برجام و نا کارآمدی دولت بنفش باید هم نگران باشند .
United States
خاتمی باید نگران اعدام باشد تا شورای شهر