پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

رونمایی از «انگشتری سوم خاتم»

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 327717
کتاب «انگشتری سوم خاتم» شامل اشعار عاشورایی علیرضا قزوه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، آیین رونمایی از کتاب «انگشتری سوم خاتم» اشعار عاشورایی علیرضا قزوه دیروز با حضور مؤلف این اثر، محمدرضا سرشار نویسنده، سعید بیابانکی، پیرهادی معاون اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ، ادب و هنر برگزار شد.

سعید بیابانکی، شاعر و طنزپرداز که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، با معرفی کتاب های علیرضا قزوه که تاکنون منتشر شده است، به کتاب اخیر او یعنی «انگشتر سوم خاتم» اشاره کرد و گفت: این کتاب در شهر دهلی منتشر شده است و یک نذر فرهنگی است. یعنی خود قزوه آن را منتشر و نذر کرده است تا به دست عاشقان برسد.

در ادامه این مراسم علیرضا قزوه به بیان مطالبی درباره شعر آئینی پرداخت و گفت: حوزه شعر آئینی و عاشورایی یکی از دغدغه‌های من است و قبلاً در این حوزه کتاب«من می‌گویم شما بگریید» منتشر شده است که با استقبال خوب مخاطبان اخیراً به چاپ هفدهم رسیده است.

وی درباره کتاب «انگشتری سوم خاتم» اظهار داشت: این کتاب مجموعه‌ای از تمام اشعار عاشورایی من تا دو سال قبل است که آن را به کمک مدیر مرکز میکروفیلم نور در شب‌های تاسوعا و عاشورا به دوستداران امام حسین(ع)، هدیه می‌دادیم و امیدوارم نذر کتاب برای امام حسین(ع) روزی فرهنگ شود.

قزوه در ادامه سخنانش با بیان خاطراتی از مردم هندوستان و تاجیکستان، گفت: امام حسین(ع) تنها برای ما شیعیان نیست و همه در مراسم عزای ایشان شرکت می‌کنند، هم‌اکنون نیز اتفاقاتی که در سوریه می‌افتد که تنها با فرهنگ بسیجی و عاشورایی از میان خواهد رفت.

سخنران دیگر این مراسم محمدرضا سرشار با تشکر از حضور گسترده مردم در این مراسم گفت: با تبلیغاتی که برای کتاب نخواندن مردم می‌شود این حضور گسترده واقعاً قابل تجلیل و تقدیر است.

وی با اشاره به بحث کتاب‌درمانی و مطالعه‌درمانی در کشورهای غربی گفت: در کشورهای غربی کتاب‌درمانی از قرن نوزدهم آغاز شد ولی ما در قرن چهارم هجری بیمارستان‌هایی در بغداد داشتیم که با قصه‌گویی بیماران را درمان می‌کردند و امروز هم کتابداران حرفه‌ای با شناخت مراجعه‌کنندگان خود می‌توانند با معرفی کتاب‌های خوب، آنها را در مواجهه با بحران‌های زندگی‌شان یاری رسانند.

در پایان این مراسم رونمایی، به مناسبت هفته کتاب از تعدادی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *