چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

آلودگی هوا نقش مهمی دربروزسرطان دارد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 339131
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به مضرات هوای پاک برای سلامتی، گفت: آلودگی هوا نقش مهم و مؤثری در بیماری مهلک سرطان دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، "محمدحسن لطفی" در همایش هوای پاک که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شده بود، اظهار کرد: آلودگی هوا از جمله مباحثی است که در اذهان مسوولین مغفول مانده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از سرطان‌ها منتسب از آلودگی‌های زیست محیطی اعم از آلودگی آب و هوا است.

او تصریح کرد: گرچه در بروز سرطان عوامل محیطی همچون رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی و ژنتیک نقش مؤثری دارد ولی با توجه به نتایج بررسی‌ها، نقش آلودگی‌های زیست محیطی در بروز و ایجاد بیماری‌های مزمن و سرطان‌ها اثبات شده است.

وی با بیان این‌که سرطان سینه و آلودگی هوا ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: استان یزد بعد از تهران و اصفهان دارای میزان شیوع بالای سرطان سینه است که این مهم در نتیجه آلودگی هوا ایجاد می‌شود.

دکتر لطفی خاطرنشان کرد: در کشورهای در حال توسعه بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی سرطان‌ها سومین عامل مرگ و میر شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش شیوع سرطان‌ها در استان یزد گفت: توسعه صنعتی در این استان به بهای نابود کردن، از دست رفتن کیفیت زندگی و کاهش امید به زندگی ایجاد شده است.

او با بیان این‌که توسعه استان منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان نشده است، افزود: درصد قابل توجهی از مردم یزد از کیفیت و لذت لازم از زندگی بهره‌مند نمی‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *