جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
فاجعه انسانی در زندان جو در راه است

اوضاع بد زندانیان بحرینی+عکس

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 449019
یک فعال بحرینی با اشاره به کوتاهی مسئولان زندان مرکزی «جو» نسبت به وضعیت بهداشت و سلامت زندانیان و نبود مراقبت‌های اولیه بهداشتی در مورد شیوع بیماری‌های واگیردار بین زندانیان هشدار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد خبرداد: «جیهان معتوق» فعال بحرینی گفت: زندانیان زندان مرکزی «جو» به‌دلیل نبود مراقبت‌های اولیه بهداشتی و کوتاهی مسئولان زندان نسبت به مسائل بهداشت و سلامت، در معرض ابتلا به بیماری‌های مسری قرار دارند.
 

شیوع بیماریهای پوستی
 
معتوق در صفحه توئیتر خود نوشت: آب شرب زندان جو قابل آشامیدن نیست، در نتیجه وضعیت سلامت زندانیان در نبود مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر قرار دارد، به‌اضافه اینکه غیربهداشتی بودن سلول‌های زندان موجب شیوع بیماری‌های پوستی از جمله گری شده است.
 
احتمال بروز فاجعه انسانی بین زندانیان
 
این فعال بحرینی هشدار داد، نبود مدیریت شایسته برای اداره امور زندانیان موجب بروز فاجعه انسانی در این زندان خواهد شد، به‌ویژه اینکه مواردی از ابتلای تعدادی از زندانیان بند «عنبر یک » به بیماری سل گزارش شده است.
 
معتوق یادآور شد که در این شرایط مسئولان زندان از بیم شیوع بیماری سل که از طریق تنفس منتقل می‌شود، تمام ملاقات‌های زندانیان ساختمان عنبر یک را لغو کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *