جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هشدار نجابت به روحانی و زنگنه

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 331881
معاون اسبق وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره اولویت‌های دولت یازدهم در توسعه صنعت پتروشیمی اظهار داشت: هم‌اکنون در این صنعت تمام طرح‌های توسعه‌ای در اختیار بخش خصوصی و عمومی قرار دارد، به همین دلیل شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانایی سرمایه‌گذاری در این حوزه را ندارد.
به گزارش جهان، غلامحسین نجابت در گفت‌وگو با اقتصادپرس درباره اولویت‌های دولت یازدهم در توسعه صنعت پتروشیمی اظهار داشت: هم‌اکنون در این صنعت تمام طرح‌های توسعه‌ای در اختیار بخش خصوصی و عمومی قرار دارد، به همین دلیل شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانایی سرمایه‌گذاری در این حوزه را ندارد.

وی افزود: تجربیات کشور ما در حوزه صنعت پتروشیمی حاکی از آن بوده که بخش خصوصی در ابتدا قدرت ندارد طرح‌هایی در این سطوح را سرمایه‌گذاری و اجرا کند.

معاون اسبق وزیر نفت در امور پتروشیمی متذکر شد: بر این اساس اجرای طرح‌های پتروشیمی توسط بخش خصوصی باید به‌صورت مرحله‌ای به‌همراه توانمندسازی آنها صورت گیرد.

نجابت با تاکید بر این‌که بخش خصوصی باید بتواند روی پای خود بایستد و قدرت تامین، اجرا، پشتیبانی و راهنمایی طرح‌ها را داشته باشد، تصریح کرد: مسئولیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این‌جا بایستی حمایت، هدایت و نظارت باشد تا بخش خصوصی توانایی داشته باشد به معنای واقعی طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کند.

وی یادآور شد: به طور قطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آینده دیگر نمی‌تواند مالک و مجری طرح‌ها باشد و در صورتی که حمایت، هدایت، پشتیباتی و نظارت روی توسعه صنعت پتروشیمی از سوی بخش خصوصی را نداشته باشد، باید بگویم در پایان ۴ سال دکتر حسن روحانی و مهندس نامدارزنگنه هیچ‌گونه حرکتی در صنعت پتروشیمی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *