شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رهبر انصارالله یمن از مواضع حزب‌الله تقدیر کرد

شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 625562
رهبر جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از همبستگی حامیان یمن در برابر تهاجم ائتلاف سعودی، تأکید کرد که ملت یمن با جهاد در راه خدا، به خالق خود تقرب می‌جویند.
رهبر انصارالله یمن از مواضع حزب‌الله تقدیر کرد
به گزارش جهان نيوز، سید «عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از قبایل و شخصیت‌های این کشور خواست جبهه ساحل غربی را تقویت کنند.

به گزارش شبکه «المسیره» یمن، بدرالدین الحوثی گفت که مردم این کشور وارد نبرد کرامت با متجاوزان در ساحل غربی شده و از خود فداکاری نشان می‌دهند.

او به نقش امارات متحده عربی در هجوم ائتلاف سعودی به ساحل یمن و استان الحدیده اشاره کرد و رژیم امارات را «نوکر حقیر آمریکا» خواند که مهاجمان را برای اجرای مأموریت کثیف به منطقه «تهامه» یمن کشانده است.

الحوثی با بیان اینکه هدف از تهاجم ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده سیطره بر مردم و خاک یمن است، تأکید کرد که متجاوزان مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها، در نبرد ساحل غربی رسوا شدند.
رهبر جنبش انصارالله از  همه افرادی که با مردم یمن ابراز همبستگی و حمایت کرده‌اند، از جمله دبیر کل حزب‌الله لبنان تقدیر و تشکر کرد.

او گفت که «سید حسن نصرالله تجسم زنده ارزش‌های انسانی و اسلامی و اختر تابان در آسمان مکارم اخلاق است».

سید حسن نصرالله هفته گذشته با انتقاد از تهاجم سعودی و اماراتی علیه یمن و بندر الحدیده این کشور، گفته بود که ای کاش در جمع رزمندگان یمنی می‌بود و با متجاوزان می‌جنگید.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت که مواضع دبیر کل حزب‌الله لبنان نشأت گرفته از ارزش‌های اصیل در حمایت از مستضعفان است.

او در مورد مخالفت ائتلاف مذکور و دولت مستعفی یمن با طرح «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن نیز گفت که این مسئله تأییدی است بر این که دشمن متجاوز به دنبال تحقق خواسته‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در دریای سرخ است.

اخیرا گریفیتس بعد از دیدار با مقامات جنبش انصارالله در صنعاء، پایتخت یمن، گفته بود که با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده موافق هستند بدون اینکه اداره آن را به ائتلاف متجاوز واگذار کنند که با مخالفت عبدربه منصورهادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و سعودی‌ها و اماراتی‌ها روبه رو شد.
سید بدر الدین الحوثی از قهرمانان و انسان‌های شریف یمن خواست به حمایت لجستیکی و تقویت جبهه ساحل غربی ادامه دهند؛ چرا که دشمن به دنبال تشدید درگیری‌ها در این جبهه است.

او همچنین از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و همچنین قبایل وفادار به‌خاطر اعزام نیرو به جبهه ساحل غربی تقدیر و تشکر کرد.

رهبر انصارالله یمن گفت که ملت این کشور با جهاد در راه خدا که همان مقابله با نوکران و بردگان آمریکا و اسرائیل است، به خالق خود تقرب می‌جویند.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی طی دو ماه گذشته عملیاتی گسترده موسوم به عملیات «پیروزی طلایی» برای اشغال شهر و بندر الحدیده شروع کردند که با مقاومت سخت ارتش و کمیته‌های یمنی به شکست منجر شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *