يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

برخی با رانت‌خواری به فدراسیون آمدند

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 324620
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اهل شعار دادن نیستم و کار مدیریتی و اجرایی را می‌شناسم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نصرالله سجادی در جلسه رای اعتماد گفت: تشکر می‌کنم از رئیس‌جمهور که مرا به عنوان یک خدمتگزار کوچک به مجلس معرفی کرد. دو روز و نیم بیشتر فرصت نداشتم و نتوانستم در همه کمیسیون‌ها شرکت کنم و در مورد برنامه‌هایم صحبت کنم. در چند فراکسیون رفتم و درباره برنامه‌هایم صحبت کردم امیدوارم امروز به رئوس کلی برنامه‌ها اشاراتی داشته باشم.

وی ادامه داد: در سال ۵۸ به عنوان معلم استخدام شدم، در سال ۶۰ با ابلاغ شهید باهنر افتخار خدمتگزاری مدیرکلی تربیت بدنی آموزش و پرورش را داشتم. در طول ۵۲ ماه در این سمت خدمت کردم و تلاش دوستانم بر این منوال بود که نگاه جدیدی که مورد‌نظر انقلاب اسلامی بود در تربیت بدنی آموزش و پرورش پیدا کنیم. در آن سالها تلاش کردیم با انتشار نشریاتی بر مسائل ارزشی تاکید داشته باشیم. افتخار داشتم با تعدادی از نمایندگانی که در مجلس بودند در خدمتشان بودم. همچنین سایر دوستان در مجلس که افتخار آشنایی با آنها را داشتم و در آن سالها در آموزش و پرورش کار را جلو بردیم.

سجادی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایش تصریح کرد: سال ۶۴ تا ۶۵ رئیس فدراسیون فوتبال بودم. سال ۶۶ به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس، ۶۶ تا ۶۸ قائم مقام سازمان تربیت بدنی، ۷۱ تا ۷۵ دبیرکل کمیته ملی المپیک و همچنین از سال ۸۰ تا ۸۴ معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش فعالیت کردم و همچنین یک دوره ۴ ساله در هیئت‌رئیسه کمیته ملی المپیک در زمینه بین‌المللی کار کردم. در طول این سالها شانس داشتم با جوانان کار کنم. از سال ۷۲ تا ۹۲ در سمت معلم در دانشگاه عضو هیئت مدیره دانشگاه تهران بودم. در ۶ دوره بازی‌های آسیایی به عنوان سرپرست کاروان ۴۰۰ _ ۴۵۰ نفر را هدایت کردم. در ۵ دوره المپیک در خدمت جوانان و قهرمانان تیم‌های ملی بودم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دغدغه‌های نمایندگان مجلس را می‌داند اظهار داشت: مصوبه‌ای که در اواخر سال ۸۹ در مجلس یک طرح بود وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد اما در دو سال گذشته فقط عنوان عوض شده و قانون همان قانون سال ۱۳۵۰ است. به اضافه اینکه جوانان هم به این ظرفیت بزرگ اضافه شده اما پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته است. ظرفیت وزارت ورزش و جوانان آن ظرفیتی نیست که توسعه جمعیت و ساختاری که داریم پاسخگو باشد. من اهل شعار نیستم و کار مدیریتی و اجرایی را می‌شناسم.

سجادی با بیان اینکه به مدت ۳۲ سال کار مدیریتی کرده خاطرنشان کرد: در این نظام کار را یاد گرفتم که برایم افتخار است. ۶ راهبرد ارائه کرده‌ام و ذیل راهبردها ۵۰ عنوان برنامه عملیاتی را گفته‌ام. اینها عناوین برنامه‌هاست که پیش‌بینی شده و با همفکری شما و دیگر کارشناسان امیدوارم بر اساس این راهبردها برنامه‌ای را تدوین و تصویب کنیم تا در ۴ سال آینده برنامه‌محور حرکت کنیم. در این برنامه دو راهبرد مبنی بر حوزه جوانان است که ۱۷ عنوان برنامه عملیاتی در آن نوشته شده. یک راهبرد برای ورزش همگانی، یک راهبرد برای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، یک راهبرد برای محیط حقوقی و قانونی و یک راهبرد مربوط به مسئله اقتصادی است.

مسائل مالی و اقتصادی در این وزارت به این بزرگی پایین است. ورزش همگانی مورد مهمی است که در سایه ورزش حرفه‌ای قرار گرفته. فعال کردن اوقات فراغت، حل مسائل اجتماعی و بسیاری دیگر از مسائل می‌تواند پیشگیری‌کننده باشد که باید آن را در ورزش همگانی ببینیم. اصل کار ورزش همگانی است. چه قبل و چه بعد از انقلاب ورزش همگانی در حد مانور بوده است. همایش‌هایی گذاشته شده که نمی‌گویم بد است اما برای اینکه عمومیت پیدا کند نیازمند تعامل با دستگاه‌های دیگر است. سایر حوزه‌ها می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سجادی با اشاره به اینکه بودجه ما بسیار ضعیف است و به ورزش قهرمانی هم نمی‌رسد عنوان کرد: خواهشم این است دغدغه‌ها تبدیل به عمل شود. الان که نزدیک فصل بودجه است ما را کمک کنید. موضوع ورزش حرفه‌ای از جمله موارد مهمی است که اگر خوب هدایت شود هم در داخل و هم در بین‌الملل دستاوردهای خوبی می‌تواند داشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع فساد در ورزش اشاره کرد و گفت: فساد، رانت و رعایت نکردن احکام در ورزش از جمله مواردی است که امیدوارم بتوانیم آن را حل کنیم البته همه ورزشکاران در این مسیر نیستند. رسانه‌ها هم باید کمک کنند. چنین ورزشکارانی را برجسته کرده و تلاش کنیم این نقاط مثبت را نشان دهیم. باید قهرمان اخلاق هم داشته باشیم. ما فقط مدال‌آوران را تشویق می‌کنیم. ورزش حرفه‌ای در کشورمان زیرساخت‌های لازم را ندارد و با سیستم گلخانه‌ای حرکت می‌کنیم. امیدوارم نظام استعداد‌یابی را پیدا کنیم تا بتوانیم این کار را با برنامه جلوببریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه به توجه به مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: چون امکانات کمی داریم آن را به ورزش حرفه‌ای معطوف کرده‌ایم به همین دلیل مناطق محروم، محروم‌تر مانده‌اند. البته تاسیسات زیادی ساخته شده حتی چند صد برابر قبل از انقلاب اما چون استقبال جوانان از ورزش زیاد است اینها کم است. ۳ هزار و ۲۰۰ طرح نیمه کاره داریم که باید با مشارکت مردم تکمیل کنیم. امیدوارم بتوانیم بخشی از محرومیت‌ها را در این دولت مرتفع کنیم.

نصرالله سجادی به موضوع تعامل وزارت ورزش با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ازدواج اوقات فراغت و بسیاری دیگر این وظیفه فعلا برعهده وزارت ورزش و جوانان است که به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد. با احیای شورای عالی جوانان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است می‌توانیم هم در زمینه تخصیص منابع و هم برنامه‌ها و هماهنگی‌ها جهت‌دهی کنیم.

سجادی با بیان اینکه وضعیت خوبی در فدراسیون‌های ورزشی نداریم تصریح کرد: عده‌ای با رانت به فدراسیون‌ها آمده‌اند که راه را اشتباه آمده‌اند. ۵۰ فدراسیون داریم که ۱۴ تا سرپرست به مدت ۷ تا ۲۵ ماه سرپرستی می‌کنند که برابر اساسنامه غیرقانونی است یا ۳_۴ فدراسیون آنقدر نامناسب بوده که در شرایط بین‌المللی مشکل پیدا کردیم. در سمت معاونت حرفه‌ای و قهرمانی ۱۴ فدراسیون را ثبت‌نام کردیم که تا ۲۰ آذر انتخابات آنها برگزار می‌شود. قول می‌دهم دوره ۴ ساله هر رئیسی که تمام شود حتما انتخابات را در همان روز برگزار کنم. تلاش می‌کنیم نیروهای متعهد، باتجربه، مدیر، تحصیل‌کرده و دلسوختگان انقلاب را بیاوریم. سعی می‌کنیم از مسائل سیاسی دور باشیم و مدیران مجرب را برای فدراسیون بیاوریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: در ادارات کل استانی هم تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم. ورزش محدود به تهران یا دو تیمی که نام برده شد نیست. در سالهای گذشته متاسفانه به استان‌ها توجهی نشد امیدوارم در استان‌ها هم همین مسائل را رعایت کنیم و مدیرانی را بیاوریم که ورزش استان‌ها را جلو بیاورند. با توجه به یافته‌های علمی که زیاد است بین آنچه در دانشگاه کار می‌کنیم با آنچه نیاز بازار است فاصله وجود دارد و ورزش هم کم و بیش آن را داریم. باید به سمتی برویم که سفارش‌دهنده باشیم و تحقیقات مشکلات ما را حل کرده و کاربردی باشد.

وی توجه به ورزش جانبازان و معلولان را از دیگر برنامه‌های خود دانست و خاطرنشان کرد: اینها افتخار‌آفرینی کردند که متاسفانه در سایه دیگر ورزشکاران قرار گرفت. حتما به ورزش معلولان توجه می‌کنیم. به ویژه بعد همگانی که تامین کننده سلامتی آنها خواهد بود. مورد دیگر اینکه فرصت کمی برای حضور در چند رویداد مهم از جمله بازی‌های آسیایی کره جنوبی داریم که ۲۹ شهریور سال آینده برای اینکه در این بازی‌ها شرکت کنیم برنامه داریم.

وی در پایان به نمایندگان مجلس گفت: اجازه دهید به سوال اصلی که هم اینجا و هم در کمیسیون‌ها مطرح شد پاسخ دهم. در سال ۸۲ به عنوان مدیر حرفه‌ای نه سیاسی استعفا کردم. به عنوان مدیری که ۳۲ سال کار کردم. آدمی هستم که به عنوان سرباز انقلاب، امام و رهبری همه مرا می‌شناسند . در یک جناح خاص سیاسی نیستم. حرفه‌ای هستم. آن زمان بنا به شرایط آن کار را انجام دادم و از این حرکت دفاع نمی‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط ورزش!!!!!
خودشان با رفیق بازی پست میگیرند انوقت از رانت دیگران میگویند