جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

اقدام اخیر آمریکا سوء‌تفاهم‌برانگیز است

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 331519
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار غرب سوء‌تفاهم‌ برانگیز است و جزو بداخلاقی‌های سیاسی آمریکاست؛ آن‌ها تفاهم‌هایی انجام می‌دهند ولی در مقام عمل شرایط را برای اعمال آن فراهم نمی‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی ظهر امروز در حاشیه دیدار با مدیران و مسئولان استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشت کارشناسان هسته‌ای ایران از مذاکرات وین گفت: از مذاکرات ژنو توقع داشتیم که مسیر برای توافق تسطیح شود ولی کاری که غرب انجام داد خلاف این وعده بود.

وی افزود: کار غرب سوء‌تفاهم برانگیز است و جزو بداخلاقی‌های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی محسوب می‌شود؛ آن‌ها تفاهم‌هایی انجام می‌دهند ولی در مقام عمل شرایط را برای اعمال آن فراهم نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در مسیر توافقات ژنو سنگ‌‌اندازی شود به نفع غرب نخواهد بود، گفت: براساس تحلیل‌ها کار آمریکایی‌ها نوعی سنگ‌اندازی در مسیر اجرای توافق صورت گرفته محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این مذاکرات برای تحقق توافق ژنو و اجرایی کردن آن بوده و طبعاً سوء‌تفاهمی را به‌وجود آورده است.

لاریجانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد موضوع پرداخت مبالغی به نمایندگان مجلس از سوی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: در گزارش هیئت تحقیق و تفحص، اسامی نمایندگان برده نشده و فقط گفته شده مبالغی در قالب بن به آن‌ها داده شده تا در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار گیرد و این کار قبلاً هم صورت می‌گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته اینکه سازمان تامین اجتماعی حق چنین کاری را داشته یا نه باید بر اساس قانون مشخص شود و اگر تخلفی صورت گرفته باید برخورد بشود.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این موضوع واسطه میان تامین اجتماعی و نیازمندان بوده‌اند، گفت: کمیته امداد امام خمینی نیز گاهی چنین کارهایی کرده ولی اگر سازمان تامین اجتماعی حقی نداشته که چنین کاری انجام دهد خلاف قانون بوده و باید برخورد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *