شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۵
۵۴
همه جای سرزمین های اشغالی ناامن است

دروغی به نام «گنبد آهنین» / موشک‌هایی که حیثیت صهیونیستها را بُرد +تصاویر

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 370887
امروزه دیگر هدف قرار دادن شهرهای مهم اسرائیل از جمله تل آویو و حیفا و نتانیا، نه تنها یک رویا برای مقاومت فلسطینی محسوب نمی شود، بلکه نبرد ۸ روزه در دو سال قبل و جنگ امروز در غزه به خوبی نشان داده است که موشک های مقاومت در هر نبرد چه پیشرفتهایی کرده‌اند.
دروغی به نام «گنبد آهنین» / موشک‌هایی که حیثیت صهیونیستها را بُرد +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز ـ صدای آژیرهای خطر در تل آویو و دیگر شهرها قطع نمی شود. اشغالگران مجبورند ساعاتی از روز را در پناهگاه ها بمانند و از قدم زدن و تردد و در خیابان هایی که یک روزی برای آن ها امن بود، بپرهیزند. چرا؟ چون موشک های مقاومت معلوم نیست این بار کدام خیابان را هدف گرفته باشند و یا قرار باشد به کدام برج شهر تل آویو اصابت کنند.

گذشته از اینها، دیگر پای پهپادهای مقاومت فلسطینی هم به سرزمین های اشغالی باز شده است و اگر برای اولین بار در یکی دو سال اخیر، پهپاد «ایوب» حزب الله توانست خود را بر فراز مهمترین مناطق حیاتی صهیونیستها برساند، امروز آنها سایه «ابابیل» حماس را هم بالای سر خود حس می کنند.

همین چند روز پیش بود که در حین جنگ غزه، شبکه ۲ اسرائیل از مشاهده یک هواپیمایی شناسایی حماس در یافا و قدس خبر داد و گردان‌های القسام نیز اعلام کردند که تعدادی از پهپادهای خود را برای انجام ماموریت ویژه به داخل عمق سرزمین های اشغالی فرستاده‌اند.

شلیک از نوار غزه
شلیک از نوار غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که پهپادهای القسام به عمق ۶۰ کیلومتری سرزمین های اشغالی نفوذ کرده‌اند. از طرف دیگر شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای جزئیاتی در مورد پهپادهای جدید خود منتشر کرد. القسام اعلام کرد که پهپادهای ابابیل ۱ در سه نوع توسط مهندسین داخلی طراحی شده که در ماموریت‌های زیر به کار گرفته می‌شوند:

۱- پهپاد A1A دارای ماموریت شناسایی

۲- پهپاد A1B دارای ماموریت هجومی با قابلیت پرتاب موشک

۳- پهپاد A1C دارای ماموریت هجومی و انتحاری

پهپاد ابابیل حماس
پهپاد ابابیل حماس

القسام در این بیانیه تاکید کرد: پهپادهای ما سه دور پرواز را انجام داده‌اند که هر دور با چند پهپاد صورت گرفته است و هر پرواز ماموریت ویژه خود را داشته است و ارتباط با یکی از این پهپادها در پرواز اول و با دیگری در پرواز دوم قطع شده است.

این بیانیه می افزود: گردان‌ های القسام غافلگیری امروز را انجام داد و این اولین باری نیست که پهپادهای ما در عمق خاک اسرائل نفوذ می کنند. ما امروز برای اولین بار فاش می‌کنیم که پیشتر پهپادهای ما در یکی از ماموریت‌های مشخص خود بر فراز ساختمان وزارت جنگ اسرائیل «الکریاة» در تل آویو که حمله به غزه از آنجا رهبری می‌شود پرواز کرده است.

موشک های نصب شده بر روی پهپاد ابابیل حماس
موشک های نصب شده بر روی پهپاد ابابیل حماس

حال این سوال پیش می‌آید: «موشک های فجر، گراد، قسام، پهپادهای رزمی و ... چطور می توانند از پرسروصداترین سامانه دفاع هوایی در جهان عبور کنند؟»

* گنبدی که قرار بود «آهنین» باشد

بعد از تجربه جنگ لبنان و شکست ارتش اسراییل در مقابل حزب ‌الله در تابستان ۲۰۰۶ میلادی (جنگ ۳۳روزه)، رژیم صهیونیستی به ‌طور جدی به فکر تقویت سیستم دفاع موشکی خود افتاد.

این رژیم پیش از این، سیستم دوربرد موسوم به «پیکان» (Arrow) را طراحی کرده‌ بود، اما بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان، تصمیم گرفت که با سرمایه‌ گذاری سنگین، سیستم «گنبد آهنین» (Iron Dome) را طراحی و تولید کند.

شلیک از گنبد آهنین
شلیک از گنبد آهنین

سیستم دفاع ضدموشکی «گنبد آهنین» یک سامانه دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌ شده توسط صنایع دفاعی «رافائل» اسراییل برای مقابله با انواع موشک‌ها و تهدیدات هوایی علیه سرزمین های اشغالی است و بنا بر ادعای فرماندهان ارتش صهیونیستی توانایی تشخیص آن را دارد که کدام موشک به سمت مناطق مسکونی و کدام به سمت مناطق بی‌خطر می رود و از قابلیت درگیری با چندین هدف و شبکه محور بودن چندین سیستم فعال در منطقه که با هم همیشه در حال تبادل اطلاعات می باشند نیز برخوردار است.

اسراییل مدعی است این سیستم تنها در یک ماه (در طول نبرد با مقاومت فلسطین) توانسته است ۸۰ درصد از ۳۰۰ راکتهایی که از غزه به سمت سرزمین اشغالی شلیک شده را مهار کند.

شلیک موشک از گنبد آهنین
شلیک موشک از گنبد آهنین

سیستم موشکی گنبد آهنین دارای ۳ بخش «رادار ردیابی موشک»، «مرکز کنترل» و «بخش شلیک موشک» بوده و شکل اولیه این سیستم نیز به‌ صورت موشک‌های پاتریوت آمریکا در سرزمین های اشغالی و عربستان به کار گرفته می‌‌شد.

طرح استقرار این سامانه در فوریه ۲۰۰۷ توسط عمیر پرتز، وزیر دفاع وقت رژیم صهیونیستی، مطرح و در مارس ۲۰۱۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.

عکس یادگاری اوباما و نتانیاهو با سامانه گنبد آهنین
عکس یادگاری اوباما و نتانیاهو با سامانه گنبد آهنین

به گفته برخی منابع خبری، هزینه طراحی و استقرار «گنبد آهنین» بیش از یک میلیارد یورو برآورد شده‌ بود. در حالی که این سیستم در داخل رژیم صهیونیستی منتقدان زیادی داشت که موجب شد تا بخشی از هزینه های آن توسط آمریکا تامین شود.

گرافیک عملکرد سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین
گرافیک عملکرد سامانه سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

حال این سامانه عریض و طویل دفاع موشکی که می کوشد تا ۲۴ ساعته از امنیت سرزمین هایی که همیشه سایه ترس و مرگ را بر سر شهروندان خود می بیند، دفاع کند، در ادامه ناکارآمدی‌های خود، نه تنها این وظیفه اصلی خود را تامین نکرده، بلکه خود امروز به خطری جدی برای امنیت شهرک نشینان صهیونیست تبدیل شده است.

* گنبد آهنین؛ ناتوان در برابر راکتهای فلسطینی

در جریان جنگ ۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی در فلسطین، نیروهای مقاومت برای اولین بار دست به موشک باران انبوه سرزمین های اشغالی زد به نحوی که تعداد زیادی از راکت های برد کوتاه «فجر»، از غزه به سمت پایتخت این رژیم یعنی تل‌آویو و برخی شهرهای صهیونیستی شلیک شد و به برخی مراکز در این شهرها نیز اصابت کرد.

شلیک موشک از نوار غزه
شلیک موشک از نوار غزه

این در حالی بود که ارتش صهیونیستی بخش عمده‌ای از سامانه موشکی «گنبد آهنین» را دقیقا به منظور مقابله با موشک‌های گروه های فلسطینی، در نزدیکی باریکه غزه مستقر کرده تا بتواند جلوی موشکهای مقاومت را بگیرد اما در این جنگ و در صحنه عمل آشکار شد که این سامانه حداقل در برابر حجم انبوه موشک باران موفق نخواهد بود.

شلیک موشک از سامانه پدافندی گنبد آهنین
شلیک موشک از سامانه پدافندی گنبد آهنین

بنابراین وقتی گنبد آهنین نمی‌تواند در برابر راکتهای معمولی مقاومت فلسطین، از امنیت سرزمین‌های اشغالی محافظت کند، به طریق اولی در برابر موشک های پیشرفته و «نقطه‌زن» حزب الله لبنان و نیز موشک‌های دوربُرد ایرانی نظیر «سجیل» و «شهاب» و «قدر» و «عاشورا»، قادر به هیچ عکس‌العملی نخواهد بود.

شلیک موشک های مقاومت از غزه
شلیک موشک های مقاومت از غزه

* جولان پهپاد ایرانی حزب الله در آسمان اسراییل

مهرماه سال ۹۱ بود که خبری مهم در رسانه های بین‌المللی منتشر شد.

این خبر حاکی از آن بود که یک فروند پهپاد ناشناس در مسیر رسیدن به نیروگاه اتمی دیمونا و در عمق سرزمین های اشغالی شناسایی و مورد هدف قرار گرفته است.

این هواپیمای بدون سرنشین توانسته بود با عبور از دید رادارهای فوق پیشرفته، وارد فضای سرزمین‌های اشغالی شده و با طی مسیری در حدود ۳۰۰ کیلومتر و عبور از روی مهمترین مراکز نفتی و نظامی اسراییل، طی ۳ ساعت، خود را به نزدیکی اصلی‌ترین مرکز تاسیسات هسته ای این رژیم یعنی نیروگاه دیمونا در عمق صحرای نقب برساند؛ این موضوع حتی پس از کشف و انهدام نیز تا چند روز، به معمای لاینحل سردمداران این رژیم تبدیل شده بود.

گرافیک عبور پهپاد ایوب بر فراز سپر دفاع موشکی گنبد آهنین
گرافیک عبور پهپاد ایوب بر فراز سپر دفاع موشکی گنبد آهنین

اگر چه در همان ابتدای کار، گمانه زنی‌های متعددی در خصوص این پهپاد صورت گرفت اما اندکی بعد با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان معلوم گردید که این ماجرا، جدیدترین سناریوی حزب الله برای غافلگیری ارتش شکست ناپذیر! صهیونیستی است؛ ماجرایی که برای چندمین بار، حیثیت این رژیم را بر سر آنچه که سالها به آن افتخار می‌کرد لکه دار می‌کرد: ورود یک شیء پرنده به فضای سرزمینی که به گفته منابع نظامی غربی، پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری و دفاع موشکی با نام «گنبد آهنین» از آن دفاع می کنند.

اگر حزب الله لبنان در مقاطع مختلفی همچون جنگ ۳۳ روزه، جنگهای منتهی به آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و یا در انجام عملیاتهای شناسایی و شنود اطلاعاتی، توانسته بود ضربات بی‌آبروکننده‌ای به ارتش اسراییل بزند (مانند ضربات پی در پی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه به تانک فوق پیشرفته مرکاوا به عنوان ناموس ارتش صهیونیست و یا عملیات شنود اطلاعات جنگنده های ارتش اسراییل) اما این بار با بکارگیری سامانه هوایی و نفوذ به آسمان «محافظت شده‌ترین نقطه دنیا»، فصل جدیدی از نبرد میان حزب الله و اسراییل را رقم می‌زد.

دو نکته بارز در مسیر پروازی این هواپیمای بدون سرنشین آن بود که توانست حریم عملیاتی و حریم هوایی اسرائیل را بدون هیچگونه ردیابی طی کند.

حریم عملیاتی اسرائیل، منطقه‌ نفوذ و سیطره پدافند دفاع هوایی اسرائیل بوده که بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر در عمق دریا است. حریم هوایی، معمولا حریم قانونی هر کشوری است که تا ۷۰ کیلومتر بالای دریا امتداد می‌یابد.

این پهپاد پرواز خود را بر فراز ناوگان‌های حاضر در مرز دریایی فلسطین اشغالی ادامه داد، جایی که ناوگان‌های آمریکا، کشورهای غربی و اسرائیل حضور داشتند که همگی برای دفاع و محافظت از حریم اسرائیل فعالیت می‌کنند.

پهپاد «ایوب» توانسته بود بدون شناسایی شدن، تمام ردیاب‌ها و رادارهای اسرائیل را پشت سر گذاشته و حتی پرواز و جمع آوری اطلاعات بر فراز سکوهای نفتی اسرائیل را نیز از دست ندهد.

البته حزب الله لبنان به طور دقیق مشخص نکرد که پهپاد «ایوب» دقیقا از چه نقطه‌ای وارد سرزمین‌های اشغالی شد اما ۳ مسیر پروازی را برای ورود این هواپیمای بدون سرنشین به سرزمین اشغالی مشخص کرد.

این پهپاد توانست از سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» که در سرتاسر مرز نوار غزه مستقر شده بدون شناسایی عبور کرده و با پرواز بر فراز مهمترین پایگاه‌های نظامی اسرائیل، عملیات شناسایی خود را انجام دهد.

در مرحله آخر از این ماجرا، پهپاد «ایوب» توانسته بود خود را تا نزدیکی سایت هسته‌ای دیمونا در عمق صحرای نقب برساند و در این منطقه بود که وجود آن شناسایی شد.

بر اساس اعتراف صهیونیست‌ها، شناسایی این پهپاد توسط رادارها نبوده و توسط دیده‌بان‌ها و از طریق چشم انجام شده است.

البته با اعلام دبیر کل حزب الله مبنی بر ایرانی بودن این پهپاد، زنگ خطر دیگری برای سران رژیم صهیونیستی به صدا در آمد که «وقتی سامانه‌های پدافندی آنها در برابر پهپاد ایوب ناکارآمد است، در مقابل نفوذ هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته تر ایرانی نظیر «شاهد ۱۲۹» و «فُطرُس» چه عملکردی خواهند داشت؟» دور از ذهن هم نیست که جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گذاشتن نمونه ای از دستاوردهای خود در عرصه هواپیماهای بدون سرنشین به حزب الله لبنان (به عنوان بازوی قدرتمند ایران در زیر گوش اسراییل)، علاوه بر مخابره پیامی مهم برای قسم خورده‌ترین دشمن خود، بار دیگر این نکته را یاد آورد شود که در نوبت بعدی، پهپاد نفوذی شاید مجهز به موشک هایی باشد که براحتی شاهرگ حیاتی اسراییل را در ۴۰ کیلومتر مورد هدف قرار دهد.

هرچند حرف و حدیث و «تبلیغ» درباره سامانه اغراق شده «گنبد آهنین» بیش از این حرفهاست، اما نمونه‌های فوق در صحنه واقعی عمل و نیز اشتباه اخیر این سامانه در اصابت موشک به شهرک های صهیونیستی، گویای این نکته است که سردمداران رژیم اشغالگر قدس باید در نامگذاری این سامانه تجدید نظر کنند و شاید «گنبد پوشالی» عنوان بهتر و دقیق‌تری برای آن باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معلوم شد که گنبد آهنین تبدیل به گنبد پوشالین شده است به همت مبارزان فلسطینی و کمک ایران
حران
Iran, Islamic Republic of
الان برای من یک سوال جدی پیش اومده!
اون موشک یا سیستم یا فناوری یا... که آقای ظریف می‌گفتند که آمریکا و حتما اسرائیل دارند که می‌تواند در عرض چند دقیقه یا ثانیه سیستم دفاعی دشمن را مختل یا نابود کند الان دقیقا کجاست؟؟؟؟؟
حالا بنده خدا یه حرفی زده شما چرا اینقدر جدی گرفتید؟
منظورتون اینه که یه حرف گنده‌تر از دهنش زده دیگه...!
Iran, Islamic Republic of
به به چه ادبیاتی قطعا در خور شخصیتت شما هست وجای تعجب ندارد بالاخره پنجم دبستانی دیگه برادر...!
مودب باش.دکتر ظریف افتخار نظامه
همین اقایان با حرف نسنجیده آب به اسیاب دشمن میریزند.که فرمانده سپاه جوابشون رو دادند
یوسفی
اگر عاقل باشید و اهل سیاست، می بینید که فرماهده سپاه برای غلبه بر جو حاکم منطقه و داخل کشور مجبور هستند از دولت پشتیبانی کنند تا ضرری به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نشود.
چیکار کرده؟
قبح مذاکره با امریکا رو شکست و اورانیوم غنی شده رو اکسید کرد و زبون امریکا و اسرائیل رو دراز کرد تا بگن گزینه هاروی میزه از جمله نظامی!!!!!

افتخار نظام!!!!!!!
مصدق زمان!!!
یوسفی
تمام نوجوانان و جوانان شهدای هشت سال دفاع مقدس افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند نه اینکه فردی خود باخته و ترسو که از تسلیحات نظامی آمریکا تمجید و تعریف می کند.
بله با قاطعیت می گویم که در آینده، مردم ایران از این افراد به نام خائن یاد می کنند نه افتخار نظام!!!!!
مثل اینکه برا ایشون یه تور نظامی یک روزه گذاشتن مشکلش حل شده
تفاوت موشک های حماس با موشک های ایران زیاده:
او ل این که آنها از فاصله نزدیک شلیک می شوند و لذا رهگیری آن سخت تر است.
دوم آن که موشک های حماس نسبت به موشک های ایران کوچک تر هستند لذا رهگیری آنها سخت تر است.
بدترین کاری که می توان کرداین است که طرف مقابل را دست کم گرفت.
سینا
Iran, Islamic Republic of
بحث تفاوت نیست، مسائله ناکارآمدی این سامانه هست
چه با سنگ چه با موشک، حرامیان صهیونیست بالاخره دارند طعم ترس و خون و انفجار را در خاک تصرف کردن و اشغال کرده میچشند
گمنام
دوست عزیز طراحی و ساخت تعداد انبوه موشک های شهاب و سجیل و ... نشان از این دارد که دشمن را دست کم نگرفته ایم و لحظه ای از تحرکات خصمانه او غافل نیستیم .هرچندکه اخبار نظامی چندسال اخیر دنیا کم بودن و کوچک بودن رژیم غاصب صهیونیستی را تاییدکرده و نمونه بارزش جنگهای 22 و 33روزست.
فراموش کردید سکوهای پرتاپ ایرانی مختص خاک ایران نیست
ضمنا حجم آتش انبوه باعث سردرگمی سیستم دفاعی هر کشوری خواهد شد
ربطی به فاصله نداره عمو جان چون گنبد آهنین برای عکس العمل در ثانیه طراحی شده . و هر وقت خدا بخواهد همه چیز می شود . در ضمن این موشکها همه ساخت ایرانه عموجان
فاصله از آن جهت مهم است که موشک ها به خصوص موشک های بالستیک از لحظه پرتاب آن رهگیری می شوند و نه از زمان ورود به فضای هدف.
عزیزم!
یکی رو بزنه
دوتا رو بزنه
ده تا رو بزنه
وقتی 80 تا همزمان میاد به سمتش چه غلطی میتونه بکنه؟!!!!!!
فکر کنم اطلاعات نظامی شما کم باشد.قدرت تخریب و حجم بالای اتش موشکهای ایرانی جایی برای ارزاندام برای دشمن باقی نمیگذارد.این حرف شما رو قبول دارم که دشمن را دست کم نگیریم.ولی ایمان دارم که توانسته ایم خواب را از چشم دشمن بگیریم.بامید پیروزی
ارزاندام نه ، عرض اندام !!!!!
در ضمن اون موشاي كثيف از ما جماعت ايراني مثل سگ مي ترسن .خيالتون راحت .
احمد
سلام اگه دو سه تا از این موشکهای بزرگ بخوره به اسرایییل کار صدتای اون کوچکترها رو می کنه
اخوی موشک بالستیک میدونی چیه که داری فاصله مکان شلیک و اندازه راکت های حماس و باهاشون مقایسه میکنی؟

وقتی موشک از جو زمین خارج میشه و مجددا برمیگرده سرعت اون حدود 6 ماخ هست!!!!

اصلا بیا فرض کنیم این سامانه خوب جواب میده...فکز میکنی در آن واحد چندتا موشک ( راکت نه ) و میتونه رد گیری کنه؟
100 تا؟! 200تا؟! 300تا؟! حالا اگر این 300 بشه 301 موشک ارسالی....
اون یکی قطعا به هدف میخوره و فرض کن اون موشک، سجیل باشه!

بله اخوی....دشمن و نباید دست کم گرفت، اما نبایدم بیخودی بزرگش کرد!
دوستان لطفا بی خود دعوا نکنین
خودشون می گن گنبد اهنین مال موشک برد کوتاه و متوسط هست و سامانه پیکان مال موشک های بالستیک
یعنی اصلا برا موشک بالستیک کارکرد نداره
همون پیکانم فکر نکنم کارامد باشه
انشاالله حمله که کردیم مشخص میشه
تو جنگ 33 روزه که جواب نداد
ما برفراز ناوهای امریکا پروازکرده ایم وعکسهای این پروازرابه دنیانشان داده ایم!استاد!!!
این گنبدسوراخ است!وگرنه کشورهند پس نمیداد!تکنولوژی مخفی ماندن ازدیدراداردرموشکهاهم پیاده میشود!ضمنااکثررادارها اول امواج پرتویی از سوی هواپیمایاموشک هدایت شونده رادریافت میکنندبعد چشمی رویت میشود!حال اگریک موشک کاتیوشاکه هیچ سامانه راداری ندارد،درمسیر کنبدسوراخ قرارگیرد،قطعاازبالای سران زوزه کشان عبورخواهدکرد!ایضا،اگرکنبدسوراخ خوب عمل میکند،دلیل بردن جماعت صهیونیست به پناه گاههاچیست؟حماس بایدنیروی نفوذی به سرزمینهای اشغالی بفرستدتاازصحنه های برخوردموشک عکس وفیلم تهیه کنند!
احمد
اسراییل تا حال حداقل 200و 300 نفر کشته داده است کشته هایشان را به دودلیل پنهان میکنند 1- بعلت اینکه روحیه مردم وسربازان شان راضعیف نکنند 2- علت بعدی قدرت پوشالیشان در جهان زیر سئوال نرود
این گند آهنین فقط برای دلخوش کردن ساکنان مناطق اشغالیه که فرار نکنن
خخخخخخخخخخ
غلامحسين جوان
بله حرف شما صحيح است
ولي راهكاري براي اين مشكل هم وجود دارد
1- پرتاب فراوان موشك هاي كم كار آمد در مرحله اول و مشغول كردن سامانه دفايي رژيم صهيونيستي
2- بعد پرتاب موشكهاي بزرگ مثل موشكهاي مجهرز به كلاهك باران و موشكهاي با تخريب بالا
3- وهمچنين حمله نيروي دريايي سپاه و ارتش
4- ساكت ننشستن حزب الله و حمله زميني و موشكي به اسراييل
5- متحمل نبودن رژيم صهيونيستي بهجنگ طولاني
5- روحيه ضعيف سريازان رژيم صهيونيستي و ترس از مرگ
7- روحيه بسيار بالاي جبهه اسلامي كه در آرزوي تصويه حساب با رژيم منهوس رژيم صهيونيستي هستند.
و....
صدرا
شما یه تحقیقاتی در مورد نحوه دعملکرد موشک های دور برد بکن بعد نظر بفرما در مورد سرعت ....
ظریففففف
علی
موشک های حماس رو هم ایران میده آی کیو!!!
محمد
شما تخصصی در زمینه های موشکی و نظامی دارید؟؟!!!!
البته قصد بی احترامی نداشتما....!
Latvia
منطقی بود
Finland
جالب اینجاست که این گنبد آهنین برای یک خمپاره یا موشک صد دلاری فلسطین، چند موشک چند هزار دلاری شلیک می کند که خنثی شود.
Iran, Islamic Republic of
سلام
در اینی که گنبد آهنین به اندازه ی ادعاهایی که درباره آن شده یا خرجی که برایش شده کارایی ندارد که شکی نیست.
ولی جمله «بنابراین وقتی گنبد آهنین نمی‌تواند در برابر راکتهای معمولی مقاومت فلسطین، از امنیت سرزمین‌های اشغالی محافظت کند، به طریق اولی در برابر موشک های پیشرفته و «نقطه‌زن» حزب الله لبنان و نیز موشک‌های دوربُرد ایرانی نظیر «سجیل» و «شهاب» و «قدر» و «عاشورا»، قادر به هیچ عکس‌العملی نخواهد بود.» اساسا قیاس مع الفارق است.
اساسا تمام مشخصات فنی سامانه گنبد آهنی برای مقابله با راکت ها و موشک های کوتاه برد است نه برای موشک های میان برد و دور برد.
سامانه اصلی رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک های دوربرد همان پاتریوت معروف است که آن هم آنقدری که ازش تعریف شده، کارایی ندارد.
استراتژی ایران در صورت جنگ شلیک همزمان 4000 موشکه که در این صورت چیزی از اسرائیل باقی نمی مونه
اخوی دیگه قرار نبود که همه خبردار بشن..!؟
روحت شاد شهید تهرانی مقدم
چنان کاری کردی که سرائیل در حالت زنده هم خواب مرگ میبینه
مجید مجد
United States
این گنبد آهنین ماسته یا اهنیه
هرچی موشک می زنن می رسه زمین
مگه حیثیت هم داشتن اسرائیلی ها؟!
این نکته فراموش نشه که اگه ایران بخواد درگیر بشه قبل از رسیدن موشک های ایرانی موشک های حماس و حزب الله از گنبد آهنین عبورکردن و بعد اونهاست که هجوم تعداد بالای موشک های ما اسرائیل رو به تلی از خاک تبدیل خواهد کرد
ولی به این نکته هم توجه داشته باشین که این اسرائیل ..کلاهک هسته ای داره ...
خوب این به نفع ما هم هست ، یعنی کافیه یه موشک بخوره به اون کلاهک های هسته ای بعدش اسرائیل بی اسرائیل
یادتون هست که یک نیروگاه اتمی ژپن به خاطر زلزله کمی مواد رادیو اکتیو نشت کرد ، چه بلایی سرش اومد تا موضوع رو جمع کرد
آخه وقتی 4000 هزارتا بخوره دیگه مگه کسی زنده است که بخواد شلیک کنه!
افتاد؟؟؟؟؟؟
اون رو هم میزنیم
محمد
موشک حامل کلاهک هسته ای سیستم جهتیابی دارد که توسط ایران قابل دسترسی ست.
در صورت شلیک شدن موشک ، چهت حرکت به سمت مبدا شلیک تغییر خواهد کرد.
مرگ بر اسرائیل
من نمیدونم چرا بعضی ها سرشونو میکنن زیر برف.
....
Iran, Islamic Republic of
چرا واقعا شما اینارو اینقدر جدی میگیرید بابا شخص اول رژیمشون میاد مثلا یه زر خیلی مهمی میزنه کسی ککشم نمیگزه اون وقت دارین عملکرد سیستمشون رو بررسی میکنید!
Germany
کافیه که ایران در جنگ با اسرائیل مختصات جغرافیایی سامانه دفاعی گمبد شیشه ای رو به 20 تا موشک شهاب 3 بده ، کافیه مرکز کنترل این سامانه دفاعی منهدم بشه . بعدش با خیال راحت شهر های نزدیک اون سامانه رو با خاک یکسان کنه
ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم
شیعه علی(ع)
اسرائیل هیچ قلطی نمیتونه بکنه فقط کری خونی دارن ...
ایمان
جالب بود تمام موشک های مقاومت از وسط شهر و بین خونه های ملت پرتاب می شد!!
abbas
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب میشه موشکی ساخت با قابلیت حمل چند موشک که توانایی شناسایی ضد موشکها رو داشته باشه و در لحظه برخورد موشکهای جانبی که حمل می کنه رو ازاد کنه تا به هدف بخورن
kourosh
امریکا و اسرائیل و همه کشورها میدونن که اگه خودشون مستقیم بیان با ایران بجنگن شکستشون حتمیه و ضربه های سنگینی نه تنها به خودشون بلکه به دنیا وارد میشه
پس احمق نیستن بیان حمله سخت نظامی کنن اونم به ایران
بهترین کار جنگ نرم هست
جرج بوش مستقیم به چن تا کشور حمله کرد و خرابی و هزینه و وجهه خراب واسه امریکا بجا گذاشت
اوباما روششو عوض کرده: غیر مستقیم حمله میکنن،مثلا سوریه رو ببنید
واسه ایرانم به هیچ روش به نتیجه نمیرسن فقط اینکه افکار و احساسات مردمو نسبت به نظام عوض کنن (یعنی خودشون خودشونو از بین ببرن)دین و ایمانشونو ازشون بگیرن،در یک کلام از درون میتونن ایرانو تخریب کنن
محمد
انهدام موشکهای کوچیک سختتر از موشکهای بزرگه