شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

صدور حکم بازداشت 2مقام چینی در اسپانیا

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 326468
دادگستری اسپانیا، روز سه شنبه، حکم بازداشت بین المللی علیه «جیانگ زمین» رئیس جمهوری سابق چین و «لی پنگ» نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در چارچوب پرونده ای درباره نسل کشی در تبت بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰، دادگستری اسپانیا، روز سه شنبه، حکم بازداشت بین المللی علیه جیانگ زمین، رئیس جمهوری سابق چین و لی پنگ، نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.

دادگاهی در مادرید خود را برای تحقیق در این مورد ذی صلاح قلمداد می کند؛ زیرا یکی از شاکیان که یک تبتی تبعیدی است، تابعیت اسپانیایی دارد و دادگستری چین نیز هنوز درباره این ادعاها تحقیقاتی را آغاز نکرده است.

دادگستری اسپانیا از سال ۲۰۰۵ خود را برای تعقیب جنایات گسترده ای نظیر نسل کشی، مشروط بر اینکه در کشور مربوطه قبلا تحقیقاتی در این زمینه انجام نداده باشد، را ذی صلاح می داند.

این دادگاه اسپانیایی در تصمیمی که روز سه شنبه آن را اعلام کرد، تأکید کرد نشانه هایی دال بر مشارکت جیانگ زمین، لی پنگ و سه مسئول سیاسی دیگر سابق چین در این جنایات وجود دارد.

این دادگاه اسپانیایی اعلام کرده است به دلیل فعالیت طولانی مدت این مقامات در دوره ای که تحقیقات صورت گرفته است و با توجه به وجود شواهدی در تایید مشارکت آنها در این جنایات، این دادگاه خود را مجاز می داند حکم بازداشت بین المللی علیه این متهمان صادر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *