يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۴

انتقاد از بدحجابی زنان در روز عاشورا

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 325798
امام جمعه موقت همدان از آنچه که به عنوان وضعیت نامناسب حجاب بانوان در روز عاشورا و در جریان عزاداری امام حسین (ع) در همدان نامبرد به شدت انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد جوادیˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در حسینیه حضرت امام شهر همدان برگزار شد، گفت: زنان بدحجاب با آرایش غلیظ به دیدن هیات های مذهبی آمده بودند و هیچ کس نیز تذکری به آنان نمی داد.

وی گفت: در مراسم روز عاشورا تعدادی از بانوان که معدود هم نبودند با آرایش به دیدن دسته جات سینه زنی آمده بودند و کسی آن ها را امر به معروف و نهی از منکر نکرد.

وی خطاب به بانوان همدانی گفت: شما را به حضرت زینب و سکینه (س) قسم می دهم که حجاب خود را رعایت کنید، چرا با این وضعیت به دیدن جوانانی می آیید که در حال عزاداری هستند؟

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: برادران ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر زحمات بسیاری می کشند و جلسات بسیاری برگزار می کنند اما برگزاری جلسه صرف در یک اتاق دربسته نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام جوادی خاطر نشان کرد: سرپرستان هیات ها، مسوولان نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه و تمامی دستگاه های مرتبط بایستی کارهای عمیقی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی ادامه داد: حداقل در روز عاشورا، انتظاماتی با لباس های مخصوص تعریف کنید تا به مردم تذکر دهند و نیروی انتظامی و دادگستری از آنان حمایت کنند.

امام جمعه موقت همدان همچنین تأکید کرد: خرافات در حال جایگزینی واقعیات است و بسیاری از مسایل ما به ویژه در نوحه خوانی ها و گفتارها به بیراهه رفته اند و باید کنار گذاشته شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و امام حسین کشته شد. حسین را شمشیرها و خنجرها و نیزه ها نکشتند که

انها اهن سردند و بی روح .حسین را شمشیر دو دم جهالت و تزویر کشت. این دو

اگرچه هر یک یک روی تیغه شمشیرند اما یک کار را میکنند. جهالت و نادانی

خطرناکترین و مخربترین سلاح دنیاست که از اغاز بوده است و هنوز هم وجود

دارد.
آقاي نقدي ستاد امربمعروف ونهي ازمنكربسيج را كه كارهاي كليدي وبزرگي انجام مي داد حذف نمود ونيروي انتظامي هم كه بعضا پرسنلش اعتقادي به مبارزه با مفاسد اجتماعي وبي حجابي ندارد
وقتي وزارت ارشاد غير اسلامي است ومسئولان اعتقادي به برخورد با بي حجابي ندارند وناجاوقوه قضائيه برخورد جدي نمي كند به چه كسي دلخوش كنيم؟
م.ی
Iran, Islamic Republic of
باتشکرازاین سایت وامام جمعه محترم که یاداوری نمودند واقعامثل اینکه رسم شده است وهرسال شاهدچنین بی حرمتی هایی هستیم که بابی حجابی تمام وارایش و..مانورمیدهندکجاست کمیته انقلاب اسلامی سابق یاگشت ثاراله سپاه که برخورداساسی واسلامی دراینخصوص مینمودندیادشان بخیرناجاوبسیج بایدبااقتداروقدرت کامل برخورداساسی نمایندتاهروزبیشتراین بی حجابی هادامن جامعه رانگیرد