يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۵
۳۳

عده ای ازخوشحالی مردم‌ناراحتند/ باید از تحریم ها عبرت بگیریم

دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 450855
رئیس مجلس با بیان اینکه کشور با چشم باز مسیر مذاکرات هسته‌ای را انتخاب کرد و اصلا تصمیم لحظه‌ای نبود، گفت: نباید در مسیر اجرای برجام با خوش‌خیالی گام برداریم.
عده ای ازخوشحالی مردم‌ناراحتند/ باید از تحریم ها عبرت بگیریم

به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) طی سخنانی در همایش اقتصاد مقاومتی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مدنظر قرار دهیم تغییر رویکرد در اقتصاد کشور است و باید آن را مجدانه پیگیری کنیم، برخی از ابعاد و مولفه‌های تغییر رویکرد مشخص است و پایه این تغییر رویکرد باید بر اداره کشور و عقلانیت استوار باشد.

وی افزود: انتظام‌بخشی به زندگی فردی و اجتماعی بر پایه عقلانیت است، ما از ظرفیت‌های عقلانی جامعه باید بهترین استفاده را کنیم و در این حوزه لازم است به متخصصین جامعه رجوع کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما یک مصاف 12 ساله‌ای را در حوزه هسته‌ای پشت سر گذاشتیم که نفس‌گیر بود و مشکلاتی در این مسیر وجود داشت اما در سه سال اخیر مذاکرات تنگاتنگی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای انجام شد.

لاریجانی گفت: برخی تصور می‌کنند تصمیم‌گیری درباره پرونده هسته‌ا‌ی کشور لحظه‌ای بوده است، در حالی که بیشترین وقت مسئولان طی این سال‌ها صرف موضوع هسته‌آی شده و شورای هسته‌ای نیز تاکنون بیش از 20 جلسه برگزار کرده است، متاسفانه برخی اطلاع لازم را ندارند ولی اظهارنظر می‌کنند، مسیر مذاکرات هسته‌ای با فراز و فرودهایی که داشت بالاخره طی شد البته می‌شد هزینه کمتری در این مسیر بدهیم.

لاریجانی با بیان اینکه هدف از مذاکرات لغو تحریم‌ها و داشتن تکنولوژی هسته‌ای بود، گفت: درست است که بیشتر مشکلات اقتصادی کشور به سوءمدیریت و ساختارهای اقتصادی برمی‌گردد اما تحریم‌ها مشکلات اقتصادی را تشدید کرده بود، باید بدانیم در تحقیق و توسعه در حوزه هسته‌ای همچنان مانند گذشته پیشرفت خواهیم داشت و قسمتی از تحریم‌ها در جریان اجرای برجام متوقف و بخشی هم لغو می‌شود.

وی اضافه کرد: ما نمی‌گوییم به دیگران اعتماد کنیم اما عقل داریم و به صحنه نگاه می‌کنیم، اگر طرف مقابل تحریم‌ها را برنداشت، آن وقت ما هم کارمان را انجام می‌دهیم البته جرقه‌ای از برداشتن تحریم‌ها برداشته شد. رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان گفت که با اجرای برجام از نظر پیشرفت دانش هسته‌ای مشکلی پیش نمی‌اید اما برخی معتقدند که پذیرش برجام موجب تسلط بیگانگان بر کشور می‌شود و نظارت‌ها را زیاد می‌کند ولی باید به آنان گفت ما چندین دهه است که عضو آژانس انرژی اتمی هستیم و نظارت‌های NPT را پذیرفته‌ایم.

لاریجانی با بیان اینکه اگر آژانس انرژی اتمی اسرار ما را لو بدهد ما هم کیفیت ادامه همکاری‌‌هایمان با آژانس را تغییر می‌دهیم، تصریح کرد: نباید تلقی غلطی از موضوع پیدا کنیم، کشور با چشم باز مسیر مذاکرات هسته‌ای را انتخاب کرد و اصلا تفهیم لحظه‌ای نبود، در ازای پذیرش برجام، محدودیت‌هایی را در حوزه هسته‌ای پذیرفته‌ایم که لطمه‌ای به کار ما نمی‌زند، باید تحریم‌ها برداشته شوند تا گشایشی در کار و مشکلات اقتصادی کشور پیش آید.

رئیس مجلس تاکید کرد: نباید در مسیر اجرای برجام با خوش‌خیالی گام برداریم چون در مقام اجرا پیچیدگی‌های زیادی به وجود می‌آید، به نظر می‌رسد عده‌ای از خوشحالی مردم ناراحتند، اگر مطابق برجام قرار است تحریم‌ها لغو شود،‌ چرا آن را طور دیگری به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند؟!

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در ابتدا قرار بود طرف غربی یک گام از لغو تحریم‌ها را بردارد و ما هم یک گام از محدودیت‌ها را برداریم که این روش یک سال به طول می‌انجامید ولی بحث کردیم که لغو یکباره تحریم‌ها انجام شود و ما هم کارهایمان را انجام دهیم.

لاریجانی همچنین با اشاره به اظهارنظر عده‌ای که می‌گویند طرف مقابل تحریم‌ها را روی کاغذ برمی‌دارد ولی ما اقداماتمان را به طور عملی روی زمین انجام می‌دهیم، گفت: ما به طرف مقابل گفته‌ایم اول باید ببینیم که شما تصمیم گرفته‌اید تحریم‌ها را بردارید، خب دیدیم که شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا تصمیم گرفتند پس ما هم امروز باید به تعهداتمان عمل کنیم بنابراین چرا موضوع را وارونه به مردم جلوه می‌دهید، اضطراب درست کردن در جامعه خوب نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای مسئله هسته‌ای را مربوط به یک قبیله می‌دانند در حالی که موضوع هسته‌ای مربوط به منابع ملی کشور می‌شود، نباید در کشور روش‌های قبل را دنبال کنیم، ممکن است حتی با برداشته نشدن تحریم‌ها به رشد اقتصادی 5 درصد هم برسیم اما نباید به شرایط دهه 80 بازگردیم چون لازم است اقتصادمان سالم باشد و به نظر می‌رسد بهتر است از تحریم‌ها پند و عبرت بگیریم، اگر اقتصادمان سالم نباشد اما هیچ وقت نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم، باید اقتصاد ما بنیه‌ای داشته باشد که بتواند روی پای خودش بایستد.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه ساختارهای اقتصادی ما دولتی است که این ایراد بزرگی است، خاطرنشان کرد: قانون اصل 44 قانون خوب و مادر است ولی متاسفانه درست اجرا نشد و در واگذاری‌ها، به شرکت‌های شبهه دولتی واگذار شد، اصل قانون یارانه‌ها هم قانون خوبی بود اما بد اجرا شد، باید رویکردمان در اقتصاد کشور تغییر کند و محور بر این تغییر رویکرد هم باید رونق تولید و ایجاد اشتغال باشد، به نظر می‌رسد بهتر است مسئولان کشور یک استراتژی اقتصادی را انتخاب و چندین سال آن را اجرا کنند، استراتژی اقتصادی کشور چند سالی نباید تغییر کند، نباید با تغییر دولت‌ها، سیاست‌های اقتصادی کشور عوض شود چون دولت‌ها عامل اجرا هستند عامل فلسفه‌بافی برای حکومت نیستند، دولت‌ها باید به خوبی سیاست‌های اقتصادی را اجرا کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
عده ای از بی بصیرتی خواص ناراحت هستند. برادر
Iran, Islamic Republic of
حرف های روحانی به منتقدین در زبان شما چه می کند!
Iran, Islamic Republic of
حالا میفهمم که احمدی نژاد چه زمانی لاریجانی رو شناخته بود که به پر و پاش می‌پیچید...
حسيني
سلام فكر كردم اين جمله روحاني گفته تا ايشان
سرور
اتحادیه اروپا و امریکا تعلیق و نه لغو تحریمها را به وعده سرخرمن دو ماه دیگر آمانو منوط کرده اند پس معلوم است موضوع دقیقا روی کاغذ و صوری است.علی لاریجانی حتما خوب این موضوع را می داند...؟
جناب لاریجانی ماهم از مردم هستیم اما اصلا خوشحال نیستیم باکارهای شما امسال قبل ار محرم عزادارشدیم،جناب لاریجانی ما خطر شما را به نمایندگان کرج گوش زد کرده بودیم اما اونها هم گوش ندادند
مجید
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی از کدام مردم حرف می زند ؟
Iran, Islamic Republic of
آیا ایشان به همراه فراکسیون خاص خود را نماینده کل مردم می دانند؟!
اقاي لاريجاي بفرماييد خوشحالي مرد م ازچيست :ركود. تعطيلي كارخانجات.بيكاري 90%كارگران ساختماني .گراني وكم فروشي اجناس.و.......البته بايد بدانيد كه جنابعالي با دفاعهاي مكرر ازدولت .. بايد در اين دنيا وان دنيا جواب دهيد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
باید از رفتار آمریکا با لیبی و کره شمالی و عراق و سایر کشورهایی که با آنها پیمان بستند و زیر پیمانشان زدند عبرت می گرفتید! عده ای را .. خوشحال کرده اید و می گویید از خوشحالی مردم ناراحت نباشید!؟ چقدر ادبیات شما به اصلاح طلبان نزدیک شده است! می ترسیم فردا که در انتخابات رای نیاوردید نظام را به تقلب متهم کنید!
مجید
Iran, Islamic Republic of
احسنت
زرديني
"لا ترکنوا الي الذين ظلموا فتمسکم النار" حالا اگر بعد از اقدام روي زمين ايران اونا زيرش زدند چي ميشه؟مگر آقا نفرمودند گام به گام باشه؟ يا آخرش هم از رهلژبري خرج ميکنيد وقتي کم آورديد؟
کم کم داره پرده های یکی یکی می افته انشالله سال94و96 ملت شما و دوستانت را به جایی میفرستند که لایق ان هستید
ALI
حالم از ادبیات کلی گویی، سیاست زده، .. به هم می خورد
لاریجانی در بالاترین سطح کشور بوده است و نظراتش را نباید با نظرات رسایی و کوچک زاده هم وزن دانست!
Iran, Islamic Republic of
شما هم وزن این اظهارنظرت را از تعداد منفی های که دریافت کردی بسنج
س
و عده ای در هنگام غم مردم ، خوشحال هستند !
مردم از فاجعه منا غمگین هستند
مردم از دروغ گویان ناراحت اند
مرپم از اینکه مسئولین با آنها رو راست نیستند نا راحت هستند
Netherlands
فراموش کردید اضافه کنم : باید امت نمایندگان بهتری انتخاب کند.
بلطف خدا
یا حق مددی
وقتی برجام تصویب می شود یعنی تصمیم نظام بوده است و همه دیگر باید از آن حمایت کنند
Iran, Islamic Republic of
مگه ما مثل شما فتنه 88 به پا کردیم داریم نظراتمان رو میگیم.
سیاح
برجام هیچ جا به تصویب نرسیده است فقط اشکالاتی که داشته و در آینده باعث سوء استفاده می شود را برآورد کردند و برای خنثی کردن آسیب و تهدیدات آن
۱_ مجلس طرح داده و به تصویب رسانده
۲_ شورای عالی امنیت ملی خط قرمز مشخص کرده
۳_ مقام معظم رهبری راهنمایی و راه حل تایین فرمودند و تاکید کردند که مصوبه ۱۰ بندی شورای عالی امنیت ملی و الزامات ۹ گانه رعایت شود
باید مراقب باشیم برجام باعث دو دستگی در کشور نشود، برخی رسانه ها این توصیه رهبری را نادیده می گیرندو سعی دارند مسولان و مردم را به مخالفین و موافقین برجام تقسیم بندی کنند!
لاریجانی گفت: برخی تصور می‌کنند تصمیم‌گیری درباره پرونده هسته‌ا‌ی کشور لحظه‌ای بوده است،
نه آقای محترم لحظه ای نبود بیست دقیقه ای بود!!!!!!!!
محمد
آقای لاریجانی خودت را به اون در نزن همه از عزت کشور خوشحال و از ننگ و ذلت نارا حتند .
..
این مدت آزمایش خوبی ندادی.
..
Netherlands
یک آزمایش خوبش را مثال بزنید، مثلا قطع رابطه با انگللیس ؟
یا حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر لاریجانی که حقا باعث رو سفیدی اصولگرایی میانه رو شد
عمار
Iran, Islamic Republic of
"عده ای ازخوشحالی مردم‌ناراحتند/ باید از تحریم ها عبرت بگیریم"
چقدر ای ادبیات شبیه ادبیات دکتر حقوق دان هست!!!!
سه تحریم در زمان شما وضع شد یادتون باشه.
Iran, Islamic Republic of
البته به لطف اصلاح طلبان ..
ما از خوشحالی مردم ناراحت نیستیم چون جزئی از مردم هستیم ولی از اینکه به مردم دروغ بگویند و خوشحالی کاذب در آنان ایجاد نمایند و بعد باعث سرخوردگی شوند و بعد مردم این حق بازی ها را بنام جمهوری اسلامی بزنند ناراحت هسیتیم.
اقای لاریجانی ان عده ای که ناراحتند دارای چه وضع از زندگی هستند و عده ای مثل شما و دولتمردان که راضی هستند در چه سطحی هستند. راستی ازمایی هم با کمیسیونی از مجلس ( نه مثل کمیسیون برجام) که بررسی نماید . بعد نظرتان را بدهید که اینها که ناراحتند برای اسلام و انقلاب و مردم ناراحتند یا دنیای خودشان.
Romania
..بزودی مردمی که آن ها را دایما نادان می نامید پاسخ امثال شما را در انتخابات خواهند داد
از الان به فکر شغل تازه دیگری برای خود باشید
به سلامت
یکه
آیا مردم از نابودی دست آوردهای سالها مجاهدت شبانه روزی دانشمندان شهید وحاصل سالها استقامت وپایمردی خود خوشحالند