چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۴

سیدحسن در دهه شصت هم از ولایت فقیه دفاع می‌کرد و گاف‌های کروبی را جواب می داد! +فیلم

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 245621
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. این ضرب المثل دقیقا بر ماجرای مخالفان ولایت فقیه و حضرت سید حسن نصرالله منطبق است. اخیرا، برخی از این افراد، به زعم خود برای آنکه شخصیت سید حسن نصرالله را زیر سؤال ببرند، یک فایل قدیمی ویدئویی از او را منتشر کرده اند که طی آن، سید حسن نصرالله از رابطه حزب الله با انقلاب اسلامی می گوید. طبق قرائن، این فایل به سال های 64 تا 67 مربوط است.
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز؛ در حالیکه منتشر کنندگان این ویدئو سعی داشته اند اینگونه جلوه دهند که سید حسن نصرالله به «ایران» ابراز وفاداری می کند، محتوای سخنان سید دقیقا برعکس آن است و سید حسن نصرالله ضمن تأکید بر وابستگی و پیوستگی به «انقلاب اسلامی» و «ولایت فقیه»، تأکید می کند حرفهای کسانی مانند آقای کروبی (نماینده وقت امام در حج) که می گویند حزب الله وابسته به «ایران» است مطلقا صحیح نیست. با هم این ویدئوی قدیمی و جذاب را می بینیم.

گرچه زیرنویس در فیلم درج شده است، ولی برای سهولت امر، ترجمه کامل سخنان سید حسن نصر الله را هم تقدیم می کنیم:


شکل نظامی که حزب الله در حال حاضر برای لبنانی می خواهد (با توجه به وضعیت کشور و تعدد مذاهب در آن) چیست؟
 
این سؤالیست که همه مباحث گذشته، جوابش با این سؤال داده می شود.  برای ما، خلاصه می کنم: در حال حاضر، ما هیچ طرحِ [اجرایی ای] برای نظام حکومتی در لبنان نداریم. ما معتقدیم که باید اول این حالت استعماری و اسرائیلی [که بر لبنان حاکم است] را پاکسازی کنیم و تازه آن وقت ممکن است که طرحی را اجرا کرد. [و لذا الان طرحی برای نظام حکومتی لبنان نداریم] و طرح [آن موقع ما]، یعنی طرحی که ما به عنوان مؤمنین معتقد، نمی توانیم طرحی جز آن داشته باشیم، طرح دولت اسلامی و حکومت اسلام است. و اینکه لبنان، فقط یک جمهوری اسلامی واحد نشود،  بلکه جزئی از جمهوری اسلامی بزرگ بشود که حاکم اصلی آن امام زمان است و نائب بر حقش، ولی فقیه، امام خمینی بر آن حکمرانی می کند.
 
... ولی اگر بیایی و بخواهی این سلاح را به «قوات اللبنانیة» [یعنی فالانژهای ضد مقاومت] بفروشی. یا یخواهی به اسرائیل بفروشی. آیا در آن صورت جایز است؟ نه، جایز نیست.
 
خب، ممکن است کسی بگوید این سلاح مال من است [پس به هر کس بخواهم می توان بفروشم]. بله، اما خدایی که تو را مالک این سلاح قرار داده، همان خدا برای تو حدودی مشخص کرده است و از طریق آن حدود، می گوید که فروختن سلاح به دشمنان خدا جایز نیست.
 
 
سؤالی آمده است: گفته شده آیت الله کروبی ... این سؤال در چارچوب اسامی وارد شده و در اصل راجع به رابطه حزب الله با جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی ایران پرسیده است.
 
این رابطه، برادران، برای ما اینگونه است:
 
من یکی از کسانی هستم که در مسیر حزب الله و در دستگاه اجرایی آن فعالیت می کنم. من شخصا حتی یک لحظه در این سیستم نمی مانم اگر یقین و قطع نداشته باشم که این سیستم از طریق سلسله مراتب متصل است
به ولی فقیهی که رهبر است و گوش کردن به حرفش از نظر شرعی مبرء الذمه است و دستورش لازم الاجراست. برای ما، این امری است یقینی و به آن اطمینان داریم.
 
صحبت های دیپلماتیک و سیاسی در این بحث، اساس کار محسوب نمی شود. یعنی طبیعی نیست که آیت الله کروبی بایستد و بگوید: «بله، حزب الله، گروه ما در لبنان است.»
 
این از نظر سیاسی صحیح نیست. از نظر رسانه ای صحیح نیست. [یعنی ما وابسته به ولی فقیهیم از نظر شرعی، نه به ایران از نظر سیاسی و ...]
 
در سطح رابطه مستحکم و رابطه ماهوی ای که با رهبری جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه داریم، این مسئله برای ما مسئله ای قطعی است و به آن مطمئنیم. و این مسیر [حزب الله] را، فقط به این علت به آن پیوسته ایم و در آن جانفشانی می کنیم و خود را در معرض خطر قرار می دهیم چونکه قطعیت و اطمینان داریم که این خون، در مجرای ولایت فقیه جاری می شود.
 
هر کس مطمئن نیست، باید برود و از [مسئولین] انقلاب اسلامی ایران درباره این موضوع بپرسد تا اطمینان و یقین پیدا کند.
 
چه کسی درباره وضعیت سیاسی لبنان و اقتضائات آن اعلم محسوب می شود؟ مجتهدینی که دربرابر [مشکلات] این وضع ایستاده اند، یا مسئولین در جمهوری اسلامی ایران؟
 
اعلم کسی نیست جز امام خمینی.
 
چرا؟
 
چون من پیشتر گفتم که وضعیت سیاسی لبنان جدای از وضعیت سیاسی منطقه نیست، بلکه بخشی از جنگی است که امت اسلامی درگیر آن است. بخشی از وضعیت کلی امت است. لذا همانطور که امام، این بخش [از درگیری] را می شناسد، آن بخش دیگر را هم می شناسد.
 
در بعضی از دیدارهایی که در ایران با آقای خامنه ای داشته اند، بعضی هایشان به او گفته اند که لازم است مثلا هیئتی به لبنان بفرستید که وضعیت سیاسی آنجا را بررسی کند.
 
آقای خامنه ای به آنها جواب داده: «ما دور از وضعیت لبنان [و بیگانه با آن] نیستیم. ما می دانیم در لبنان چه می گذرد.»
 
نمی خواهم وارد جزئیات بشوم.
 
ولی [باید بگویم که] امامی که برنامه ریزی می کند، برای امت برنامه ریزی می کند [نه برای یک کشور]. مجتهدین، نقششان در هر کشوری به عنوان مکمل خط امام محسوب می شود و به عنوان مکمل طرح امت واحد اسلامی. فلذا جایز نیست که درگیری امت با دشمنانش را تکه تکه کنیم. تا وقتی که دشمنان، جنگ واحدی را علیه کل امت در پیش گرفته اند، واجب است که مدیریت امت در این نبرد هم مدیریت واحد باشد، و آن هم از طریق امام.
 
 
آیا ولی فقیه است که حاکمان را در همه کشورهای اسلامی منصوب می کند یا به آنها مشروعیت می دهد؟
 
بله؛ به این دلیل که ولایت او محدود به مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه ولایتش تا هر کجا که مسلمانان باشند امتداد دارد.
 
ضمنا برای آنکه معلوم شود این مشی دینی حزب الله (که بیش از مسائل زودگذر سیاسی، برخاسته از نگاه عمیق اعتقادی است) امری مستمر بوده و از ابتدای تأسیس آن تا کنون ادامه داشته است، یک ویدئوی کوتاه دیگر از سید حسن نصرالله را هم که مربوط به همین چند سال پیش و مراسم سالگرد پیروزی حزب الله در آزادسازی جنوب لبنان است در ادامه می آوریم:
 
 
ترجمه کامل سخنان حضرت سید در این کلیپ:
 
... و [دشمنان ما] خیال می کنند وقتی که می گویند، ما [یعنی حزب الله] حزب ولایت فقیه هستیم، خیال می کنند این توهینی برای ماست.
 
ابداً اینطور نیست. من امروز اعلام می کنم و این حرف جدیدی نیست: من شخصا افتخار می کنم که یک فرد در حزب ولایت فقیه باشم. حزب ولایت فقیهی که عادل، عالم، حکیم، شجاع، صادق و مخلص است.
 
و به آنها می گویم: ولایت فقیه به ما که حزبش هستیم می گوید:
 
«لبنان کشوری دارای تنوع طایفه ای و تعدد مذهبی است، و شما باید از آن محافظت کنید.»
ument Description", DlgDocMeAuthor : "Author", DlgDocMeCo
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوستت دارم سید بسیجی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و انحرافی ها ایران دوستی رو از سیدحسن یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیدحسن نصرالله
من سیدحسن نصرالله رو بیشتر از خیلی از این هموطنان غربزده ضدایرانی دوست دارم چون این سید بیشتر از خیلی ها که شناسنامه ایرانی هم دارند به ایران خدمت کرده...