جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تداوم حبس شماری از سران سابق کاتالونیا

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 570551
بنابر رای قاضی اسپانیایی، شماری از سران سابق کاتالونیا کماکان در بازداشت خواهند ماند.
تداوم حبس شماری از سران سابق کاتالونیا
به گزارش جهان نيوز، قاضی اسپانیایی اعلام کرد که معاون رئیس سابق  ایالت کاتالونیا و 3 تن دیگر از سران این منطقه همچنان در حبس باقی می‌مانند.

در پی تحولات ناشی از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، دادگاه ملی اسپانیا یک ماه پیش، حکم پیگرد و بازداشت «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع کاتالونیا و 4 تن از اعضای کابینه وی را در سطح اروپا صادر کرد.

کارمن لاملا قاضی اسپانیایی فرمان داد که این افراد به اتهام شورش  تحت پیگرد و بازداشت قرار گیرند. این افراد باید در دادگاه حاضر شوند و درباره همه‌پرسی استقلال که اول اکتبر (9 مهرماه) برگزار شد، توضیح بدهند.

پیش از این هم اقدامات قانونی علیه این افراد پیگیری شده بود و  8 نفر از سران کاتالونیا از جمله «اوریول خنکوارس» معاون پیشین رئیس‌جمهور راهی زندان شدند.احتمال دارد که این افراد تا 4 سال در زندان بمانند.

در پی همه‌پرسی استقلال کاتالونیا که اول اکتبر (۹ مهرماه) برگزار شد، دولت مرکزی اسپانیا علاوه بر لغو خودمختاری کاتالونیا، پوگدمونت را هم از قدرت برکنار کرد. طبق حکم دستگاه قضایی، رئیس مخلوع کاتالونیا که به بلژیک رفته بود تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *