جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷
حمایت مجدد آیت الله هاشمي رفسنجاني از جاسبی:

برخي حسودان خشمگين مزاحم جاسبي مي‌شوند

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 48337
ما هر حريصانه به دنبال جذب نيروهاي كيفي هستيم تا توقع به حق دانشجويان و خانواده‌هاي آنها برآورده شوند.
برخي حسودان خشمگين مزاحم جاسبي مي‌شوند
 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه جاسبي مورد خشم حسوداني است كه دائما مزاحم وي مي‌شوند و وقت اين مدير با ارزش را مي‌گيرند.

به گزارش فارس، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس تشخيص مصلحت نظام ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم بهره‌برداري از مجتمع دانشگاهي آزاد در منطقه پرند گفت: اميدوارم در مجموعه دانشگاه آزاد و هيات امنا بتوانيم به خواسته‌هاي دانشجويان به گونه‌اي عمل كنيم كه شرمنده اين تاريخ مشعشع نباشيم، البته همه انتظار دارند كه هيات علمي و اساتيد و معلمان دانشگاه آزاد در سطح مطلوب باشند و اين خواسته بسيار عالي‌است و اين كه ما هنوز نتوانستيم اين سطح از نياز را برآورده كنيم به واسطه سرعت رشد دانشگاه و كمبود نيروهايي مورد نياز است. ما هر حريصانه به دنبال جذب نيروهاي كيفي هستيم تا توقع به حق دانشجويان و خانواده‌هاي آنها برآورده شوند.
وي يكي از اولويت‌هاي اساسي و بسيار مهم آينده دانشگاه آزاد را توجه به تحصيلات تكميلي عنوان كرد و ادامه داد: در زمان تاسيس اين دانشگاه عمده نگاه‌ها به دنبال افزايش ميزان پذيرش بود اما امروز به واسطه تغيير شرايط پديد آمده در هيات موسس دانشگاه آزاد بررسي كرديم و متوجه شديم كه 700 تا 800 هزار نفر متقاضي تحصيلي تكميلي هستند و اين از ضروريات نظام آموزشي است و آنچه امروز از ظرفيت كشور موجود است، پاسخگوي كمتر از ده درصد ميزان تقاضا است كه مابقي اين افراد يا بايد به خارج بروند و يا آنها را بايد به عدم تحصيل متقاعد كرد كه در هر دو صورت اگر به خارج بروند هزينه‌هاي سنگين ارزي خواهد داشت و اگر بخواهيم آنها را متقاعد كنيم كه به ادامه تحصيل روي نياورند بايد در برابر فرداي تاريخ جوابگو باشيم. لذا جزء سياستهاي موكد ما است كه خواهيد ديد كه سال به سال پله‌هاي تقويت و توسعه‌هاي مقاطع تكميلي را بر خواهيم داشت.
هاشمي رفسنجاني بيان كرد: به زودي با پيوستن مترو و رشد بيشتر منطقه پرند و با توجه به نزديكي فرودگاه امام‌خميني (ره) اگر پيشنهاد بين‌المللي كردن اين واحد دانشگاهي در كنار جذب اساتيد و دانشجويان خارجي جدي بگيريم، اين دانشگاه مي‌تواند يكي از دانشگاه‌هاي بنام و تاريخي كشور شود.
رفسنجاني با بيان اينكه در افق چشم‌انداز حركت بر مبناي دانايي محوري مورد تاكيد قرار دارد، گفت: با توجه به اينكه مشكل اساسي كشور ضعف بهره‌وري است اگر خودمان را با كشورهاي همچون ژاپن و كره‌جنوبي مقايسه كنيم حقيقتاً برايمان جاي شرمندگي است، ما مسلمانيم و پيرو ديني هستيم كه اولين آيه آن قلم است و آدم به واسطه عالم‌تر بودن بود كه فرشتگان در برابر او سجده‌ كرده‌اند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ظرفيت‌هاي كشور را بخش‌هاي دولت را در سطح بسيار عالي عنوان كرد و گفت: ما از تمامي امكاناتمان حتي از زمان را اسراف مي‌كنيم و در بخش نيروي انساني و در ميزان بهره‌وري عقب مانده‌ايم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: براساس برنامه پنج ساله چهارم مي‌بايست 5/2 از هشت درصد رشد اقتصادي از بهره‌وري انساني مي‌بود كه متاسفانه در اين مدت پايين هم آمده‌ايم، چطور است كه كشوري با منابع طبيعي با مستعد‌ترين منابع انساني و جغرافيايي نتواند از سرمايه‌هاي عظيمي كه در اختيار دارد به اندازه مطلوب بهره‌برداري كند؟
هاشمي رفسنجاني نياز كشور را توجه به جمعيت دانشجويي و توسعه تحصيلات تكميلي و در گام بعدي مديران شايسته ارزيابي كرد و گفت: وقتي نگاه مي‌كنيم كه برخي علاوه بر اينكه رايگان درس مي‌خوانند، شهريه هم مي‌گيرند اما خيلي ‌از شماها كه مي‌دانم از طبقه متمكن هم نيستيد براي تحصيل شهريه پرداخت مي‌كنيد، چاره‌اي وجود ندارد و اين راهي است كه ما بايد از طريق آن دانشگاه آزاد را توسعه دهيم و بايد امكانات دانشگاه آزاد از اين طريق توسعه يابد و مجموعه چهارصد واحد دانشگاه آزاد با 15 ميليون متر مربع فضا محصول شهريه دانشجويان است و سهم ساير منابع پنج درصد هم نيست و تداوم توسعه دانشگاه آزاد باز هم بر مبناي همين شهريه‌هاست و مالكيت واقعي اين مجموعه متعلق به همه مردم و خانواده‌هايي است كه هزينه‌ها را پرداخت كرده‌اند و هيچكس وجود ندارد كه سهمي از اين دانشگاه داشته باشد و برخي از اين اعضاي هيات امنا حتي حقوق هم نمي‌گيرند.
وي عنوان كرد: در هيات مؤسس بحث‌هاي وجود دارد كه اين سرمايه عظيم را به گونه‌اي تثبيت كنيم كه در خدمت آموزش و تحقيق كشور باشد و كسي نتواند با دستبرد به اين سرمايه عظيم، آن را منحرف كرده و يا آن را از بين ببرد. ما از طرف ديگر انتظار داريم كه دولت و مجلس اين تفاوت را قائل شوند كه دانشجويان دانشگاه آزاد هزينه تحصيلاشان را خودشان پرداخت مي‌كنند و بايد بتوانند وام بگيرند و پس از اشتغال اقساط آن را بپردازند كه بار سنگيني بر دانشجويان ايجاد نكند.
عضو هيات امناي دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: در اين نظريه اگر چه با ما همكاري نكنند در آينده محقق خواهد شد و شرايطي حاكم خواهد شد كه اين مهم، اتفاق بيفتد.
هاشمي رفسنجاني در پايان با تقدير از شخصيت جاسبي رئيس دانشگاه آزاد افزود: جاسبي حقيقتاً دلسوزانه و مثل فرزندش براي دانشگاه تلاش مي‌كند و متاسفانه مورد خشم حسوداني است كه دائما مزاحم وي مي‌شوند و وقت اين مدير با ارزش را مي‌گيرند.
در پايان برنامه امروز از برخي دانشجويان، اساتيد و كارمندان منطقه دوازده دانشگاه آزاد تقدير صورت گرفت.
در اين مراسم علاوه بر هاشمي رفسنجاني، حجت‌الاسلام قمي معاون امور بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، فرماندار رباط‌كريم و مسئولان دانشگاه آزاد نيز حضور داشتند.
انتهاي پيام/ پ

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام - تاریخ رسمی کشور در صفحه اصلی مشخص نیست - بهتر است این مشکل فنی برطرف شود. در ضمن منتظر اعلام شماره تماس با سردبیر و همچنین اضافه کردن لینک استانها و همچنین ارسال پیامک اخبارهای مهم برای مخاطبین هستیم
واقعاً که؟!!!
واقعا شرم آور است.مردم كم كم اعتمادشان را به حكومت از دست ميدهند.اينهمه تخلف و چشمان بسته وكور و زبانهاي لال.
سوالی که در ذهن من وجود دارد این است که این املاک و سرمایه های دانشگاه آزاد واقعا " متعلق به کیست ؟
من دکتر زاکانی را از زمان دانشجویی می شناسم خواهش من این است که ایشان با توجه به اشرافی که به این امور دارند برای حقیر و کلیه ی ایرانیان این سوال را جواب دهند.با تشکر
پس جلوی نشر این اکاذیب گرفته شود وبرای یکبار باین کشمکشها خاتمه داده وفکر مردم را اینقدر مشوش نکنید.
اعمال جاسبی و دار و دسته ایشان بر کسی پوشیده نیست. جای تعجب دارد که آیت ا... هاشمی افشای آن را تعبیر به حسودی میکند.
يكي از اين حسودان آقاي هادوي و خانواده اش است كه براي تشكر از او و خانواده اش (بخاطر اهداي هزاران متر زمين) به آنها كتك جانانه و مفصلي زدند و بقيه زمينهايش را هم بالا كشيدند. سخنان گوهربار آقاي هاشمي در حمايت از اين ..., و سكوت همگاني واقعا لكه ننگي بر پيشاني هر ايراني است. در اين مورد, ما از اسرائيل جنايتكار كه سران نظامش (استوانه هايش) رابدون هيچ تبعيضي, به دادگاه ميكشد رو سياه تريم.