دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

پاسخ برخی از حسودان مزاحم به آیت الله هاشمی رفسنجانی

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 48490
آنچه بر ما سخت آمد نه اتهامي بود كه شما بر زبان جاري ساختيد، بلكه نوع نگاه و قضاوتي بود كه حضرتعالي در لباس پيغمبر(ص) بدون حتي شنيدن سخنان فرزندان انقلاب بر زبان جاري ساختيد.
پاسخ برخی از حسودان مزاحم به آیت الله هاشمی رفسنجانی
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور طي نامه اي سرگشاده خطاب به هاشمي رفسنجاني(رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي)، ضمن انتقاد به اظهارات ايشان در خصوص منتقدان مديريت دانشگاه آزاد خواستار برگزاري جلسه اي با حضور ايشان و اعضاي اين اتحاديه در خصوص مسائل مديريتي دانشگاه آزاد و ارائه اطلاعات به رياست هيئت امناي دانشگاه آزاد به منظور قضاوت هرچه منصفانه تر ايشان در خصوص مواضع انتقادي دانشجويان شد. 

متن كامل اين نامه به اين شرح است:
جناب آقاي هاشمي رفسنجاني
رياست محترم هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي
پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به بركت گفتمان حضرت امام(ره) جسارت انقلابي و حق‌طلبي در آحاد مردم پديد آمد و زمينه براي نقد و انتقاد و حضور گسترده مردم در صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي آماده شد.

براي پي‌بردن به اهميت نقد و نقادي لازم است كه ابتدا از حضرتعالي به عنوان فردي كه دلسوز انقلاب اسلامي هستيد اين سئوال را مطرح كنيم كه اگر اين روحيه را در جامعه گسترش ندهيم چه نتايجي حاصل خواهد شد؟ و يا اينكه هدف انقلاب اسلامي از گسترش روحيه نقد و انتقاد‌پذيري در جامعه چيست؟

برهيچ كس پوشيده نيست كه نارضايتي از سياست هاي برخي مسئولان در هيچ جامعه‌اي، موضوعي غير منتظره و نامتعارف نيست. اين نارضايتي اگر به صورت يك سيستم سالم انتقاد مطرح نشود، زمينه براي تشنج سياسي آماده مي‌شود. از اين رو فراهم ساختن امكان انتقاد آزادانه؛ ابزار تبليغاتي پرقدرتي را از دست دشمنان سرسخت نظام كه مترصد ايجاد و گسترش تشنج سياسي هستند خارج مي‌كند.

از سويي ديگر؛ وجود روحيه نقد و انتقادپذيري باعث مي‌شود كه مسئولان در مقابل مردم پاسخگو باشند، آنان مجبورند در ارائه اين پاسخ‌ها، به بيان واقعي مشكلاتي بپردازند كه دستگاه تحت مديريت آنها با آن روبرو است. در نتيجه مردم در ارتباط رو در رو با مسئولان مشكلات آنان را بهتر درك مي‌كنند و اين خود پيوندي بين مردم و مسئولان برقرار كرده و در نتيجه فاصله ميان آنها كم مي‌شود.

شايد نياز نباشد كه يادآور شويم امر به معروف و نهي از منكر رسالتي است براي دگرگون ساختن جامعه‌بشري، ريشه‌كن ساختن پليديها و گستراندن عدل و تقوي. هر فرد موظف است باهر وسيله‌اي كه در اختيار دارد در اصلاح جامعه، در جلوگيري از فساد و انحراف و در پيشبرد ارزش هاي متعالي بكوشد.

در اصول گفتمان انقلاب اسلامي ايران، صراحتاً بر گسترش روحيه نقد و نقد پذيري و همگاني شدن اصل امر به معروف و نهي از منكر تأكيد شده است، يعني جامعه ما بايد در مسيري حركت كند كه همه آحاد مردم مشاركت در مسائل اجتماعي و حضور جدي در صحنه را ارزش تلقي كنند و با جديت وظيفه خود را در باب امر به معروف و نهي از منكر انجام دهند تا بدين ترتيب، زمينه مناسب براي اصلاح امور فراهم شود.

جناب آقاي هاشمي رفسنجاني
آنچه باعث گرديد تا اين مطالب را به حضرتعالي يادآور شويم سخنان تعجب برانگيز شما در برخورد با منتقداني است كه نه حسودند و نه قصد مزاحمت براي دلسوزان انقلاب را دارند، بلكه آنها دانشجوياني هستند كه تلاش دارند تا در مسير گفتمان حضرت امام(ره) حركت كنند.

آنچه بر ما سخت آمد نه اتهامي بود كه شما بر زبان جاري ساختيد، بلكه نوع نگاه و قضاوتي بود كه حضرتعالي در لباس پيغمبر(ص) بدون حتي شنيدن سخنان فرزندان انقلاب بر زبان جاري ساختيد.

امروز كسي نمي تواند منكر شود كه پس از گذشت بيش از ربع قرن از اجرايي شدن ايده حضرتعالي در تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي، هيچ نقطه ايرادي در عمل وجود نداشته و هيچ كسي نمي تواند بگويد كه در اين ميان مديران و مسئولان اجراي چنين تفكري هيچ نقص و مشكلي نداشته اند.

آقاي هاشمي رفسنجاني
از شما مي پرسيم، آيا جرم دانشجوياني كه تنها مي خواهند داستان مديريت دانشگاه آزاد را نه از زبان غير، بلكه از زبان اولين و تنها رئيس اين مجموعه شنيده و براساس آنچه مي پرسند و مي شنوند به يك قضاوت صحيح دست پيدا كنند، چنين برخوردي است؟آيا اين دانشجويان به دليل رعايت اخلاق و عدم قضاوت يكطرفه- همچون شما- محكوم به بي مهري و تهديد حتي از سوي حضرتعالي مي باشند؟!

جناب آقاي هاشمي
آن روزي كه جريانات افراطي، تكنوكرات و برخي منتسبان فعلي به شما با عملكردي غيرقابل دفاع، زمينه ابهامات و سئوالات گوناگوني را در خصوص حضرتعالي در افكار عمومي رغم زدند، همين دانشجويان اسلام گرايي كه امروز شما آنها را حسود مزاحم خوانديد، در دفاع از هاشمي رفسنجاني اجازه ندادند تا انقلاب اسلامي تجربه تلخ برخي ريزش ها و جدايي مردم با برخي مسئولان را دوباره تجربه كند.

آن روزي كه جريان راديكال و مدعي اصلاح طلبي در اوج قهقهه مستانه قدرت، بدترين اتهامات و القاب را در نوشته ها، كتاب ها، مقالات و تجمعات خود به حضرتعالي نسبت مي دادند، همين دانشجويان مومن انقلابي كه امروز در مقابل مفسده هاي مديريتي دانشگاه آزاد ايستاده اند به مقابله با تخريب ها عليه حضرتعالي مي پرداختند و امروز با كمال افتخار از سيلي خوردن ها و تهمت ها به خاطر حمايت از نخبگان و نيروهاي انقلاب كه شما بي شك يكي از آنها هستيد، ياد مي كنند.

رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام
ما همچنان معتقديم كه حضرتعالي از دلسوزان نظام هستيد و سرنوشت كشور و اجزاي مختلف آن برايتان حائز اهميت است.

از اين رو با توجه به اظهارات گلايه آميز شما نسبت به منتقدين دانشگاه آزاد و اينكه حضرتعالي اخلاقاً و شرعاً موظف به شنيدن سخنان دانشجويان و منتقدان دانشگاه آزاد براي رسيدن به قضاوتي عادلانه مي باشيد، در همين جا خواستار در نظر گرفتن زماني جهت جلسه و استماع ديدگاه هايمان در مورد مديريت دانشگاه آزاد و سير تحولات آن در چندسال اخير از سوي حضرتعالي هستيم.

يقيناً برگزاري اين جلسه با حضور حضرتعالي و دانشجويان براي بررسي مسائل دانشگاه آزاد نتيجه اي جز خير و صلاح براي دانشجويان و دانشگاهيان نخواهد داشت و اميدواريم جنابعالي با در اختيار قرار دادن اين وقت، گامي مؤثر در راستاي تحقق مطالبات آرمان خواهانه جريان دانشجويي مسلمان برداريد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقا اجازه!
من هم حسودم هم مزاحم
دوست ندارم دانش کشورم این قدر پیش رفتانده بشود
دیگر زمان تعارف کردن در مورد تخلفا ت مدیریت دا نشگاه از اد نیست و اظهر من شمس است متاسفانه قو ه قضاییه با اعمال نفوذ اقای جا سبی و دیگران نه تنها به شکا یا ت خانواده مظلو م اقای ها دوی وار ث زمین های اطراف یکی از و احد های دا نشگاه ازاد احقا ق حق نکرده بلکه 4 سال این بند گان خدارا معطل کرده است و هم چنان در مورد زمین باز نشتگان اداره باز نشستگی قبلا حکم نا حق صا در کرده است و غیره از طر فی تا کسی انتقا دی از دا نشگاه ازاد می کند اقای جاسبی با تو سل به قوه قضا ییه تهدیدش می کنداین همه استفاده از امکانات دولتی در جهت گسترش دا نشگاه ازاد و فقط کمی و بعد این شهریه های سنگین این عد الت است از طرفی عدم کیفیت تحصیلی و امکانات برای مکان های دا نشگاه مو رد دیگر اگر این اقا یا ن اد عا می کنند دا نشگاه ازاد متعلق به مردم است پس چرا شهر یه ها را کم نمی کنند ولی برای تبلیغات قهر مان های ورزشی را می خر ند و سر و صد ا راه می اندازند که ورزش را گسترش داده ایم و عد ه ای اسا تید و دانشجو ی ان را تطمیع می کنند و لشکر تبلیغاتی برای خو د درست می کنند و مو ارد دیگر که نه به امو زش عا لی پا سخگو هستند نه به شورای عالی انقلا ب فر هنگی و در وا قع به هیچ کس و هیچ کجا در کدام کشور نمو نه دارد