چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

نتیجه مقایسه همراه اول و ایرانسل

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 339929
در اغلب استان‌ها در شاخص کیفیت مکالمه ایرانسل بهتر از همراه اول است؛ در کیفیت GPRS، همراه اول تقریبا در تمام استان‌ها وضعیت خوبی دارد اما وضعیت ایرانسل باید بهبود یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نتایج ارزیابی شش ماهه اپراتورهای فعال در حوزه سرویس‌های ارتباطی را اعلام کرد.

اپراتورهای سرویس‌های ارتباطی در دو شاخص کیفیت مکالمات (SQI) و کیفیت دریافت خدمات دیتا از طریق موبایل (GPRS) مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در شش شهر از مراکز استان ها شامل شهرهای تهران، ارومیه، بجنورد، قزوین، گرگان و رشت اپراتور همراه اول در میانگین شاخص کیفیت مکالمه (SQI) نسبت به اپراتور ایرانسل وضعیت بهتری دارد.

وی گفت: در همین شاخص در ۱۳ شهر از مراکز استان‌ها شامل شهرهای ارومیه، اردبیل، اصفهان، بوشهر، بیرجند، زنجان، زاهدان، شیراز، کرمان، یاسوج، گرگان، همدان و یزد اپراتور ایرانسل از وضعیت بهتری نسبت به اپراتور همراه اول برخوردار است.

وی درباره وضعیت کیفیت مکالمه سایر شهرها عنوان کرد: در ۱۰ شهر از مراکز استان ها شامل شهرهای بیرجند، زنجان، سمنان، سنندج ، یاسوج، خرم‌آباد، ساری، اراک، همدان و یزد اپراتور همراه اول و ۸ شهر از مراکز استان ها شامل شهرهای تبریز، مشهد، قزوین، سنندج، کرمانشاه، رشت، ساری و اراک اپراتور ایرانسل وضعیت کیفیت مکالمه قابل قبول است.

رضوانی در تشریح وضعیت قابل قبول اظهار کرد: وضعیت قابل قبول به این معنی است که مشترکین در حین انجام مکالمه در شبکه سلولی در اکثریت نقاط شهری امکان دریافت مکالمه در سطح استاندارد را دارند ولی در برخی از نقاط شهری، مشترک دارای کیفیت مکالمه مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: اندازه‌گیری انجام شده در سطح معابر شهری (Out Door) از دید مشترک بوده است.

رضوانی در مورد وضعیت اپراتورها در شاخص انتقال داده، گفت: اپراتور همراه اول در حوزه GPRS سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و کیفیت ارتباطات دیتا (کیفیت دریافت دیتا توسط مشترک) در همه استان ها به غیر از بوشهر و هرمزگان از وضعیت خوبی برخوردار است.

رضوانی درباره وضعیت اپراتور ایرانسل افزود: اپراتور ایرانسل در حوزه GPRS در سطح استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، زنجان، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در سایر استان‌ها نیازمند توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات در این حوزه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *