يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

۴تن دربحرین به۲۰۰سال زندان محکوم‌شدند

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 338900
منابع خبری محلی در بحرین گزارش دادند که دادگاه جنایی این کشور ۱۴ جوان را به جمعاً بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم کرده است.
به گزارش جهان، تنسیم به نقل از پایگاه الوفاق نوشت: حزب الوفاق بحرین طی بیانیه‌‌ای اعلام کرد دادگاه جنایی این کشور روز گذشته ۱۴ جوان را که از روستاهای بنی جمره و البلاد القدیم بودند، جمعا به بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم کرد.

همچنین ۷ جوان دیگر از منطقه سماهیج هرکدام به ۵ سال زندان محکوم شدند.

این در حالی است که دادگاه جنایی بحرین چندی پیش حکم زندان یک بحرینی را که در سال ۲۰۱۱ در میدان لولوء حضور داشته را ۳ ماه دیگر تمدید کرد. این شخص متهم است که در روز تجمع مردم بحرین در میدان لولوء پرچم بحرین را برروی جرثقیل خود که در نزدیکی میدان قرار داشت نصب کرده است، بر اساس حکم دادگاه نیروهای امنیتی جرثقیل او را نیز مصادره کردند.

لازم به ذکر است که یک منبع قضایی چندی اعلام کرد که یک دادگاه رژیم آل خلیفه در بحرین ۵۰ شیعه را از ۵ تا ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، ۶نفر از این افراد به ۱۵ سال، چهار نفر به ۱۰ سال و بقیه به ۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

این افراد از جمله هادی المدرسی، روحانی عراقی که متهم به ایجاد یک گروه تحت عنوان "ائتلاف جوان انقلابی ۱۴ فوریه" هستند که رژیم بحرین مدعی شده یک گروه تروریستی محسوب می‌شود. حکم هادی المدرسی به صورت غیابی صادر شده است.

مردم بحرین بیش از سه سال است که علیه ظلم و بی عدالتی رژیم پادشاهی کشورشان اعتراض دارند و خواستار ایجاد یک حکومت دموکراتیک و مردمی هستند. اما این خواسته‌های مردم بحرین با سرکوب شدید نیروهای امنیتی آل خلیفه و حتی نظامیان عربستان سعودی مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *